به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۸:۳۸
 
۲۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ساعت ۱۹:۳۳
کد مطلب : ۱۹۷۷۵
مناظره درباره آمریکا در دانشگاه تربیت‌مدرس

زیباکلام:آمریکاستیزی تیشه به‌ریشه منافع‌مازده

گروه سياسي: در حالی که يك فعال سياسي اصولگرا معتقد است که آمریکاستیزی به دلیل سیاست‌های آمریکا نسبت به ايران بوده است، صادق زیبا کلام می‌گوید که آمریکاستیزی تیشه به ریشه منافع ما زده است.
زیباکلام:آمریکاستیزی تیشه به‌ریشه منافع‌مازده
به گزارش ایسنا، صادق زیباکلام در مناظره‌ی که با موضوع رابطه با آمریکا، به همت بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس و با حضور فواد ایزدی دانشیار دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران برگزار شد، با بیان این‌که دشمنی با آمریکا در ذات انقلاب اسلامی نبود، اظهار کرد: عده‌ای معتقدند به این که ما در انقلاب به دنبال استقلال خواهی بودیم آمریکا با ما دشمنی کرده است و توطئه‌های فراوانی را تاکنون طراح کرده‌ است، بنابراین در این نظر این گونه فهم می‌شود که آمریکا با ایرانیان مشکل ندارد، بلکه مشکل آنها با استقلال خواهی است. اما اکنون آمریکا با ایران ، کوبا و کره‌ی شمالی دچار مشکل است پس آیا فقط این سه کشور مستقل هستند و تمام کشورهای دنیا سرسپرده آمریکا هستند.

این استاد دانشگاه در ادامه گفت:‌کسانی که با آمریکا ستیزی موافق هستند یک مورد نشان دهند که اصرار بر آمریکا ستیزی آیا منافع ملی ایران را تامین کرده است. در مقابل من دو جین واقعیت نشان می‌دهم که این اصرار ، تیشه به ریشه‌ی منافع ایران زده است. در ادامه فواد ایزدی اظهار کرد: آمریکا ستیزی در کشور ما به دلیل سیاست‌های آمریکا بوده است و اگر آمریکا سیاست‌های خود را تصحیح کند جمهوری اسلامی هم می‌تواند با آمریکا ارتباط برقرار کند.

وی در ادامه با بیان این‌که رئیس جمهور در نیویورک با ادبیات محترمانه مواضع نظام را اعلام کرد،یادآورشد : با این حال خانم شرمن می‌گوید ایرانی‌ها فریبکار هستند و همین خانم از اعضای مجاهدین خلق حمایت می‌کند.در زمان خاتمی، از سوی ایشان گفت و گوی تمدنها مطرح شد یا در افغانستان به آمریکا کمک شد، اما جورج بوش ایران را در محور شرارت قرار داد.به نظر من عده‌ای در داخل کشور نگران هستند که آمریکا از ادبیات جدید دولت ایران سوء استفاده کند و روحیه‌ی مقاومت را در کشور کمرنگ کند. در حالی که روحیه مقاومت به ما اجازه می‌دهد ما در کشور حکومت مردمی داشته باشیم.اگر این روحیه مقاومت از بین برود کشور ما به یک نصف دیگر تبدیل می‌شود. ما در مصر دیدیم که دولت اسلام‌گرای مرسی مواضع دوستانه‌ای نسبت به آمریکا داشت اما آمریکا در اولین فرصت دولت وی را سرنگون کرد. برای دولت قذافی هم چنین اتفاقی افتاد.

در ادامه زیبا کلام به تشریح چگونگی بدل شدن آمریکا ستیزی به گفتمان‌های مختلف در انقلاب پرداخت و گفت: بسیاری از جریان‌های انقلابی و مبارز علیه شاه متاثر از ادبیات مارکسیست‌ها بوده‌اند . البته این استثناء یعنی مرتضی مطهری و بازرگان هم وجود داشت که تحت این تاثیر قرار نگرفته‌اند. پس از پیروزی انقلاب مارکسیست‌ها برای مقابله با انقلاب اسلامی در سلامت انقلاب تشکیک ایجاد کردند، و مطرح کردند که روحانیون با سفارت آمریکا به توافق رسیده‌اند که ارتش حفظ شده و از آن برای مقابله با اقلیت‌ها و اقوام استفاده شود. البته شهید بهشتی، آیت‌الله موسوی اردبیلی، بازرگان، و آیت‌الله هاشمی با سفارت آمریکا در حال مذاکره بودند، ولی مذاکرات آنها با آنچه مارکسیست‌ها یا مجاهدین خلق می گفتند تفاوت داشت.

این استاد دانشگاه در ادامه با بیان این‌که مبارزه با امپریالیسم و آمریکا، جوهره‌ی اندیشه‌ی مارکسیست‌ها بود خاطر نشان کرد:‌ هر چه از اول انقلاب فاصله می‌گرفتیم مارکسیست‌ها در مبارزه با آمریکا جایگاه برتری پیدا می‌کردند و دانشجویان خط امام این احساس را پیدا کردند که در حال واگذار کردن رقابت به مارکسیست‌ها هستند. بنابراین دانشجویان خط امام برای اثبات درستی رهبری امام خمینی و انقلاب اسلامی، سفارت آمریکا را تسخیر کردند تا این فضا تغییر کند. البته بعدها ابتکار ، اصغرزاده، بی‌طرف یا میردامادی گفتند که آنها احساس کردند آمریکا در صدد کودتا بوده، بنابراین سفارت این کشور را تسخیر کردند. اما سوال من اینجاست که چرا آمریکا در سال 57 که ارتش متحد و زیر نظر شاه بود کودتا نکرد. در سال 58 ارتش از بین رفته بود و شاه هم بیمار بود و توانایی بازگشت به ایران را نداشت.

