به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۹:۴۲
 
۱۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ساعت ۱۳:۵۶
کد مطلب : ۱۹۴۸۸
تا اطلاع ثانوي خبري از كاهش قيمت‌ها نيست!

افزایش‌قیمت‌خودرو درپي گاف‌سيف‌واروزيرصنعت

گروه اقتصادي: بازار خرید و فروش خودرو در هفته جاری پس از سخنان وزیر صنعت، معدن و تجارت دچار آشفتگی شد و قیمت هر خودرو به طور متوسط حدود 2 میلیون تومان افزایش یافت.
افزایش‌قیمت‌خودرو درپي گاف‌سيف‌واروزيرصنعت
محمدرضا نعمت‌زاده در نخستین نشست خبری خود با خبرنگاران امکان کاهش قیمت خودرو را منتفی دانست، چرا که به اعتقادی وی دلیل این امر تغییر ارز مصرفی خودروسازان از نرخ مبادله ای به نرخ آزاد است. اين سخنان در محافل اقتصادي به اظهارات ماه قبل سيف (رييس كل بانك مركزي) در باره مناسب بودن نرخ 3200 توماني دلار تشبيه شده كه عملا نه تنها باعث جلوگيري از كاهش قيمت‌ها شد بلكه به واسطه‌ها و دلالان اين پيام نويدبخش هم ارسال گرديد كه تا اطلاع ثانوي خبري از كاهش قيمت‌ها نيست!

یک کارشناس خرید و فروش خودرو در بازار تهران از آشفتگی در بازار خرید و فروش خودرو طی چند روز گذشته خبر داد و گفت: قیمت خودروهای داخلی به طور متوسط حدود 2 میلیون تومان افزایش داشته است، ضمن این که، فروشندگان نسبت به وضعیت بازار تردید داشتند.

ˈامیر حسن شفیعیˈ سپس افزود: اگر چه در چند روز گذشته شاهد افزایش قیمت خودرو در بازار خودرو بودیم، اما این افزایش قیمت سبب رونق نسبی در بازار خودرو شده و نسبت به هفته گذشته تحولات چشمگیری نداشته است. وی با بیان این که، در هفته جاری یک دستگاه پراید فول در بازار 175 میلیون ریال به خریداران عرضه شد، گفت: پژو سواری 206 تیپ پنج و پژو 206 صندوقدار V8 نیز 375 میلیون ریال، خودروی سواری رانا یورو چهار نیز 315 میلیون ریال خرید و فروش شد.

شفیعی افزود: در هفته جاری سواری تیبا در بازار تهران 210 میلیون ریال به خریداران فروخته شد و خودرو سواری پژو 405 نیز بین 275 تا 280 میلیون ریال، سواری پارس سال 350 میلیون ریال به خریداران عرضه شد. به گفته این فعال بازار خرید و فروش خودرو در این هفته، تندر 90 فول ایران خودرو 350 میلیون ریال و تندر 90 فول پارس خودرو نیز 360 میلیون ریال به خریداران فروخته شد.

وی یادآور شد: در هفته جاری قیمت هر دستگاه مگان 2000 فول آپشن دار 890 میلیون ریال و بدون آپشن 850 میلیون ریال و مگان 1600 نیز 660 میلیون ریال قیمت گذاری شد. این کارشناس خرید و فروش خودرو افزود: در این هفته خودرو سواری سمند ال ایکس در بازار بین 275 تا 280 میلیون ریال قیمت داشت و هر دستگاه وانت معمولی یگانه سوز ایران خودرو 120 میلیون به خریداران عرضه شد. بررسی ها حاکی است که قیمت هر دستگاه خودروی سواری مزدا 3 در هفته جاری 118 میلیون تومان و خودروی شاسی بلند آی ایکس 55 215 میلیون تومان در بازار تهران خرید و فروش شده است.

۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۱۴:۰۸
حقه مونه این اتفاقا چوب 8 سال ندونم کاری ماست (159086)
مراد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۱۵:۵۰
چه ربطي به هشت سال داره آقايون چرا حداقل ثابتش نمي كنند اينها از احمدي نژاد بدترند...
