به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۰۵
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : ۱۹۴۸۹
«فوربس» منتشر کرد

پردرآمدترين ورزشكاران زن سال 2013 /تصاویر

گروه ورزشي:​ ظاهرا اوضاع مالي در رشته ورزشي تنيس بسيار خوب است! اين را فهرست پردرآمدترين ورزشكاران زن دنيا در سال 2013 ميلادي كه دوهفته‌نامه «فوربس» به تازگي منتشر كرده است نشان مي‌دهد. وقتي از 10 زني كه در اين فهرست حضور دارند، رشته تخصصي هفت نفر تنيس است نتيجه‌اي غير از اين مي‌توان گرفت كه ايام حسابي به كام تنيسورهاست؟!
علاوه بر اين چهار نفر نخست اين فهرست نيز تنيسور هستند و به هيچ‌وجه اجازه خودنمايي به ورزشكار ديگري نمي‌دهند. در اين ميان البته يك راننده و يك اسكيت‌باز نيز ديده مي‌شوند. نفر دهم اين فهرست نيز «پائولا كريمر» است كه سال‌هاست به‌صورت حرفه‌اي در رشته گلف فعاليت مي‌كند و درآمد امسال وي 5.5 ميليون دلار بوده است. اين مطلب را بخوانيد تا با هشت زن پردرآمد اين روزهاي دنياي ورزش آشنا شويد.


ماريا شاراپووا
ميزان درآمد: 29 ميليون دلار
رشته ورزشي: تنيس

بخش اعظمي از درآمد خود را مديون قراردادي است كه با اسپانسرهاي خود يعني «نايك» و «هد» بسته است. «شاراپووا» جزو 10 تنيس‌باز جهان است كه توانسته هر چهار گرند اسلم ويمبلدون ۲۰۰۴، آزاد آمريكا ۲۰۰۶، آزاد استراليا ۲۰۰۸ و آزاد فرانسه۲۰۱۲ را فتح كند. همچنين او براي اولين بار درالمپيك ۲۰۱۲ شركت كرد و برنده مدال نقره شد.




سرنا ويليامز
ميزان درآمد: 20/5 ميليون دلار
رشته ورزشي: تنيس

«سرنا ويليامز» در سن 31 سالگي، مسن‌ترين تنيسور زني است كه توانست در ماه فوريه به رتبه نخست تنيس‌بازان جهان دست پيدا كند. اين براي ششمين بار در طول زندگي ورزشي‌اش است كه وي توانست به اين رتبه دست يابد. اسپانسرهايي كه «ويليامز» با آنها قرارداد دارد عبارتند از: «نايك»، «ويلسون»، «گاتوريد» و «ا.‌پي‌.‌آي».



لي نا
ميزان درآمد: 18/2 ميليون دلار
رشته ورزشي: تنيس

متولد 26 فوريه 1982 ميلادي در «ووهان» چين است كه از سال 1999 ميلادي به صورت حرفه‌اي وارد عرصه تنيس شده است. با قهرماني در مسابقات بين‌المللي تنيس در چهارم ژوئن 2011، «لي نا» نخستين ـ و در حال حاضر تنها ـ بازيكن زن تنيس آسيايي لقب گرفت كه توانسته يكي از مسابقات گرنداسلم را از آن خود كند.



ويكتوريا آزارنكا
ميزان درآمد: 15/7 ميليون دلار
رشته ورزشي: تنيس

اين تنيسور اهل بلاروس، با تشويق‌هاي مادرش با تنيس آشنا شد. «آزارنكا» از سال ۲۰۰۳ با شركت در مسابقات «آي‌تي‌اف»، اولين مسابقات رسمي خود را شروع كرد و در سال ۲۰۰۶ به جمع 100 تنيسور برتر زن راه يافت. در سال ۲۰۱۲ ميلادي، «آزارنكا» با شكست دادن «ماريا شاراپووا» اولين عنوان گرند اسلم خود يعني مسابقات آزاد استراليا را كسب كرد.



دانيكا پاتريك
ميزان درآمد: 15 ميليون دلار
رشته ورزشي: اتومبيلراني

نخستين زني است كه توانسته در مسابقات «ايندي كار» رتبه نخست را به‌ دست بياورد. «ايندي ‌كار» از محبوب‌ترين مسابقات اتومبيلراني در آمريكاي شمالي است. در مسابقاتي كه تحت اين نام برگزار مي‌شود، اتومبيل‌هايي براي مسابقه مورد استفاده قرار مي‌گيرند كه چرخ‌هاي آنها همانند اتومبيل‌هاي فرمول يك خارج از محيط بدنه قرار دارد.




كيم يو ـ نا
ميزان درآمد: 14 ميليون دلار
رشته ورزشي: اسكيت روي يخ

اهل كره‌جنوبي و جوان‌ترين ورزشكار در ميان پردرآمدترين ورزشكاران زن جهان است. «كيم يو ـ نا» متولد پنجم سپتامبر 1990 در «بوشئون» كره‌جنوبي است. او در جريان مسابقات المپيك زمستاني ونكوور كانادا توانست در رشته اسكيت روي يخ مدال طلا را از آن خود كند. او در سال‌هاي 2009 و 2013 نيز قهرمان جهان شده است.



كارولين وزنياكي
ميزان درآمد: 13/6 ميليون دلار
رشته ورزشي: تنيس

از كشور دانمارك در مسابقات شركت مي‌كند اما اصليتي لهستاني دارد. از هفت‌سالگي تحت آموزش پدرش قرار گرفت و تاكنون به ۱۸ عنوان «دبليوتي‌اي» دست يافته و يك‌بار نيز در سال ۲۰۰۶ به فينال نوجوانان آزاد استراليا راه يافت. او در سال 2008 ميلادي با بازي‌هاي خوبي كه به نمايش گذاشت به عنوان پديده مسابقات آن سال انتخاب شد.




اگنيشكا ردونسكا
ميزان درآمد: 7/4 ميليون دلار
رشته ورزشي: تنيس

«اگنيشكا روما ردونسكا» لهستاني است و متولد شهر «كراكوف». او در سال 2005 توانست نام خود را مطرح كند. وي در آن سال و در جريان مسابقات تك‌ نفره ويمبلدون، «تاميرا پاشك» اتريشي را در مسابقه پاياني شكست داد و قهرمان شد. «ردونسكا» بيشترين درآمدش را از اسپانسر كفش و اكثر لباس‌هايش يعني كمپاني «لوتو» به‌ دست مي‌آورد.
مرجع : اقتصاد ایران آنلاین

۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۱۴:۲۴
كارولين وزنياكي درآمدش اشتباه نوشتین (159113)
۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۱۸:۲۱
میگما اینا احیانا قصد ازدواج ندارند بنده حاضرم این فداکاری را انجام دهم (159338)
۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۱۹:۱۷
یعنی انقد بیکاری؟!!!!!!!!!!!!!!!! (159367)
۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۱۵:۱۲
قصد ازدواج ندارند ؟ (159158)
۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۱۶:۵۴
بهار، اين چه کاري بود کردي!!؟ فکر نکردي اينا نامحرمن همينجوري عکساشونو منتشر کردي!؟ مفسده ايجاد کردي، با 100 ضربه شلاق در ملاعام بايد تعزير بشي. (159262)
۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۱۷:۱۰
چه فتوشاپی (159279)