زیبا کلام در ادامه با اشاره به این که مبارزه با آمریکا به تدریج به یک پرستیژ اجتماعی تبدیل شد و تداوم یافت خاطرنشان کرد: از این پس برخی دریافتند که با سوار شدن بر موج ضد آمریکایی شان اجتماعی پیدا می‌کنند و همچنین با این کار جبهه ملی، نهضت آزادی، حزب توده و مجاهدین خلق را به کنار می‌زنند و اکنون برخی کسانی که مواضع ضد آمریکایی دارند به دموکراسی نیز بیشتر بی‌اعتنا هستند، البته این تراژدی اولین بار در سال 58 اتفاق افتاد.

در ادامه این مناظره ایزدی با بیان این‌که من از برخی اظهارات آقای زیباکلام تعجب می‌کنم، اظهار کرد: آقای زیباکلام می‌گویند که حکومت‌های ضدآمریکایی دیکتاتور هستند. من نمی‌دانم آیا عربستان،‌بحرین، قطر و حتی حکومت شاه ضدآمریکایی بودند؟ این تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به کودتای مصر، خاطر نشان کرد: ارتش مصر که متعلق به آمریکا‌یی‌ها است کودتا کرد و در این زمان دولت آمریکا حتی یک دلار از کمک‌های یک و نیم میلیاردی خود را کم نکرد. ما مخالفت با آمریکا را به خاطر مخالفت با آمریکا نمی‌خواهیم ما ضد با آمریکا را به خاطر ضدیت با آمریکا نمی‌خواهیم و معتقدیم که در آمریکا هم همه نوع آدم وجود دارد هم خوب و هم بد و متاسفانه به دلیل ساختار سیاسی که در این کشور برقرار است، این کشور متاثر از لابی‌های مختلفی است که در آن قرار دارد. در این کشور اگر افراد نتوانند پول سرمایه‌داران را جذب کنند انتخاب نمی‌شوند.

ایزدی افزود: نتیجه این سیستم حاکم بر آمریکا این شده است که افرادی که در راس حکومت قرار می‌گیرند برای تامین منافع بخش‌های مختلف از جمله بخش‌های اسلحه‌سازی به کشورهای مختلف حمله می‌کنند با این حال نمی‌توان گفت فردی که نسبت به این وضعیت در آمریکا منتقد است فردی مارکسیسم است. وی با تاکید بر این‌که ما نیاز داریم که واقعیت‌های امروز جهان را آن طور که هست بدانیم، به ماجرای حمله آمریکا به هواپیمای ایرباس ایرانی اشاره کرد و گفت: چنانچه به یکی از شبکه‌های آمریکا‌یی مراجعه کنید، مشاهده می‌کنید که این شبکه دقیقا اسنادی را ارائه کرده است که تمام ادعاهای آمریکا‌یی‌ها را در حمله به این هواپیما نقض می‌کند. ما نمی‌خواهیم بگوییم که مردم ایران باید تا آخر شعارهای ضد آمریکا‌یی سر بدهند، بلکه ما معتقدیم تا زمانی که آمریکا سیاست‌های خود در قبال ایران را تغییر ندهد باید این روحیه مقاومت در ما وجود داشته باشد.

وی با اشاره به صحبت‌های اوباما در مورد روی میز بودن گزینه‌های نظامی در مورد ایران اظهار کرد:با توجه به این‌که اوباما هر هفته از گزینه‌های نظامی روی میز صحبت می‌کند، ما انتظار داشتیم که آقای روحانی در سفر خود به نیویورک اعلام می کرد که "همانطور که منشور سازمان ملل حمله به کشورها را محکوم می‌کند، تهدید و یا استفاده از زور علیه کشورهای دیگر را نیز محکوم می‌کند." ایزدی با تاکید بر این‌که ما آمریکا ستیز نیستیم، اظهار کرد: ما نسبت به سیاست‌های آمریکا در مورد خودمان دغدغه داریم و می‌خواهیم آمریکا را آن گونه که هست بشناسیم برخی از سیاست‌های آمریکا نسبت به ما منفی است با این حال زمانی که این سیاست‌های نسبت به ما تغییر کند برخورد ما نسبت به آنها تغییر می‌کند. وی با بیان این‌که ضدیت با آمریکا در دل انقلاب وجود دارد، اضافه کرد: این سخن به این معنا نیست که تا ابد اینگونه خواهد بود بلکه چنانچه آمریکا سیاست‌های خود را نسبت به ما عوض کند نگاه ما نسبت به آنها نیز تغییر می‌کند.

در ادامه این مناظره زیباکلام اظهار کرد: صحبت آقای ایزدی این است که ما نمی‌خواهیم با آمریکا دشمنی داشته باشیم، ولی به خاطر منافع ملی و استقلال‌مان است که وقتی که ما با آمریکا هیچ ارتباطی نداریم. آنها با ما مشکل دارند و ما با آنها هیچ مشکلی نداریم این صحبت‌ها به این معناست که چون ما مستقل هستیم با آمریکا مشکل داریم و اگر کشورهای دیگر با آمریکا مشکل ندارند همه نوکر و مزدور آنها هستند این در حالی است که اینگونه نیست چرا که آیا واقعا تنها جمهوری اسلامی کشوری مستقل و کشورهای دیگر همه بره آنها هستند؟ وی ادامه داد: این داستان تحت تاثیر فضای سال 58 آغاز شده است و به دلیل این‌که مواهب سیاسی به دنبال دارد تا امروز نیز ادامه پیدا کرده است و تا زمانی که این مواهب باشد این داستان ادامه پیدا می‌کند.

