به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ساعت ۱۸:۴۳
کد مطلب : ۱۸۹۶۸

برنامه​دولت براي​کاهش 4درصدي نرخ تورم

گروه اقتصادي: مشاور ارشد رئیس جمهور در مراسم آغاز بکار دومین نمایشگاه برترین های مبلمان، کابینت، نورپردازی، دکوراسیون خانه، آشپزخانه و هتل تاکید کرد : اصلی‌ترین حمایت دولت از تولید داخلی ، واقعی کردن و تثبیت نرخ ارز است.
برنامه​دولت براي​کاهش 4درصدي نرخ تورم
محمد ترکان افزود: در 8سال اخیر با ارزان فروشی ارز در واقع به واردات یارانه می‌پرداختیم و امروز حمایت ما از تولید در مقابل واردات ، واقعی کردن و تثبیت نرخ ارز است.
وی اظهار داشت : زمانی که ارز به قیمت 1226 باشد واردات برای وارد کنندگان مقرون به صرفه است.ترکان گفت : با ارز 1226 هم اکنون 50 درصد از ظرفیت واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی کاملا تعطیل شده است و برای فعال کردن باید نرخ ارز واقعی شود.

مشاور ارشد رئیس جمهور در این حال گفت : یکی از دلایل بالا بودن گوشت در کشور ما وارداتی بودن خوراک دام است که با ارز 2500تومان وارد می شود. ترکان با اشاره به نرخ تورم 39درصدی در کشور گفت: دولت یازدهم امیدوار است بتواند نرخ تورم را تا پایان سال جاری به 35 درصد کاهش دهد.
مرجع : واحدمرکزی خبر

(امین)
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۱۸:۴۹
وعده هایی ندهید که اگر بعداً محقق نشد شرمنده شوید (155232)
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۱۹:۴۵
پس چرا هرروز قیمتها بالامیروند؟ (155266)
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۲۰:۳۰
آخه قربون , مثلا فکر میکنی , تولید های داخل واقعا تولید داخله ؟؟ نود در صد ماشین آلات , مواد اولیه مرغوب و حتی روش تولید از انور آب میاد. مثال خیلی ساده دستمال کاغدی است که اصلش خارجیه و فقط اینجا مقوای دورش (بسته بندی) از اینجا تامین میشه اونهم ناقص. (155305)
خرده کاسب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۲۲:۰۰
قابل توجه آقای ترکان تا نقدینگی از دست مردم جمع نشود کاهش تورم محالی بیش نیست،ساده ترین راه افزایش نرخ سود تسهیلات بانکی و سپرده های مردم است .اکنون نرخ تورم حدودا40درصد و حداکثر نرخ سود بانکی 21درصد آیا با این فاصله نقدینگی کاهش میابد؟خیر، لذا باید نرخ سود بانکی به 38درصد برسد تا تورم با سرعت کاهش یابد، البته از این نرخ سود بانکی یارانه سهم تولید محفوظ خواهد ماند (155364)
asad
United States
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۲۲:۰۷
قیمت ها اکنون با این دولت هم بالا می رود و ارز هم با گفته اقای رییس بانگ گران ماند تا پول دارها پول دارتر شوند (155370)
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۲۳:۵۲
به مرگ خودم دولت به هیچ وجه توان کنترل تورم و گرانی را ندارد و همه اش وعده است؛ (155448)