مگه دلار نداشت ميومد پايين كه آقايون واسه مال خودشون ترسيدن گفتند به صلاح نيست دلار كاهش قيمت داشته باشه .
الله اكبر ما خسته شديم... (159196)
۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۱۶:۲۳
حقمونه، چرا که هرچی گفتیم دکتر عارف بهتره همه و همه فشار آوردن که روحانی بهتره (159232)
سامان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۱۷:۲۸
شما هم هر چي شد ربطش بده به هشت سال پیش/ انگار قبل از سال 84 ایران قدرت اول خودروسازی جهان بود وما خبر نداشتیم (159296)
امیری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۱۷:۵۱
دولت با دلالا در افتاده ، این وسط مردم دارن ضرر میکنن. آه ای خدا (159306)
۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۱۸:۴۱
همه چیز را هم بندازید گردن دولت قبل و خلاص... (159349)
۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۲۱:۰۶
خودرو قیمتش باید نصف بشه تاز ه همون موقعشم زیاده یک کارمند با حقوق 700 هزار تومان چنئ سال بای صبر کنه تا خودرو ی ارزون در سطح جهان و گران در ایران که پاین ترین کلاس خودرو در جهانه متل 206 که دیگه حتی تولیدش تو جهان متوقف شده رو بخره؟خجالت هم حوب چیزیه آقای وزیر (159419)
۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۱۴:۰۸
بهار حالا تیتر بزن از تدبیر خبری است نه امید.تو مملکت قحط الرجال بود که اینا شدن وزیر (159087)
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۱۶:۴۰
اشتباهی مثبت دادم. (159245)
۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۱۷:۰۸
واقعا، ملت نمی دانند از دست امثال نعمت زاد و سیف باید به کجا شکایت کنند و از همه بدتر این است که آقای روحانی واکنش نشان نمی دهند چرا اینگونه افراد باید در دولت باید حضور داشته باشند؟! (159278)
۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۱۷:۳۲
در تمام دنیا خودرو را ارزان و بنزین را گران میکنند در ایران برعکس است خودروی بی کیفیت گران و بنزین ارزان، حاصل ترافیک و آلودگی هوا و اتلاف وقت و سرمایه کشور و مردم (159298)
۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۲۱:۰۸
آقا جونم اولا همه چیزمون به همه چیزمون میخوره. با این اوضاع و احوال اقتصادی وضعیت اسف بار آلودگی هوا . وضعیت نا بسامان صنعت . و از همه مهمتر این گاری هایی که به نام اتومبیل وطنی و یا چینی به خورد مردم میدهند و آنها را به کام مرگ و یا فلاکت میاندازند.فکر نمیکنید که تصمیم گیری این پیر صنعت تصمیم به جایی بوده. چرا فقط نیم متری جلوی خودتون را نگاه میکنید و عادت به دور اندیشی نکرده اید. {تو مو میبینی و من پیچش مو }.دلمون خوشه صنعت اتومبیل سازی داریم . نه فرغون های رنگ زده نه اتومبیل. (159421)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۲۳:۵۲
چه ربطی داشت ؟ (159524)
۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۱۴:۱۱
همه باید تحریم کنیم و نخریم تا قیمتها تعدیل بشه (159090)
mohsen
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۱۶:۱۳
نخریم؟ نخریم که کارخونه ها برشکست بشه؟ نخریم که کلی آدم بیکار بشه؟ نخریم یه سری دلال بی سواد برن از اون ور بیارند به ریش همه بخندند؟ دیگه کار این مملکت از خریدن نخریدن گذشته به قول اون یارو تو میراث آلبرتا نیاز به جراحی داره کار منو شما هم نیست کار نیروهای لشکریه بیاند هر چی آدم بی لیاقته تو این ادارات و مسئولیت ها قلع و قم کنند. این تزی که شما میدی به درد کشور ما نمی خوره که هیچ چیزش رو حساب نیست که این نافرمانی مدنی را کنی درست بشه این کارو کنی یه جا دیگش داغون میشه. . . . (159217)
امیری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۱۷:۵۳
این ملت.......مگه نخریدن حالیشون میشه.تیبا رو اگه 50 میلیون هم بدن ایرانی جماعت میخره. (159310)
۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۲۰:۰۰
دیگه همه پراید دارن نمی خرن دیگه (159392)
۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۱۴:۱۳
رییس کل بانک مرکزی درست میگفت یعنی اگه دلار ارزون شه 16میلیون دلاری که در دست مردم هست به بازار برمیگرده و نقدینگی زیادی وارد کشور میشه که باعث بالارفتن تورم میشه برای همین اول باید به مرور زمان تورم کنترل شه بعد نرخ دلار به ارومی پایین (159095)
۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۱۷:۱۱
این دیگه چه حرف بی سرو تهی هستش؟! مگر قرار است زمانی که مردم دلارهایشان را بفروشند دولت برای ان اسکناس چاپ کند که نقدینگی زیاد می شود؟!

