به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۵۷
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ساعت ۱۱:۳۶
کد مطلب : ۱۹۷۱۰

طلاق درکشور به مرز هشدار رسيد

گروه جامعه:​ یک رفتار شناس گفت: روزانه 411 زن پس از طلاق مطلقه می شوند و امار این افراد در کشور در مرز هشدار است.
طلاق درکشور به مرز هشدار رسيد
 دکتر مجید ابهری اظهار داشت:با توجه به افزایش 13 درصدی طلاق و کاهش 1.5 درصدی ازدواج در کشور آمار زنان مطلقه و مردان جدا شده به مرز هشدار رسیده است. در حال حاضر میزان زنان مطلقه نسبت به مردان جدا شده دو برابر است. علت این موضوع از نگاه رفتار شناسان نیز تجدید فراش مردان بعد از طلاق است. وی ادامه داد: در حال حاضر سالانه 70 هزار طلاق در کشور ثبت می شود که براین اساس هر ساعت 17 طلاق در کشور رخ می دهد. این درحالی است که از این میزان 12 هزار طلاق در تهران به ثبت می رسد.

به گفته این رفتار شناس این معظل اجتماعی با همایش،جلسه،مقاله و مصاحبه حل نمی شود و دلیل وقوع این طلاق ها نیز همسرگزینی اشتباه،مشکلات اقتصادی ،تورم، اعتیاد و کمبود مسکن است. وی با اعلام اینکه تنش ناشی از اخبار داخلی در سطح جامعه تاثیر گذار است، تاکید کرد: به عنوان مثال وقتی مقامات اعلام می کنند آمار رسمی تورم 40 درصد است،دیگر نمی توان بهانه نقطه به نقطه یا خط به خط را برای توجیه آن آورد و این مسئله در جدایی زوج ها تاثیر گذار می شود. ابهری افزود:نهادهای متولی،خانواده ها و رسانه ها باید در یک جهاد اجتماعی در راستای کاهش طلاق حرکت کرده و صدا و سیما نیز برنامه 90 اجتماعی را راه اندازی کرده تا شاید از این طریق بتوان کاری را انجام داد. کمکی که برنامه 90 به فوتبال و سایر رشته ها ها کرد بر هیچ کس پوشیده نیست و در حوزه اجتماع نیز باید چنین اقدامی انجام شود.
مرجع : مهر

رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۱۲:۳۴
روزی میرسه که از هر 10 ازدواج، 100 تاش به طلاق منجر میشه ! حالا چی جوری: یعنی اون 90 تای دیگه هم که میخواستن ازدواج کنند پشیمون میشن! (160470)
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۱۳:۲۶
طلاق خیلی خوبه بهتره از زندگی در شرایط سخت با این اجاره های نجومی زندگی زیر یه سقف دیوانگیه (160488)
يكي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۱۳:۴۰
روزانه 411 زن پس از طلاق مطلقه می شوند????????
ببخشيد اونوقت مردها چي مي‌شند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (160500)
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۱۳:۴۲
خواهش میکنم اصلاح کنید معضل نه معظل (160501)
حرف حق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۱۶:۰۸
مشکل کشور ما اینه که طلاق زیاد شده ؟!
من از شما می پرسم ؟ :))))))))))))))))))))))))))))) (160621)
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۰۲:۰۴
مشکل اصلی کشور ما مشکلات اقتصادی است؛ (161041)