به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۵۵
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ساعت ۱۸:۳۴
کد مطلب : ۱۹۷۷۴

تأثیر برخی مداحی‌ها خطرآفرین است

گروه سياسي: یکي از نمايندگان اسبق مجلس گفت: با مصونیتی که به برخی مداحان داده شده است، شاهد این هستیم که آنها فراتر از چارچوب قانونی عمل می‌کنند و به تخریب افراد روی آورده و در واقع امنیت آنها را به خطر انداخته‌اند.
تأثیر برخی مداحی‌ها خطرآفرین است

داریوش قنبری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به در پیش بودن ماه محرم و برگزاری مراسم مذهبی و عزاداری اظهار کرد: در مراسم مذهبی باید آگاهی سیاسی به مردم داده شود و در واقع به قیام امام حسین(ع) و عاشورا پرداخته شود، اما در چند سال اخیر شاهد بوده‌ایم که در ایام محرم نقش سخنرانان مذهبی را مداحان به عهده گرفته‌اند. این فعال سیاسی در ادامه ابراز عقیده کرد: مداح بیشتر با احساسات مردم سروکار دارد و مطالبی که بیان می‌کند حقیقت عاشورا و محرم نیست. مداحان باید در این زمینه جای خود را به سخنرانان مذهبی و متفکران بدهند تا آنها با عدله عقلی اندیشه عاشورا را به مردم منتقل کنند. وی در ادامه با بیان اینکه "باید از مداخله مداحان در مسائل سیاسی جلوگیری کرد"، گفت: در چند سال اخیر آنقدر میدان و بها به مداحان داده شده که آنها گاه به راحتی شخصیت‌های نظام را مورد هجمه قرار می‌دهند. باید به فعالیت مداحان سروسامان داده شود زیرا ادامه اینگونه اقدامات از سوی برخی مداحان می‌تواند خطرآفرین باشد. قنبری، ورود مداحان به مسائل سیاسی را پدیده‌ای دانست که در سال‌های اخیر رواج پیدا کرد و در ادامه گفت: ورود مداحان به مسائل سیاسی از دوران ریاست جمهوری احمدی‌نژاد آغاز شد و ما شاهد بودیم که تخریب مسئولان توسط برخی از مداحان، دامن خود احمدی‌نژاد و نزدیکان او را نیز گرفت.

 به گفته این نماینده پیشین مجلس، مداحان به مسائل تاریخی‌ و مسائل سیاسی روز به شکل تخصصی آگاهی ندارند؛ بنابراین نباید وارد این مسائل شوند. این فعال سیاسی با به رسمیت شناختن حق انتقاد برای همه شهروندان تصریح کرد: مداحان نیز می‌توانند میتینگ سیاسی برگزار یا نظرات خود را در نشریات بیان کنند اما در مراسم مذهبی نباید مسائل سیاسی را مطرح کنند زیرا برگزاری مراسم سیاسی به مجوز نیاز دارد ولی برخی مداحان از مراسم مذهبی سوءاستفاده کرده و مسائل سیاسی را آنجا مطرح می‌کنند.
وی در مورد تاثیر تخریب‌ها و فحاشی‌ها در مراسم مذهبی اظهار کرد: مداحان نمی‌توانند بر روی اقشار تحصیل‌کرده جامعه تاثیر بگذارند اما آنها بر روی اقشار کم‌سواد تاثیرگذار هستند، به‌گونه‌ای که می‌توانند امنیت برخی مسئولان و افراد را به خطر بیاندازند. قنبری در ادامه با بیان اینکه "باید از سوی مسئولان قضایی با مداحانی که مسئولان کشور را تخریب می‌کنند برخورد شود، گفت: اظهارنظرهای این دسته از مداحان موجب ترور شخصیت می‌شود و اگر این روند ادامه داشته باشد تبعات آن همه را در بر می‌گیرد و حقیقت دین، فدای منابع جریان‌های خاص می‌شود. به گفته این عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری، این دسته از مداحان ممکن است حتی ابزار دست بیگانگان قرار بگیرند زیرا این ظرفیت را دارا هستند.
وی در پایان با اشاره به نقش رسانه‌ها در برخورد با چنین اقداماتی تصریح کرد: رسانه‌ها می‌توانند با روشنگری خود فضا را به سمت اصلاح این رفتارها پیش ببرند و به مسئولان گوشزد کنند تا با این مداحان برخورد کنند.


ایرانداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۱۸:۴۶
درود بر قنبری.باید افراد آگاهی مثل آقای قنبری عوام را نسبت به خطر اینگونه هتاکان مطلع کنند.هر چه آگاهی مردم بیشتر باشد کمتر حرف های غیر منطقی را میپذیرند. (160775)
مجيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۱۸:۵۵
كدوم يكي ازون مداحاي افرطي اينوميفهمن كه بايدبراي صحبتهاشون مجوزبگيرن (160780)
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۱۹:۳۳
امام حسین بزنه تو کمر بعضی مداح ها که گنده تر از دهنشون حرف میزنن (160801)
گوگول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۲۱:۰۸
از فرداست که حدادیان بهت حمله کنه و بگه "تو اگه آدم بودی اسمت داریوش نبود!" (160868)
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۲۱:۴۳
ای آقا من پسر خاله رفسنجانی نیستم وقتی به چنین مقام و شخصیتی به این آشکاری بی حرمتی میشه و همه سکوت میکنن باید بدونن دیر یا زود گریبان خودشان را خواهد گرفت
دیر و زود داره ولی سوخت و سوز نداره
و اگر به دستور خود شان است وامصیبتا (160899)
rahel
United States
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۲۲:۵۹
این مداحان هم جز حد اقلها هستند واز بیتالمال تغذیه میشوند و به کوه وصل هستند مگر از اجاییکه باید نصیحت شوند این کار انجام شود وگرنه میشو د قتلهای زنجیره ای کی به کیه کی امام حسین میخواهند که با مردم از هر طیفی باشند این مدلی برخورد شود پس اینان پیرو حسینی نیستند دنبال منافع خود هستند (160963)
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۲۳:۰۸
چطور وقتی به محمود توهین کردن همتون درشت تیتر زدیدو ازشون تعریف کردی ؟؟؟؟
مداح همون مداحه
شما عوض شدی (160972)