در ادامه مناظره بررسی رابطه با آمریکا در دانشگاه تربیت مدرس، صادق زیبا‌کلام با اشاره به این که پس از اشغال سفارت آمریکا دو دیدگاه در میان مسئولان آمریکا شکل گرفت، اظهار کرد: دیدگاه اول این بود که برای جلب نظر افکار عمومی، دولت آمریکا باید هر اقدامی انجام دهد. دیدگاه دیگر که سایروسون مطرح کرد این بود که مقامات جمهوری اسلامی ایران در پی بهره‌برداری سیاسی از دیپلمات‌های آمریکایی هستند.

این استاد دانشگاه تهران در ادامه با اشاره به این که منافع ملی کشورمان در 34 سال گذشته نادیده گرفته شده است، تصریح کرد: آمریکا اجازه نداد ایران راه ارتباطی برای انتقال نفت از آذربایجان به خلیج فارس باشد یا مانع ایجاد خط لوله گاز صلح شد و از این طریق به منافع کشور ما ضربه زد. اکنون چین 20 میلیارد دلار که معادل 60 هزار میلیارد تومان است به ایران بدهی دارد و می‌خواهد به جای پرداخت پول به ایران در ایران پروژه انجام دهد. این در حالی است که بودجه یک سال آموزش و پرورش ایران 13 هزار میلیارد تومان است. یا در دولت احمد‌ی‌نژاد قرار بود با 4 هزار میلیارد تومان دریاچه ارومیه احیاء شود. آمریکا مگر دیوانه است که به ایران حمله کند ما با ضرباتی که به منافع ملی خود می‌زنیم دیگر نیازی به حمله آمریکا به ایران وجود ندارد.

در ادامه فواد ایزدی با بیان این‌که 4 جولای روز استقلال آمریکا است که در این روز آمریکا از انگلستان مستقل شد، خاطرنشان کرد: اکنون که رابطه آمریکا با انگلیس خوب است همچنان روز استقلال آمریکا جشن گرفته می‌شود. من معتقدم ملتی که به تاریخ خود توجه نکند پیشرفت نمی‌کند. 13 آبان یادآور این است که کشور ما توانسته است خود را از بند آمریکا مستقل کند. وی همچنین با بیان این‌که هر گاه ما نسبت به طرف مقابل نرم‌تر صحبت کنیم و به ایده‌های انقلاب کم‌توجهی کنیم، طرف مقابل فشار خود را بیشتر می‌کند، گفت: کنگره آمریکا معتقد است که مواضع دولت روحانی به دلیل تاثیر تحریم‌هاست، پس باید تحریم‌ها ادامه یابد.

در ادامه فواد ایزدی در پاسخ به این پرسش شفاهی که چرا به بهانه‌ی دشمنی با آمریکا به روسیه و چین امتیاز داده می‌شود، اظهار کرد: نگاه منفی نسبت به آمریکا و شوروی از همان ابتدای نهضت امام وجود داشته است، اما در مقایسه با آمریکا روسیه کمتر علیه کشور ما کارشکنی انجام می‌دهد. در حوزه دریای خزر روس‌ها به دنبال منافع خود هستند در تحویل نیروگاه بوشهر به دلیل فشار آمریکا تاخیر کردند، اما باید بدانیم دولت ایران و روسیه در قضیه سوریه در یک جبهه و آمریکا در جبهه مقابل است.آمریکا در مقابل روسیه ضرر بیشتری به کشور ما وارد کرده است.

ایزدی در پاسخ به این پرسش که دستاوردهای دولت احمدی‌نژاد با وجود مقاومت چه بود، خاطرنشان کرد: دولت احمدی‌نژاد به بسیاری از اهداف خود نرسید. البته من معتقدم نباید افراد را سیاه و سفید دید. احمدی‌نژاد هم بسیار پرکار بود. اکنون نیویورک تایمز خبری داده که آمریکا پیشنهاد رفع تحریم طلا و پتروشیمی را که در دوره تیم مذاکره کننده قبلی مطرح کرده بود را پس گرفته است که البته امیدواریم این خبر نادرست باشد. من معتقدم ظریف بهترین دیپلمات ماست و امید داریم که وی موفق باشد. ایزدی همچنین افزود: به نفع دولت است که افراد در داخل کشور نسبت به سیاست‌های دولت نگاه انتقادی داشته باشند، زیرا بدین وسیله می‌توانند زمانی که به مذاکرات می‌روند این مخالفت‌ها را به عنوان دستاویزی مطرح کنند و بگویند دولت در داخل هم تحت فشار است و نمی‌تواند خودکشی سیاسی کند.

در ادامه این مناظره یکی از دانشجویان مطرح کرد که آیا دیدگاه‌های امام خمینی(ره) در ارتباط با آمریکا قبل از انقلاب تغییری کرد که در پاسخ زیباکلام با بیان این‌که امام آمریکا ستیز نبود، ولی آمریکا ستیز شد، خطاب به دانشجوی پرسش‌گر اظهار کرد: من و شما به عنوان یک متخصص علوم سیاسی باید بدانیم که شرایط سیاسی و اجتماعی که یک بازیگر و کنش‌گر سیاسی را از یک موضع‌گیری به موضع‌گیری دیگر سوق می‌دهد چیست؟ آقای ایزدی می‌گویند یا باید تسلیم آمریکا شویم یا بگوییم مرگ بر آمریکا. سوال من این است که آیا با فرانسه، انگلیس،‌روسیه و کشورهای دیگر که ارتباط داریم تسلیم آنها شده‌ایم؟ به نظر من حالت سومی هم وجود دارد که منافع عده‌ای ایجاب می‌کند که شعار مرگ بر آمریکا وجود داشته باشد.

