به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ساعت ۱۵:۰۶
کد مطلب : ۱۹۳۰۵

کاهش‌حمایت‌یهودیان از حمله نظامی به‌ایران

گروه بين‌الملل: نظرسنجی سالیانه کمیته یهودیان آمریکا نشان می‌دهد که حمایت این گروه از اقدام نظامی علیه ایران به خاطر برنامه هسته ای این کشور، کاهش پیدا کرده است.
به گزارش روزنامه هاآرتز نظرسنجی سالیانه کمیته یهودیان آمریکا نشان می‌دهد که حمایت یهودیان از اقدام نظامی علیه ایران در صورت شکست دیپلماسی در مورد پرونده هسته ای ایران کاهش یافته است. طبق نتایج نظرسنجی سال ۲۰۱۳ که دوشنبه منتشر شد٬٪۵۲ یهودیان آمریکایی از اقدام نظامی علیه ایران دفاع می کنند. ٪۲۴ درصد به شدت موافق هستند و ٪۲۸ درصد تا حدودی٬‌ درحالیکه در نظرسنجی سال قبل ٪۶۴/۱ پاسخ دهندگان از حمله به ایران حمایت می کردند. ٪۲۸ درصد موافق جدی این امر بودند و ٪۳۶/۱ موافق نسبی.

این نظر سنجی نشان می دهد اطمینان یهودیان به چگونگی تامین امنیت ملی توسط باراک اوباما کاهش یافته است. هر چند هنوز اکثر پاسخ دهندگان به او اطمینان دارند. اطمینان یهودیان به اوباما از ٪۷۶/۸ درصد در سال گذشته به ٪۶۷ رسیده است. این نظرسنجی همچنین تمایل یهودیان به کاندیداهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ در آمریکا را مقایسه می کند. اکثر پاسخ دهندگان اعلام کرده اند٬ به هیلاری کلینتون رای خواهند داد.

خانم کلینتون با کسب نمره ۶۰ (بین ۰ تا ۱۰۰) در مقام اول ایستاد. پس از او جو بایدن معاون اوباما با نمره ٬۴۵ جان کری وزیر امورخارجه با نمره ۳۷ و کریس کریستی٬ فرماندار ایالت نیوجرسی -تنها جمهوریخواه در رتبه های بالا- قرار گرفتند. پایین ترین نمره را در این جدول راند پاول از حزب جمهوریخواه و یمی از رهبران تی پارتی کسب کرده است. این نظرسنجی در فاصله ۳۰ سپتامبر تا ۱۵ اکتبر ( ۸ تا ۲۳ مهر) به صورت آنلاین و با شرکت ۱۰۳۴ نفر انجام شده است.