به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۰ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : ۱۹۵۸۴

سیف: ارز در سال93 تک نرخی می‌شود

گروه اقتصادي:​ رییس کل بانک مرکزی با تاکید بر این که ارز در بودجه سال آینده تک نرخی خواهد شد، گفت:به دنبال نرخی هستیم که بتواند تولید و اشتغال را در کشور پشتیبانی کند.
سیف: ارز در سال93 تک نرخی می‌شود
ولی الله سیف در پاسخ به این که با توجه به این که در بخشنامه بودجه سال آینده بر یکسان سازی نرخ ارز تاکید شده آیا ممکن است نرخ مبادله ای به نرخ بازار آزاد برسد؟ اظهار کرد:بحث اصلی ثبات اقتصادی و نرخ مناسبی است که بتواند تولید و اشتغال را در کشور پشتیبانی کند. وی در ادامه افزود:اکنون زمان بحث برای این که کدام نرخ به کدام نرخ می رسد نیست اما بنا بر این است که نرخ یکسان داشته باشیم. رییس کل بانک مرکزی در ادامه تاکید کرد: به دنبال آن هستیم تا با یکسان سازی نرخ‌ها بازار به ثبات توام با تعادل برسد که بنا شده این امر تا پایان سال 93 انجام شود.

بنا به حکم قانون برنامه پنجم مبنی بر اینکه نظام ارزی کشور باید شناور مدیریت شده باشد و نرخ ارز باید با توجه به حفظ دامنه رقابت پذیری در تجارت خارجی و با ملاحظه تورم داخلی و جهانی و همچنین شرایط اقتصاد کلان از جمله تعیین حد مطلوبی از ذخایر خارجی تعیین شود، دولت در بخشنامه بودجه سال جاری بر حرکت به سوی ثبات و یکسان سازی نرخ ارز تاکید کرده است. پیش از این در قانون بودجه سال 92 دولت پیشنهاد نظام شناور مدیریت شده برای نرخ ارز حداقل در جاهایی که حضور دارد را داد و بنا شد به کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی و کشاورزی مابه التفاوت نرخ ارز 1226 و ارز مبادله‌ای که حدود 2500 تومان است را پرداخت کند.
مرجع : ايسنا

۱۳۹۲/۰۸/۱۰ ۱۱:۰۹
جان مادرت تو یکی حرف نزن (159601)
۱۳۹۲/۰۸/۱۰ ۱۱:۲۴
پس حداقل 3000 تومن میشه که
من فکر کنم میزارن 3500 که یه پیک تورمی بزنیم بعدش ته 4 سال بگن ببین تورم نقطه ای 10 درصده (159606)
۱۳۹۲/۰۸/۱۰ ۱۱:۳۱
بهار من تو خبر"افزایش قیمت‌خودرو در پي گاف سيف‌وار وزيرصنعت"یه نظر گذاشتم چاپ نشد بزار اینجا حرفم رو بزنم ببینم ملت با کدوم موافق هستن بیشتر
با این کار موافقید یا مخالف ملت :
به طور مثال :
پراید //7 -9 میلیون
سمند //14-15 میلیون
پرشیا //15-18 میلیون
206 //17-20 میلیون
و ..... (البته منظورم کاهش قیمت خودرو بود بیشتر رو قیمتش بحث نکنید)
در عوض قیمت بنزین بشه 1 دلار(3000تومن) + مالیات بیشتر +حذف سهمیه بندی

من خودم موافقم چون حداقل ترافیک از بین میره و هرکی یه ماشین نمیندازه زیر پاش بگه چیزی نیست خودش خرجشو در میاره و از شر ترافیک و بی فرهنگی تو رانندگی راحت میشیم
البته این که ماشین ندارم هم دلیل دیگر موافقت منه (159609)
وحید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۰ ۱۱:۴۴
خدا بخیر کنه باز این حرف زد (159612)
۱۳۹۲/۰۸/۱۰ ۱۱:۵۰
از تک نرخی شدن مهمتر قیمتیست که قراره تک نرخی باشه.نباید بالای 1800تومان تک نرخی بشه وگرنه دردی از مردم دوا نخواهدشد.قانون چسبندگی قیمتها یادتون نره.فقط نرخی زیر 1800تومان میتونه این قیمتهای وحشتناک رو بشکنه. (159615)
پرواز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۰ ۱۲:۰۳
دولت کار خودش را بکند بازار کار خودش را چرا ما می خواهیم بازار را مهار کنیم باید مشخص بشود اقتصاد ما دولتی است یاخصوصی در بازار کسانی وجوددارد که صدها بار از مسئولین بانک مرکزی اگاهتر به مسائل اقتصادی هستند (159621)
۱۳۹۲/۰۸/۱۰ ۱۲:۲۵
روتو برم بشر !!!! (159631)
ناصر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۰ ۱۲:۵۶
بنظر من اين يه كار از پيش تعيين شده بود كه نرخ دلار را خود دولتي ها يكدفعه بيارن بالا بعد10 درصد كم كنن بگن اين نرخ نرخ ثابت و طبق قانون توسعه كشور مي باشد. من عوامانه حرف نمي زنم آقاي داد كجاي دنيا نرخ دلار دلالي ميشه وهرروز يك قيمت داره؟لطفا جواب بدين .نرخ pppدلار به ريال 190 تومنه نرخ علمي برابري دلار به ريال 1500تا2000 تومنه ولي شما ميخايين 2900 تومن نرخ ثابت قرار بدين اين انصافه؟ (159648)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۰ ۱۳:۳۰
آقای صیف ،لطفا" حرف هایی نزنید که مردم را دچار مشکل بیشتری بکنید.بدانید که توده مردم،اقلیت نیستند بلکه حداقل 90% از جمعیت کشور می باشند که از مشکلات گرانی رنج می برند.دولت مردان بایدبرای اینها بیشتر باشند. (159662)
مهدی 92
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۰ ۱۳:۳۶
حالا این اضهارنظر در صداوسیما هیچ بازتابی ندارد.
ولی فقط کافی کسی در جایی حرفی بزند که بتوانند به راحتی تخریب کنند. (159666)
۱۳۹۲/۰۸/۱۰ ۲۰:۲۸
بله راست میگه خیلی راحت میشه نرخ ارز تک نرخی کرد مثلا 4000 همین فردا هم میشه ایکارو کرد لااقل اقتصادمون رشد کنه!!!!!!!!!!!! (160009)