در ادامه این مناظره ایزدی در پاسخ به سوال دانشجوی پرسش کننده اظهار کرد: اینکه اکنون امام بیایند و نظر خود را در مورد رابطه با آمریکا بدهند امکان ندارد، ولی براساس گفته‌ها و تفکراتی که امام دارند می‌توان این نگاه امام نسبت به آمریکا را در زمان حال حدس بزنیم. ایزدی ادامه داد: جمهوری اسلامی اسلامی و فقه شیعه برای بحث مکان و زمان یک راهکاری تعیین کرده است. طبق این راهکار در حوزه مرجعیت گفته شده است که به مرجعیت زنده رجوع کنیم و در حوزه رهبری نیز اینگونه آمده است که رهبری فعلی ملاک هستند، بدین معنا که چنانچه رهبر فعلی تصمیم بگیرند که ادبیات نسبت به آمریکا باید تغییر کند، این اتفاق باید بیفتد.

این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به پرسش دانشجویی مبنی بر این‌که راهکار ما در این مورد چیست؟ گفت: ما می‌خواهیم سیاست‌های آمریکا نسبت به ما عوض شود. این در حالی است که مسوولین آمریکا باید تصمیم به تغییر نگاه نسبت به ایران بگیرند. من معتقدم در آمریکا سه گروه وجود دارد که در ارتباط با کشور ایران دارای تفکرهای مختلفی هستند. وی ادامه داد: گروه اول، گروهی است که حرف‌های نتانیاهو را تکرار می‌کنند و می‌گویند که احمدی‌نژاد گرگی بود در لباس گرگ و روحانی گرگی است در لباس میش. این در حالی است که گروه دوم روحانی را فرصتی برای خود می‌دانند و معتقدند که می‌توانند امتیازاتی را که از دولت قبلی نگرفته‌اند از دولت جدید بگیرند. ایزدی گروه سوم را گروهی دانست که اعتقاد به تغییر سیاست آمریکا نسبت به ایران را دارند و گفت: مشکل ما این است که گروه سوم در اقلیت قرار دارد. من معتقدم هیچ راهی وجود ندارد که نگاه آمریکا نسبت به ما عوض شود به جز این‌که گروه سوم تقویت شود. آقای روحانی باید مجموعه اقداماتی را با حفظ خطوط قرمز نظام انجام دهد که این گروه سوم تقویت شود.

در ادامه یکی از دانشجویان از زیباکلام پرسید آیا پیش‌بینی می‌کنید که آقای روحانی در تظاهرات 13 آبان امسال شرکت کنند؟ وی در پاسخ گفت: من فکر می‌کنم و امیدوارم که نه آقای روحانی و نه هیچیک از اعضای دولت ایشان در تظاهرات 13 آبان امسال شرکت نکنند. زیباکلام در پایان این مناظره با اشاره به دیدار دولت موقت با مقامات آمریکایی در الجزایر گفت: در این دیدار که دموکرات‌های آمریکا از جمله برژینسکی حضور داشتند مطرح شد که آمریکا جمهوری اسلامی ایران و انقلاب را به رسمیت می‌شناسد و با انقلاب دشمنی ندارد و مسوولان دو کشور درباره قراردادهای نظامی گذشته مذاکره کنند. اما عده‌ای در کشور این صحبت‌های مقامات آمریکایی را نمی‌پذیرند چون قبول صحبت‌های برژینسکی به معنای از بین رفتن پارادایم استکبارستیزی است.

در پایان فوائد ایزدی نیز گفت: در بند یک قرارداد الجزایر مطرح شد که آمریکا در امور داخلی ایران دخالت نخواهد کرد، اما آمریکا همان روز به دخالت‌های خود در امور ایران ادامه داد. به نظر من مذاکره همیشه راهکار خوبی نیست چون اکنون عده‌ای در آمریکا منتظرند تامذاکرات شکست بخورد تا به سمت گزینه نظامی بروند. دولت آقای روحانی باید تمام این احتمالات را بررسی کند و با دقت در مذاکرات شرکت کند.

۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۱۹:۵۶
سخن از درد دل ما گفتی استاد (160829)
کودک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۲۳:۴۲
منافع ملی : سوال : باج دادن به چین , روسیه !!
منافع دینی : روسیه , چین , ونزولا خدا را تقریبا قبول نداره !!!
منافع مذهبی : عربستان , قطر , طالبان .... از دشمنی ما با آمریکا دارن نفع می برند!!!!
مگر خدا نگفته باید از راههایی که باعث تسلط کفار بر شما می شود رو بست.
یادته اون قصه ...
آقا ! یکی پیدا بشه بگه این لباس که تنتون کردید . نامرئی !! (160988)
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۰۱:۵۳
یکی از رهبران حماس ( اقای زهار ) چند ماه قبل علنا گفته در صورت جنگ بین ایران و اسراییل انها بیطرف هستند وتازه این حماس است که خیلی از بودجه اش از ایران بوده و بعید نیست بقیه فلسطینیها که با ما خوب نیستند و پولی از ما نمیگیرند طرف اسراییل باشند ایا شرعا و اخلاقا ما وظیفه داریم تا امنیت ملی خود را بخاطر چنین افرادی بخطر انداخته و تا پای درگیری با امریکا و اسراییل هم پیش رویم ویا بهتر است موضعی معتدل مثل بقیه کشور های مسلمان در قبال مشکل تاریخی و قدیمی و لا ینحل اعراب و اسراییل داشته باشیم و روابط خود را با امریکا که قدرت اول اقتصادی و علمی و نظامی دنیاست و دنیای غرب بهبود دهیم من چون کاملا بین مردم هستم یقین دارم اکثریت مردم اینگونه فکر میکنند. (161036)
محمد از دانشگاه تربیت مدرس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۰۰:۰۵
یه سوال داشتم: همین آقای دکتر نظری دکتراشون رو از کجا گرفتند؟جواب:آمریکا!!!
حالا شدن تئوریسین ضد آمریکایی!!!کودمو باور کنیم؟ (161004)
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۲۰:۰۵
درست است منافع ملت وکشورخیلی خیلی صدمه دیده. ولی یک سری منافعشان ازاین راه تامین میشود (160833)
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۲۳:۰۰
یه چیز شنیدی و کردن تو مخت و خودت رو به خواب زدی حاضر هم نیستی قبول کنی
من ده بار گفتم
افراطی ام
ولی حاضرم با همه شما مسابقه بزارم ببینیم کی فقیر تره
شاید 10000نفر پولدار باشن که از بیت المال میخورن ولی نه تغییر حکومت رو اونها تاثیر داره نه تغییر دولت
اکثرا هم سیاسی نیستن که تابلو بشن
به خدا من عمرم رو تو به قول شما افراطی گری گذروندم
اگر کسی بلده بگه من هم برم پول دربیارم
به خدا بخاطر کارهای در نظر شما افراطی خرج کردم که منفعت نکردم
مثلا 84 به ما گفتن این یار فقراست و من هم که 18 19 سال داشتم میرفتم صبح تا شب واسش تبلیغ میکردم و شاید از خودمون هم خرج کردیم ولی خود من تو دولت ایشون بیشترین ضرر اقتصادی رو کردم (160964)
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۰۷:۵۳
شما سرباز وظیفه بودی! (161092)
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۱۳:۱۷
خب افراطی نباش... مومن از یک سوراخ... (161368)
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۱۵:۲۱
منظورم اینه فکر نکن افراطیها نشستن تو کاخ بعد بلند میشن میرن شعار میدن پول میاد جلوی درشون (161509)
dbdbdbdbdbdbdbdbdbd
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۲۳:۳۸
شعار ((مرگ بر آمریکا)) بدهید ملت ما غیر از شعار کاری بلد نیست (160985)
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۰۷:۵۵
وای به حال مردمی کهسلاحشون فقط شعار دادن باشه!
به عمل کار برآید به سخندانی نیست! (161095)
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۰۱:۵۷
حتی پیغمبر خدا با کفار در پیمان حدیبه صلح کرد، اقایان نه ما از پیغمبر خدا بالاتریم ونه امریکاییها کافر هستند پس مذاکره با انها عین منطق و عقل است و اگر ما رابطه مان را بر خلاف ارزوی اسراییل و عربستان و امارات و گروههای معاند نظام، با امریکا بهبود بخشیم مشکل انرژی هسته ای ایران خود بخود حل میشود چون زمان شاه خود امریکا و غرب به ایران راکتور اتمی دانشگاه تهران و طرح نیروگاههای هسته ای بوشهر و دارخوین اهواز را داده بودند پس هر مشکلی راه حلی دارد و نه اینکه کاری کنیم که مثل الان فقط ماهی حداقل پنج میلیارد دلار بابت کاهش صادرات نفت ضرر کنیم در حالیکه امارات قرار است با پنج میلیارد دلاری که ما هر ماه ضرر میکنیم مجهزترین نیروگاه هسته ای دنیا را پنج ساله بسازد و ما سی سال است نتوانستیم 20 درصد باقیمانده از نیروگاه بوشهر را با هزینه ای به مراتب بیشتر و تکنولوژی پائینتر تکمیل کنیم باور ندارید در اینترنت جستجو کنید (161038)
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۱۳:۲۴
به شرطی که طرفت بگه بیا با هم را بیاییم ، نه اینکه بگه تو خم شو ما سوار بشیم این طوری باهم راه میریم. منطق آمریکا با ملت ایران همینه حتی شاه ایران هم که حکومت دینی نداشت نوکر اون بود وملت ما تحقیر شده بود. تا اسراییل هس ایران دشمن آمریکا محسوب میشه (161384)
وحید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۲۰:۰۷
ایشون میتونند هر چه سریعتر برن آمریکا حتما امتیازات خوبی هم بهشون تعلق میگیره مثله بقیه فراری های اصلاحات که رفتن اونور (160836)
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۰۷:۳۰
رای گیری می کنم اگه تعداد ما بیشتر بود شما برین جنوب لبنان اگه شما بیشتر بودین ما از ایران میریم (161086)
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۰۷:۵۶
وقتی کسانی که همه قدرت دستشونه اجازه نفس کشیدن به مخالف دیدگاهای خودشون رو نمیدن دیگه جای تعجبی نداره که عده ای برای ابراز نظرشون به خارج برن که اگه بمونن یا باید نفس نکشند یا یه سر به اوین میرند و دیگه برنمیگردن (161096)
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۰۷:۵۹
فرق اونا با ما همینه!
اونا به نظرهای مخالف خوش آمد می گن و می پذیرن و امکان رشد می دن ولی ما نظرهای مخالف رو پس می زنیم و پس می فرستیم! (161100)
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۱۱:۱۳
نون به نرخ روز خوردن وتز وتئوری دادن بیجا باب شده شما سعی کن اقا وحید جزء شون نباشی (161229)
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۱۱:۱۸
چرا وقتی صحبت از جنایات روسیه در ایران میشه شما فقط سکوت می کنید یا بحث رو منحرف و به جای دیگه میبرید فراموش نکنید اینها حرم مطهر اقا امام رضا (ع)رو به توپ بستند اگر غیرت شیعه گری وجود داشته باشه نباید اینا روفراموش کرد (161237)
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۱۶:۰۴
برن که شما اقلیت افراطی بیشتر ملت رو چپاول کنید و به خاک سیاه بشونید! به قول رئیست این ... رو لولو برد ما تازه یاد گرفتیم باید همیشه در صحنه باشیم تا عرصه برای جولان دادن افراطی جماعت تنگ و تنگ تر بشه تا که بالاخره برسیم به صبح امید (161566)
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۲۰:۳۶
آقای زیبا کلام .! شعار مرگبر آمریکا در اول انقلاب دقیقا مقابله با استکبار ستیزی بود و بعدا شد منافع بعضیا که به عنوان تاریخ معاصر هست و نمیشه انکارش کرد اگه یه نگاهی به عراق و افغانستان هم بندازیم میبینیم که هنوزم کم و زیاد هست اما مشکل اینجاست که این شعار برای بعضیا شده نون و از راه اصلیش فاصله گرفته.... (160850)
یاسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۲۰:۴۰
من واقعا میخوام بدونم آقای روحانی قدرتی داره یا خیر ؟!!