و از آن مهمتر دلار 3000 تومان نقدینگی بیشتر دارد یا دلار 2000 تومان؟ (159281)
۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۲۱:۳۵
مشکل اینحاست که با آمار ارقام فقط اقتصاد سنجیده میشه.در اقتصاد حرفی از نیروی کار جوانی که بعلت گرانی انگیزه ای برایش نمونده توجه نمیشه پول و ثروت اگر در خدمت اکثر مکردم نباشد به چه دردی میخورد همین حالا بخاطر کاهش ارزش ریال دوبار قاچاق برخی از کالا ها از داخل کشور به خارج دوباره شروع شده تا کی این دور باطل باید ادامه پیدا کند؟ (159440)
۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۱۴:۱۵
ما ز ياران چشم ياري داشتيم .... خود غلط بود آنچه ميپنداشتيم. (159100)
۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۱۴:۱۹
دایی من یک سرمایه دار بزرگ در خارج از کشوره که بعد از روی کار اومدن آقای روحانی حاضر شده بود به ایران بیاد و به اقتصاد ایران کمک کنه .برای همین چند روزی رو به ایران سفر کرد.اما چند روز پیش دختر دایی من که ظاهر معمولی هم داره برای خرید به تجریش رفته بود اما در حین ورود تجریش گشت ارشاد اونو به طرز عجیبی دستگیر میکنه و توی ماشین کلی بهش بد و بیراه گفتن.الان 3 روزه توی لک رفته و همش گریه میکنه.دایی من چمدان هاشو بسته و داره میره و به من گفت این پیام رو به هموطنان بدم :خداحافظ ایران برای همیشه.من هم دارم میرم دوستان .نه آقای روحانی و نه هیچ کس دیگه حریف افراطیون و اقتدارگرایان نمیشن.کاش خودشون قدرت رو بدست بگیرن تا تکلیف مردم روشن بشه. (159106)
یزدان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۱۴:۲۶
بالاخره مردم انتظاردارندقیمت خودرو کاهش پیدا کند یاحداقل گران نشود، امید است مسوولان با نهایت تلاش امید ی را که مردم به دولت تدبیر بسته نگذارند شکسته شود. گرانی خودرو برای مردم زمینه ساز افزایش دیگر قیمت ها و هزینه های دیگر است و گرانی این کالای غیرضرور اما باضرورت ترویج گرانی را در بازار دنبال می کند. (159115)
میلاد
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۱۴:۳۱
خدا ازتون نگذره
جناب سیف با رؤسای قدرت صبحانه میخوره میگه دلار علط میکنه پائین بیاد
نعمت زاده میاد میگه با ارز آزاد خودرو تولید میشه پس کاهش قیمت منتفیه
منه بدبخت که قراره دلار 3 تومنی پای خرید پراید بدم چرا حق انتخاب رو از من میگیرن که نمیذارن از مرز خودرو با کیفیت وارد بشه
دیکتاتوری به چی میگن پس؟این ظلم نیست؟صنعتی که 47 ساله هیچ کاری نتونسته بکنه چرا باید ازش حمایت بشه؟
ما که صدامونو کسی نمیشنوه،انشاالله خدا جواب محبتتون رو بده
به دوستان که این نظرو میخونن میگم که از این به بعد خرید خودرو صفر از این قارچی ها خیانت به همنوع هاتونه،تحریمشون کنید تا ورشکست بشن (159120)
۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۱۷:۱۲
کلا این آقایان یواش یواش از ملت طلبکار هم می شوند. (159283)
۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۱۹:۲۹
