به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۱۸
 
۳۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۰۸ ساعت ۰۷:۳۱
کد مطلب : ۱۹۳۵۳

مرگ فاطمه كوچولو با سرماخوردگي ساده

گروه حوادث: مرگ ناگهاني دختربچه بيمار پس از تزريق اشتباهي آمپول سناريوي تلخي را كليد زد.
فاطمه كوچولو يك سرماخوردگي ساده داشت و وقتي از درمانگاهي در كرج به خانه برگشت در شرايط عجيبي به كام مرگ فرو رفت. 24 مهرماه سال جاري وقتي عقربه‌هاي ساعت تيك‌تاك نخستين ثانيه‌هاي بامداد را نشانه گرفته بود، فاطمه 9 ساله دانش‌آموز سوم ابتدايي در آغوش پدر آخرين دقايق زندگي‌اش را تجربه كرد. مادر فاطمه كه از غم مرگ دخترش سكوت كرده و بهت زده به زمين خيره شده بود نمي‌خواست قبول كند فاطمه آنان را براي هميشه تنها گذاشته است.

پدر فاطمه در حالي كه اشك ريزان بود در خصوص مرگ دخترش گفت: دخترم دو سه روزي مي‌شد كه سرما خورده بود. وقتي وي را بي‌حال‌تر از هميشه ديديم بلافاصله به درمانگاهي واقع در فرديس كرج رفتيم.پزشك داخلي بيماري او را سرماخوردگي تشخيص داد و با وصل كردن سرم به وي سعي كرد فشار خونش را كه پايين بود بالا بياورد، چند تا آمپول ديگر نيز در سرم وي تزريق كرد وقتي اين سرم تمام شد فاطمه را به خانه آورديم، 10 دقيقه نگذشته بود كه فاطمه حالت تهوع عجيبي پيدا كرد و گفت پاهايش فلج شده و نمي‌تواند تكان بخورد. وي را در آغوش گرفتم. ساعت 12 شب فاطمه نيمه‌جان روي دستانم بود، نمي‌دانستم چه كنم اصلاً در حال خودم نبودم، نمي‌دانم چطور شد وي را دوباره به همان درمانگاه بردم و روي تخت خواباندم اما ديگر نايي نداشت تا مرا صدا كند، بدن فاطمه يخ شده بود، رنگ بر رخ نداشت وقتي از پزشكان داخل درمانگاه شنيدم دخترم ديگر زنده نيست اصلاً باورم نشد كه دخترم را از دست داده‌ام. برايم سخت بود تا باور كنم حالا فاطمه كه حافظ قرآن هم بود ديگر در خانه‌مان نيست.

پدر فاطمه كوچولو وقتي شنيد به‌خاطر تزريق اشتباهي آمپول بچه‌اش از پاي درآمده است در دادسراي كرج به طرح شكايت پرداخت و خواستار مجازات پزشك شد.اين پدر سياهپوش گفت: «پزشك داخلي مقصر است و حالا از قانون مي‌خواهم عامل مرگ فاطمه كوچولو را مجازات كند. دختر من فقط يك سرماخوردگي ساده‌داشت و پزشك مي‌توانست وي را درمان كند، اگر مي‌دانستم چه اتفاقي خواهد افتاد درخانه درمانش مي‌كردم و هيچ‌گاه نزد پزشك نمي‌رفتم. بنابراين گزارش، با دستور بازپرس پرونده متخصصان پزشكي قانوني مأموريت يافته‌اند با تشخيص علت اصلي مرگ دختربچه، مقصر حادثه را شناسايي كنند.
مرجع : تابناک