اون از مسئول روزنامه بهار که به اوین منتقل شد ... اینم از بیلبوردهای بزرگی که در سطح شهر زاهدان زدن و مذاکره آمریکا و ... رو قرار دادن !

واقعا قدرت روحانی کجاست ؟!

داره چیکار میکنه؟ (160853)
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۲۳:۵۹
لطفاً سياه نمايي نكن
طرفداراري روحاني را هم مايوس نكن
زمان خاتمي هم مديران روزنامه توس را يك شب دستگير كردن تا يك ماه بازداشت بودن . هم خاتمي كاري نكرد هم وزير ارشادش از توقيف توس حمايت كرد
روزنامه بهار سوتي داده چوبش را روحاني بايد بخوره ؟
سوتي بهار طوري بود كه عارف هم حاضر نشد ازش حمايت كنه (160999)
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۰۱:۲۱
یعنی چون در زمان خاتمی 16 سال پیش همین گونه بود امروز هم همه باید به حداقل های آن دوره راضی باشند؟! (161023)
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۱۳:۰۲
سیاه نمایی نیست - واقعیت هست اما شما چشاتون رو بستین و دوست ندارین ببینین ! روزنامه بهار یه مثال کوچیک بود! (161352)
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۱۰:۱۲
بگو چیکارش دارن میکنن نه چیکار میکنه (161158)
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۱۰:۱۵
میلیاردها درود بر حقگوی زمان ما دکتر زیبا کلام (161162)
فرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۲۰:۴۱
اینهایی که مخالف رابطه با امریکا هستند خودشان هم میدانند دلیل درست و منطقی برای این مخالفتشان ندارند من نمیدانم که چطور حاضر به مناظره میشوند!! (160854)
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۰۸:۰۲
مشکل اصلی اسراییله نه آمریکا! (161102)
فردوس توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۲۰:۵۸
دکتر مرسی! (160861)
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۲۱:۰۸
درودبرصادق زیباکلام (160870)
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۲۱:۱۹
درود به صراحت ، شهامت . صداقت زیبا کلام (160875)
این منم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۲۱:۳۸
افرین به زیباکلام (160894)
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۲۱:۳۹
دلی که این داره روحانی نداره (160895)
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۲۱:۴۳
بخدا حرف سالیان متمادی ملت همینه. (160898)
عابدین گودرز دشتی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۲۱:۴۴
مشکل اصلی کشور هائی چون کوبا، کره شمالی و ایران با امریکا ؟یا امریکا با آن ها سیستم سوسیالیستی اقتصاد دو کشور اول و سیستم اقتصاد نیمه دولتی جمهوری اسلامی ایران است / آنها به دنبال بازار کشورها هستند که اقتصاد دولتی مانع دست یابی آزاد به بازار میشود / ششاید تغییر رویکرد ایران در سال های اخیر نسبت به اصل 44 و رفتن به سمت اقتصاد بازار ، موجب امید واری سرمایه داری امریکا برای ورود به بازار ایران شده است و حل مساله هسته ای که ساخته پرداخته غرب است باید حل سود تا بهانه ها ی تند روهای لابی کمترشده وباب مراودات و رابطه گشوده شود / آقای دکتر زیبا کلام هم خوب است نیم نگاهی به اقتصصاد سیاسی داشته باشند تا معلوم شود منافع ملی از نگاه سیستم های اقتصادی_سیاسی مختلف چیست و آنقدر به سیستم سرمایه داری امید نبندند / ومشاهده کنند که سنا و کنگره با لایحه تامین احتماعی اوباما چگونه برخوردی داشتند و با انحراف سوسیالیستی اوباما توصیف اش نمودند /چرا؟؟ (160900)
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۲۱:۴۷
اسرائیل خیلی خوشحال است .چون امسال 13 آبان و 22 بهمن و 9 دی و کلا فکر کنم همیشه همه زوم کردن روی شعار مرگ بر آمریکا.و دیگر کسی به اسرائیل توجهی نمیکند.باید نتانیاهو خیلی سپاسگزار افراطیون داخل ایران باشد که باعث شده شعار مرگ بر اسرائیل فراموش شود.مشکل اصلی ما اسرائیل است چون آن را به عنوان کشور قبول نداریم.من 13 آبان میخوام برم بیرون و شعار مرگ بر اسرائیل سر بدم.البته منو حلال کنید شاید مامورین مخفی موساد در ایران منو دستگیر کنند. (160904)
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۰۸:۴۰
اصلا شعار مرگ شعار خوبی نیست!
اصلا شعار دادن کار خوبی نیست!
وقتی نمی تونیم یک سوزن رو خودمون درست کنیم و به دیگران وابسته ایم دیگه چه حرفی برای گفتن داریم!
کسی شعار می ده که در عمل چیزی در چنته نداشته باشه. (161120)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۲۱:۵۱
امیدوارم روزی بشه که کلام هر ایرانی فقط دوستی باشه و کلمه دشمن از فرهنگ ما ایرانی ها حذف بشه. (160909)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۲۱:۵۳
من هم در راهپیمایی ها شرکت نکرده و نمی کنم ! (160912)
علی معلم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۲۲:۰۱
اقا فواد شما که مثل بعضی برادرا گرین کارد امریکای جنایتکارراندارین . (160920)
ح.ح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۲۲:۰۴
آن ريشه اي كه آقاي زيبا كلام از آن صحبت مي فرمايند بيشتر به ريشه خودشان شباهت دارد تا ريشه مردم ايران.
تمام محاسبات اين آقا سر از پول دلار در مي آوردوبه بيشتر به تاجرپيشگان مي ماند تااستاد سياسي دانشگاه ،به شكلي كه حتي خود آمريكا يي هاهم در اوج تفكرات سرمايه داري اين قدر مثل ايشان مادي فكر نمي كنند. (160926)
Salman
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۱۳:۳۱
معلومه حقوقت خوبه و توی زندگیت مشکلی نداری ، اصلا میدونی قسط بانکی چی هست ، تا حالا مریض شدی نتونستی بری دکتر بخاطر بی پولی ، یا بچه ات به دست بچه پولدارا نیگاه کرده دلت جز بشه ، اصلا شده مسافرت آرزوت بشه و تفریحت شده باشه از دزدکی زن و بچه ات سیگار کشیدن نه داداش خوبم فکر نکنم اصلا توی دنیای بیچاره ها باشی (در ضمن من مهندس مکانیکم و شاغل و شش ساله سر کارم هنوزم خونه ی بابام زندگی میکنم) این نیست لیاقت ایرانی بودمان (161397)