خودشه خداوکیلی خیلی مثبت داره
امیدوارم مردم صبر کنن و نخرند (159379)
محمد
United States
۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۲۰:۱۴
ما موافقیم که خودرو با ارز آزاد تولید بشه و به هر قیمتی خودروسازا میخوان بفروشن،‌ به شرطی که "گمرکی خودرو وارداتی صفر بشه" اونوقت ببینم کی میره 120تومن پول سوزوکی بده؟؟؟ (159400)
ali
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۱۴:۳۴
دست مریزاد بر آقای وزیر،ایشان نتوانستند کاری بکنند یا مصلحت ندیدند، با دلالان و خودروسازان ساز موافق زدند و این از نتایج کارشان.همان آش و همان کاسه .امید بی امید (159124)
مهدی 92
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۱۴:۵۳
شما هم که دارید کار افراطیون را تکرار میکنید
بزرگنمایی کردن صحبتهای وزیر و رئیس بانک مرکزی به غیر از التحاب در بازار چه تاثیری دارد.
اگر تعرفه خودروها وارداتی عادلانه باشد حالا هر چه میخواهند خودروهای داخلی را گران کنند. (159140)
۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۱۷:۱۷
بشین تا برایت گمرکی را درست کنند.

امثال شما ها نمی فهمید تا از جانب مردم فشار به دولت وارد نشود هیچ دولتی نمی خواهد خودش را به زحمت بیندازد و قدم های بزرگ بردارد و یا تعجیل داشته باشد حالا می خواهد دولت اصولگرا باشد یا اصلاح طلب یا حتی دولتی در کشوری غربی، فشار مردم بر دولت ها و از ان مهم تر فشار رسانه و مطبوعات است که مسیر تحقق خواسته های مردم را هموار و ممکن می کند.

آفرین به بهار نیوز بابت مقاله و تیترش (159290)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۱۸:۴۸
انشالله ورشکست بشن تاملت راحت بشن (159352)
هم وطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۲۲:۱۰
دوست عزیز تا زمانی که اینجا برای این آهن پاره ها خریدار وجود داره اینا ورشکست بشو نیستند (159469)
۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۱۴:۵۷
اندكي صبر سحر نزديك است (159145)
۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۱۷:۴۳
16 ساله که داری همین حرف رو می زنی (159304)
... توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۱۵:۲۶
باید استیظاح بشه! (159173)
۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۱۷:۴۳
باید استعفائ بده! (159302)
۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۱۵:۴۰
بهار نیوز اجازه میدهید یه انتقاد کوچولو خیلی کوچولو از دولت روحانی داشته باشیم و اونوقت شما نظر ما را تایید کنید؟ آخه تو این مدت من هر چی که نوشتم و خلاف طبع شما بود تایید نکردید. آزمایشی چند کامنت گذاشتم و بر خلاف میل و خواسته ام از شما و این دولت تمجید کردم شما به سرعت نور تایید و منتشر کردید. ببین برادر اگر سانسور خوب نیست باید برای هیچکس خوب نباشد. (159184)
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۱۶:۳۰
برای منم این مساله زیاد پیش اومده متاسفانه دیکتاتوری تو خون ماست .

