به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۰:۰۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ساعت ۱۷:۵۳
کد مطلب : ۱۹۰۸۴

زمان معرفي جايگزين صالحي​اميري به مجلس

گروه سياسي: عضو هیات رئیسه مجلس می گوید رئیس جمهور می تواند در جلسه علنی روز سه شنبه وزیر پیشنهادی خود را معرفی کند.
زمان معرفي جايگزين صالحي​اميري به مجلس
حجت الاسلام حسن روحانی 13 مرداد ماه در مراسم تحلیف لیست وزیران پیشنهادی خود را به مجلس ارائه کرد و نمایندگان مجلس هم پس از بررسی صلاحیت وزرا در نهایت به 3 وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، علوم و ورزش و جوانان رای اعتماد ندادند.پس از آنکه 3 وزیر پیشنهادی دولت نتوانستند رای اعتماد را از مجلس کسب کنند رئیس جمهور توفیقی را به عنوان سرپرست وزارت علوم، فانی را به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش و همچنین صالحی امیری را به عنوان سرپرست وزارت ورزش و جوانان انتخاب کرد.

با پایان جلسات رای اعتماد به وزیران در تاریخ 24 مرداد رئیس جمهور بر اساس قانون 3 ماه زمان برای معرفی وزیران پیشنهادی ورزش، علوم و آموزش و پرورش در اختیار داشت و بر همین اساس نیز زود تر از پایان زمان قانونی فانی را به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، صالحی امیری را به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و فرجی دانا را به عنوان وزیر پیشنهادی علوم به مجلس معرفی کرد. در جلسه امروز مجلس نیز از سه وزیر پیشنهادی رئیس جمهور سید رضا صالحی امیری نتوانست آرای لازم نمایندگان را کسب کند و به این ترتیب رئیس جمهور باید وزیر جدیدی را برای این وزارتخانه معرفی کند.

هم اکنون این سوال پیش آمده است که رئیس جمهور چقدر برای معرفی وزیر جدید زمان دارد. چراکه علی لاریجانی رئیس مجلس نیز در پایان جلسه رای گیری فرصت سه ماهه رئیس جمهور برای معرفی وزرا رو به پایان است. محمدحسین فرهنگی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین در همین رابطه می گوید زمان 3 ماهه برای معرفی وزیران قابل تمدید نیست و در صورتی که گزینه های پیشنهادی نتوانند رای اعتماد از مجلس بگیرند دولت باید بلافاصله وزیر پیشنهادی دیگری را به مجلس معرفی کنند.البته نمایندگان مجلس نیز برای بررسی صلاحیت وزیران 10 روز زمان نیاز دارند و با توجه به این موضوع در صورتی که یکی از 3 وزیر پیشنهادی نتواند از مجلس رای اعتماد بگیرد رئیس جمهور باید تا 15 آبان ماه وزیر پیشنهادی دیگری را به مجلس معرفی کند تا نمایندگان نیز حداکثر تا 25 مرداد ماه جلسه رای اعتماد مجدد را برگزار کنند.فرهنگی در این زمینه می گوید رئیس جمهور می تواند در جلسه علنی روز سه شنبه گزینه جدیدی را به مجلس معرفی کند.
مرجع : خبرآنلابن

جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۸:۱۰
حداد عادل گزینه خوبیه ها..... (155927)
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۹:۰۸
فکر کنم کامنتت بشه جوک هفته!!! (155971)
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۲۰:۲۸
بابا تیکه انداخته + بدید با حال بود! (156023)
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۲۰:۳۰
آقایون مجلسی می خواید علی آبادی رو معرفی کنه تا بهش رای بدید؟ رضازاده چطور؟ 2.5 سال دیگه تکلیفمون رو با مجلس روشن میکنیم (156027)
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۸:۳۴
کوتاه آمدن روحانی فقط باعث جری شدن اصولگراها شده است . تا وزیر ورزش را اصولگرا نکنند کنار نمی آیند . حال سئوال اینجاست مردم برای چی به روحانی رای دادند؟ برای اینکه دولت اصولگرا را بر سر کار بیاورد؟ نا امیدی مردم نسبت به اصلاحات سیگنالی است برای غرب که با نظام کنار نیاید . دود این کار اول از همه به چشم نظام خواهد رفت (155945)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۸:۵۹
تا باز ردش کنید ؟ (155961)
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۹:۱۱
برای احیای دریاچه ارومیه نباید عجله کرد! (155973)
مهربان توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۹:۱۴
فقط دکتر مهرعلیزاده یا دکتر دادکان (155974)
آرش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۲۰:۲۱
فقط دادکان (156018)
مهدی 92
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۲۰:۵۵
خوبه حالا برای دولت هم تکلیف تعیین میکنند. روزی میاد که همین نماینده ها به دست و پای دولت میفتند. (156048)