mohammad
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۲۲:۰۶
دکتر زیبا کلام, کلامتون از طلا هم با ارزشتره ولی کسی حرفهاتون رو درک نمیکنه.
عاشق تفکرتم. (160927)
kave
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۲۲:۱۸
تو کل تاریخ رو بخونید فقط از دهه 50 به این ور به گفته آقایون آمریکا با ایران دچار مشکل بوده و به ایران ضربه زده البته به گفته خودشون.
ولی هزار ماشاالله روسیه و انگلیس مخصوصا روسیه حسابی به ایران ضربه زده حتی تا کنون
یه همایشی بود یه بنده خدا از فرماندههان جنگ تعریف میکرد که روسیه زمان جنگ به عراق جنگنده میفروخته و به ایران هم زد هوایی.
تو قضیه انرژی هسته ای یا اس 300 یا صدور قطعنامه علیه ایران .بیبینید روسیه ای که مثلا با ایرانه چطور پشت ایرانو خالی کرده
تورو خدا بسه واقعیتو به مردم بگید. (160931)
گنجی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۰۲:۳۲
عراق رو چرا نمیگید؟
اگه قرار به دشمنی باشه مرگ بر عراق هم باید بگیم
کم شهید و ویرانی دادیم؟هنوز نتونسیم ویرانی جنگ رو بازسازی کنیم.اما بجاش اونجا کلی سرمایه گذاری میکنیم چرا ؟> (161053)
kave
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۱۷:۲۵
میگن بیش از 60 ساله آمریکا در حق ملت ما خیانت کرده.به قول این دوستمون عراق بیشتر جون ملت مارو گرفته یا آمریکا.
اگه میگن اون موقع صدام بوده الان نوری المالکی ..خوب عزیز من اون موقع هم که اوباما نبوده (161617)
امیر حسین دلوی اصفهانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۲۲:۲۶
نوکران آمریکا ، آرام آرام ،خودشان را رسوا می کنند
دلارهای آمریکایی دارد جواب می دهد
وطن فروشان بانگ بی غیرتی برداشته اند (160933)
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۰۶:۳۶
برو عمو چی میگی ؟! (161076)
عليرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۱۳:۰۶
وطن فروشان كساني است كه 700 ميليارد دلار درآمد نفتي هشت ساله را هزينه واردات كالاهاي چيني و نابودي توليد در كشور كردند و هنوز هم چين با سوء استفاده از تحريمها از ايران باج خواهي ميكند و بجاي پرداخت پول نفت پول اجبار به خريد كالاهاي بي كيفيت چيني ميكند ! وطن فروش افراطيوني هستند كه همصدا با افراطيون آمريكا و اسرائيل و عربستان از مذاكرات ايران ناراحت و نگران هستند ! وطن فروش كساني هستند كه شعار آمريكا ستيزي را بدون منطق و در نظر گرفتن منافع ملي ، هدف كسب منفعت براي خود كرده اند در حاليكه ميدانند دولت در مذاكرات از حقوق و منافع ملي دفاع مي كند . (161355)
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۱۴:۴۰
بی غیرت تویی که متوجه نمی شی به خاطر مشکلات اقتصادی ، برخی زنان و دختران هموطن در برخی کشورها به چه کارهایی وادار شده اند. (161467)
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۱۵:۲۱
این دلارها کجا هستن؟
ثابت کن اگه مردی! (161510)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۲۲:۴۰
به نظر میرسد درتصویر اول اقای زیبا کلام درحال شعبده بازی هستند. (160944)
asad
United States
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۲۲:۵۰
معلوم است که ضرر کردیم اگر راست میگویند و اینهمه به چین و شوروی امتیاز دادند شوروی چه بالهایی که بر سر قرار دادها نیاورد مگر چین میلیاردها دلار ما را از ترس امریکا بلوکه نکرده پس چرا هم پیمانان جمهوری اسلامی به کشور ضربه میزنند تا کی باید ملیاردها دلار ایران در سایر کشورها توقیف باشد به جز اینکه یک عده ای که در اقلیت هستند بیتالمال را میخورند بقیه مردم هم که مردند مردند (160952)
Salman
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۱۳:۲۵
عزیزم امریکا اف 14 و اف 4 مدرنترین چنگنده بمب افکن های زمونه خودشو بما داد روسیه حتی حاضر نیست تسلیحاتی که پولشو گرفته و فقط جنبه ی دفاعی داره رو بهمون بده ، تازه قرار داد 140 فروند اف 16 هم امضاء شد و واسه ایران هم تولید شد که الان میگن در خدمت فرزند ناخلف امریکا ، اسراییل بی پدر و مادره که هر روز داره باهاشون تهدیمون میکنه (161387)
دليرمردسوادكوهي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۲۳:۲۱
ماهم براي حفظ منافع ايران دراينده درتظاهرات 13ابان شركت نمي كنيم (160979)
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۰۱:۴۲
توروخدابهم توهين نكنين!!فقط بگين گناه اون 260 مسافرهواپيماچي بود؟خواهشاتوهين نكنين (161027)
///
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۱۳:۲۳
گناهی نداشتن . یکی از خدمه پرواز شهید حسین نیک ملکی هم محله ای ما بود .
ولی تا کی باید رو موضع دشمنی باقی بمونیم . می دونی برای این انرژی هسته و تو این پروسه و تحریم و بنزین بی کیفیت و کودهای شیمیایی چینی و غیره چند نفر از هموطنان ما دچار سرطان شدن مردن؟
میدونی به خاطر این ماشین سنگینای چینی چندین نفر تو تصادفات جاده ای مردن؟
می دونی چقدر سقط جنین و ام اس تو مملکت اتفاق افتاده به خاطر این بنزین و هوای آلوده و پارازیت و کوفت و زهرماری که نمیخواین ببینین؟
اینا گناهشون چی بوده؟
هیچ کجای تقویم هم به یادشون روزی رو برای گرامیداشت ثبت نکردن . (161382)
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۱۴:۲۸
حاضری به قرآن قسم بخوری که سقوط آن هواپیما عمدی بود ؟ اخه من تاکنون هیچ سودی و ادله ای در سقوط عمدی آن توسط یک قدرت نظامی برتر مثل امریکا ندیدم اگر مدرک داری ارایه کن . (161454)
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۱۴:۴۱
در اصل که بیگناه بودند اما