توضیح بهار نیوز :
متاسفانه بعضی افراد ( یک IP ) بطور خود جوش و بدون ذکر نام اقدام به ارسال نظرات مکرر در یک موضوع واحد و اکثرا در مخالفت با اصلاح طلبان و دولت آقای روحانی می کنند که دیگر خوانندگان سایت ممکنست دچار این اشتباه شوند که چنین نظراتی مربوط به اکثریت مردم است بنابراین مجبور به حذف تعدادی از این گروه نظرات هستیم (159235)
ساسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۱۷:۲۰
من هم در همین مقاله چند تا کامنت بدون نام دادم که متاسفانه به خاطر عجله نام کاربری نگذاشتم. از این بعد چشم.... (159293)
۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۱۵:۵۳
شما بگو 100 میلیون گرون شده. تا ما نخریم یک ریال هم گرون نمیشه. (159199)
حبيب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۱۵:۵۴
بايد نخريم اما متا متعسفانه چاره اي نيست و مي خريم (159203)
milad
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۱۸:۰۹
چاره هست
انقد نگید چاره نیست چاره نیست
خدا یکی رو رحمت کنه که جوونایی رو تربیت کرد که انقلاب کردن
یعنی ما عرضه این رو نداریم چند ماه این ارابه سازی هارو تحریم کنیم؟
انقد دست دست کردیم که این به اصطلاح خودروسازان سوار ما شدن (159326)
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۱۵:۵۵
خودروهای ایرانی از امروز تحریم خرید و فروش میشود . تا باشه هرکس یلخی برای خودش افاضات نفرماید . همون خودروهای مدل پایین خارجی میخریم که سگش به ایران خودرو و سایپا شرف داره . (159204)
۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۱۶:۰۹
احمدی نژاد، اسمشو باید بزاریم کاترینا نژاد.
امسال رو باید بسوزسم و بسازیم،
از لحاظ حقوقی و درآمدی، دولت درگیر صاف کردن بدهی های برجا مانده از توفان احمدی نژاد، به بانک مرکزیه..
اگر دولت با دلار ارزان-مثلا با دلار 1700 تومان- به تولیدکنندگان کمک کنه،آنگاه اختلاف 800 تومانی نسبت به دلار بودجه کشور که مثلا 2500 باشد، باید از جیب بپردازه و این یعنی اینکه از جیب بانک مرکزی خرج کنه و این کار دولت رو بدهکارتر میکنه ه ه ه ه.. و شرایط رفاه زندگی خوب نمیشه. (159212)
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۱۶:۱۰
تا سه سال پیش با 39 میلیون میشد ماکسیما خرید حالا باید ماشینای آشغال و از رده خارج ایرانی مثل 206 خرید شرایط واردات خودرو هم روز به روز سختر میکنند دعا میکنم خدا ازشون نگذره و تو همین دنیا پس بدن . (159213)
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۲۰:۲۵
عجب بدبختییه ها !!!!!!!!آقا جون ما صنعت خودرو سازی نمیخواییم
آخه تیبا 22تومه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟آخه این تیبا رو تو افغانستان سوار میشن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (159404)
۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۱۶:۱۱
کارگران و کارمندان و بازنشستگان باید مطالبه افزایش حقوق داشته باشند. چرا برای افزایش قیمت کالاها توجیه دارد ولی خقوق و دستمزد خیر؟! (159214)
۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۱۶:۲۱
تمام کسانی که از حزب کارگزاران به وزارت رسیدند چه در دوره هاشمی چه در این دوره فقط به فکر جیب خودشونند فقط اصلاح طلبان هستند که به فکر مردم بودند. (159228)
۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۱۶:۳۷
نگرون نباشید طبق خبر هایی که دارم از قسمت فروش خودرو سازی ها، همه شون عزای مشتری دارند، مجبورند کوتاه بیان، البته نه به خاطر اینکه مردم ما متحد شدن نمیخرن، بلکه پول ندارن که بخرن، چون اگه پول داشتند سریع می خریدند و خودروساز ها به این روز گرفتار نمیشدند. این از ویژگی های این ملته که هیچ کاریشم نمیشه کرد (159241)
محمد
Turkey
۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۱۶:۳۹
به نظرم این طرز خبر رسانی شما و ادبیات "کیهانی" که شما هم دنبال میکنید و دوستدارانی هم در سطح جامعه داره اولین نکته ی مورد نقد برای تحول خواهان میتونه باشه. این ادبیات و یک طرفه به قاضی رفتن چه از جانب اصلاح طلبان و چه از جانب اقتدارگرایان نتیجش دور شدن از فضای نقد و بررسی برای یافتن بهترین راه حله.
