به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۸:۵۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۰ ساعت ۰۸:۲۰
کد مطلب : ۱۹۵۴۲
به دليل اعتراض گروه‌های اسلام‌گرا

خروج مجسمه‌ی زیدان از قطر+عکس

گروه فرهنگ و هنر: نمایش این مجسمه در روزهای گذشته اعتراضاتی را از سوی برخی گروه‌های اسلام‌گرا در پی داشت.
مقامات موزه‌ی قطر نمایش مجسمه زیدان در این موزه را برای همیشه متوقف کردند. اداره کل موزه‌های قطر اعلام کرد، به دلیل اعتراضات انجام گرفته به نمایش مجسمه «زین‌الدین زیدان»، فوتبالیست مشهور فرانسوی در موزه‌ی شهر دوحه، این مجسمه از این مکان منتقل خواهد شد.
این مجسمه‌ پنج متری برنزی ساخته «عادل عبدالصمد» - هنرمند الجزایری الاصل فرانسوی - صحنه ضربه سر زیدان به سینه «مارکو ماتراتزی‌»، فوتبالیست ایتالیایی در فینال جام‌جهانی 2006 را نشان می‌دهد.



به گزارش الجزیره، این مجسمه که «ضربه‌ سر» نام دارد، سال گذشته در یکی از نمایشگاه‌های هنری شهر پاریس، پایتخت فرانسه به نمایش درآمد و پس از خریداری توسط خانواده ثروتنمد پادشاهی قطر، از روز سوم اکتبر در موزه‌ دوحه به نمایش گذاشته شد.

نمایش این مجسمه در روزهای گذشته اعتراضاتی را از سوی برخی گروه‌های اسلام‌گرا در پی داشت که اعتقاد داشتند این مجسمه تصویری نامناسبی از اسلام ارائه داده و برخی نیز آن را نوعی بت‌سازی دانسته‌اند، این در حالیست که در بیشتر کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس نصب مجسمه در مکان‌های عمومی به ندرت انجام می‌شود. البته با وجود این ممنوعیت ها هیچ گاه گزارشی مبنی بر دزدی مجسمه ها اعلام نشده است.
مرجع : قانون آنلاین