به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۰۸ ساعت ۱۴:۱۶
کد مطلب : ۱۹۴۲۴

هشدارهای​ پزشکی​به زائران عتبات​عالیات

گروه جامعه: نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در عراق از مدیران کاروان‌ها خواست زائران را پیش از سفر به عتبات عالیات در زمینه مشکلات بهداشتی عراق توجیه کنند.
هشدارهای​ پزشکی​به زائران عتبات​عالیات
دکتر ماشاءالله رضایی در این باره گفت: با توجه به توزیع گسترده غذاهای نذری در ایام محرم لازم است زائران بدانند که هر ساله با مسمومیت‌های زیادی در این خصوص مواجه می‌شویم چرا که مزاج زائران ایرانی با غذاهای عراق سازگاری ندارد و بسیاری اوقات با مشکل مواجه شده‌ایم.

نماینده مرکزپزشکی حج وزیارت هلال‌احمردرعراق افزود: با اعتقاد کامل به شفای بیماران از سوی ائمه، اما مراجعه به پزشک هم در دین سفارش شده با این حال برخی زائران که به بیماری‌های مزمن قلبی ریوی و غیره مبتلا هستند با نیت گرفتن شفا از ائمه، مصرف داروهای خود را قطع می‌کنند که در این زمینه شاهد وخامت حال این بیماران بوده‌ایم. رضایی گفت: از آنجا که برخی زائران ایرانی، ساکن روستاها هستند و از نحوه زندگی در هتل‌ها آشنا نیستند اغلب شکستگی‌های ران و لگن در این افراد رخ می‌دهد که لازم است مدیران کاروان‌ها در نحوه استفاده این افراد از سرویس‌های بهداشتی و مراقبت‌های لازم در این خصوص اطلاع‌رسانی کنند.
مرجع : ايسنا