در مورد اینکه چرا قیمت دلار نباید از حدود 3 هزار تومان پایین بیاد مقاله ای هست از آقای عبده تبریزی در سایت اقتصاد آنلاین فکر میکنم. ایشان در این مقاله توضیح دادند که بالا رفتن نرخ دلار به این شکل آسیب های جدی ایجاد کرده ولی پایین آوردن دوباره ی اون آسیب های بیشتری رو به وجود میاره. اینجا هم دوباره در یک مصاحبه نظریاتشون رو بیان کردند:
http://www.roozno.com/32324
حالا فارغ از اینکه این نظر ها در مورد قیمت خودرو و دلار درست هست یا نه، بحث بر سر چگونگی بر خورد با این نظریات هست. آیا باید اون ها رو گاف بخونیم و با اخبار بدون استناد و عوام پسند و با الفاظ گوناگون به بیان کننده این نظرات توهین کنیم؟ (159243)
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۱۶:۵۰
بهار هنوز برای هجمه به دولت خیلی زوده ها (159258)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۱۷:۰۱
من نمی تونم هضم کنم چرا باید دلار کمتر از 3000 تومان نباشه؟
چرا نباید راهکاری در نظر گرفته شه تا قیمت خودرو به قیمت واقعی نزدیک بشه و اقشار کم درامد جامعه هم بتونن از وسائل نقلیه شخصی استفاده کنن؟
چرا اگر شرکتهای خودروسازی داخلی در برابر متعادلسازی قیمت خودرو مقاومت میکنندتدابیری برای نحوه واردات خودرو نمی سنجید تا بازاررقابتی باعث افزایش کیفیت خودرهای داخلی و قیمت ان شود؟؟
و هزاران چرا دیگر؟؟؟؟؟؟؟ (159269)
یه ایرونی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۱۹:۱۵
عزیز این شرکتا همه دولتین وقتی هم دولت میگه قیمت میاد پایین طبیعتا بایدخودرو ارزون شه اما نمیشه و این نشون میده که خود مسئولین نمیخوان قیمت خودرو بیاد پایین و در ضمن میگن دلار زیر 3هزار تومن به ضرر اقتصاده و ارزش پول ملی در خارج از کشوره در صورتی که درست نیست و فقط یه عده از ما بهترون با ارزونی دلار به منافع واموالشون ضرر میخوره که نمیذارن دلار ارزون شه وووو.......... (159366)
بلال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۱۷:۰۵
ای مردم میدونید چرا زندګی براتون سخت شده؟؟ چون شما به کارهایی که میکنن چشم بوشی میکنید بهشون سواری میدید (159274)
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۱۷:۱۴
من داشتم یک پژو 206 معامله می کردم که روز بعد فروشنده اعلام کرد که قراره پنج درصد قیمت گران شود و شما هم 5 درصد روی قیمت اضافه کن و من هم قبول نکردم و معامله بهم خورد بعد گفتم آقای نعمت زاده خدا بگم چی کارت کنه که اینجوری همه چی رو بهم میرزی (159285)
مج
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۱۷:۵۲
خلایق هرچه لایق (159308)
امیر حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۱۸:۰۲
ای کاش مال من بود (159318)
خروس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۱۸:۰۲
مشکل اصلی اینه که واردات خودرو های خارجی ازاد نیست (159319)
عرفان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۱۸:۱۱
بعد از اینکه آقای سیف صحبت از کف دلار سه هزارتومنی کرد آقای نعمت زاده هم گفت خودرو ارزان نمیشود وحتی افزایش قیمت هم داریم ! جدیدا هم آقای قلی خسروی مشاور املاک تهران هم به صورت عوام فریبانه میگوید که ملک هم به کف رسیده!!ما فقط ماشین و آپارتمان را تحریم می کنیم و نمیخریم کاری دیگر از دست ما بر نمیاد خدا فقط به مردم رحم کند فقط. (159330)
سیروس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۱۸:۴۴
واقعا استاد فریب مردم هستند آقای روحانی همینجوری میخواستی در 100 روز همه چیز را ارزان کنی هشت سال رای ندادم اعصابم راحت بود کاش اینبار هم رای نمی دادم . پیامبر میگوئید مومن از یک سوراخ دو بار گزیده نمی شود ، ما از یک سوراخ چند بار گزیده شدیم توبه نکردیم بابت حماقت خود متاسفم (159350)
۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۱۸:۵۸
یه نفر دختر معرفی کرد گفت خانواده متدینی داره وقتی تماس گرفتم که قرار بزارم که برم دخترشون رو ببینم مادرش گفت برادرتون ماشین داره؟! گفتم نه گفت استخاره کردیم بد اومده!!!!!! (159359)
۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۲۰:۱۳
حالا برو خدا رو شکر کن نپرسیده خونه داری یا نه !!!!!!!!!!!!!!! (159399)
ندار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۲۰:۱۶
حالا ماشینت خدا نکنه خراب بشه اونوقت تعمیر گاه پوستت رو میکنه همچین که دیگه میترسی ماشینت رو سوار شی!!!!!!!!!!!!!! (159401)
۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۲۲:۰۹
اون آدم مذهبی نبوده خرافی بوده.
پیامبر گفته اگه خواستگار برا دخترتون اومد اخلاق و ایمانش خوب بود دخترتو بهش بده که اگه اینکارو نکنین فتنه درست میشه.
ولی حیف که از مسلمونی فقط اسمشو داریم (159467)
دارا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۱۸:۵۸
ما سزاوار این گرانی هستیم . وقتی برای این لگن ها میلیونها پول میدیم و نمیدونیم چند درصدش واقعا قیمت تمام شده س و بابت کجا وکجاها ، چقدر جیبمون رو بابت این لگنها ، میتکونن ، آقایون هم به سادگی بیش از حد ما و به ریش ما میخندند و هر بلایی سرمان می آورند . ای آسمان ، پراید 20000000 می ارزه . عجب جوکهایی میبینیم این روزگار !!! (159360)
۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۲۱:۴۲
جو نده 17 ملیون (159448)
ندار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۱۹:۴۲
سلام آقای قلی خسروی خواهشا" تودیگه نگو کفه دستتو میبوسم بزار خونه بیاد پایینتر همه چیز ارزون میشه (159385)
۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۲۰:۰۲
تا زمانیکه قبول نکنیم جامعه عبارت از دو طبقه سرمایه دار و کارگر است قادر به شناخت درست شرایط نخواهیم بود و همیشه از چیزی غافلگیر می شویم. آقایان سیف و نعمت زاده جزوی از طبقه سرمایه دار و در خدمت منافع آن هستند. آنها به هیچ وجه قدمی در راه طبقه محروم بر نخواهند داشت. (159393)
عمو زنجير باف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۲۰:۰۵
چه خواجه علي چه علي خواجه. هردوتاش يكيه. مسئولين شعورشون بالاست فقط يه كمي دركشون پايينه. عقل دارن ولي ديوونه بازيشون زياده. مگه نه.....؟ (159395)
حق گو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۲۰:۵۰
به نظرمن انهای که با مدیریت اشتباه باعث سه برابرشدن قیمت ارزو کاهش ارزش پول ملی شدنند باید پاسخگو باشند نه اقای نعمت زاده........ (159409)
عماد
United States
۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۲۰:۵۱
نخرید تا ورشکسته بشن. . . . (159410)
saeed
United States
۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۲۱:۱۳
موتورگازی رکس آلمان قدیمی ازخودروهای داخلی کیفیت بالاتری داره (159425)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۲۱:۴۱
آخه من موندم پراید و پژو کدام قطعه اش ارز بری داره مگه این همه داد نمیزدید که تو تولید 100% قطعات خودرو خود کفا شدیم و هر روز هم یک خودروی ملی میدید بیرون پس دیگه این اراجیف چی که میگید. (159445)