قربانی اشتباه هموطنان افراطیشون شدند که در سال 57 به سفارت امریکا رو اشعال کردند و 66 دیپلمات را به مدن 444 روز گروگان گرفتند!! (161469)
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۱۵:۲۳
اگه قراره هر کسی که به ما بدکرده باهاش رابطه مون رو قطع کنیم باید رابطه مون رو با نصف بیشتر دنیا قطع کنیم! چون همه شون یک زمانی نامردی کردن و به ما ضربه زدن! (161512)
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۱۵:۲۵
گناه ما چیه؟ (161515)
لور ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۰۰:۵۹
من فکر می‌کنم و امیدوارم که نه آقای روحانی و نه هیچیک از اعضای دولت ایشان در تظاهرات 13 آبان امسال شرکت نکنند (161017)
یا علی مدد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۰۱:۴۳
مرگ بر ظالم چه داخلی چه خارجی !!!!
اگر امریکا خوبه پس چرا شعار مرگ بر امریکا می دهید؟ و اگر واقعا قابل اعتماد نیست و شیطان بزرگه و مشکلش اصلا انرژی هسته ای نیست پس چرا مذاکره می کنید ؟
اصلا سر چی مذاکره می کنید سر اینکه امریکا دیگر با ما دشمنی نکند؟؟؟ چه خیال باطلی .
مشکلش منافع خودشه تو منطقه است که ایران را خطری بزرگ برای منافعش می داند . (161029)
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۰۸:۵۸
الان انگلیس و فرانسه دوست هستن یا دشمن؟ (161129)
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۱۵:۲۹
شب تا صبح بشین شعار مرگ بر ردیف کن!
اونایی که تو از روی بیکاری نشستی و داری براشون شعار مرگ می فرستی بیکار ننشتن و با عمل دارن جوابتو می دن! با صنعت و تکنولوژی شون جوابتو می دن!
ببین الان بهترین و پیشرفته ترین تکنولوژی ها که تو با کلی واسطه گری و دادن پول اضافی از بازار سیاه می خری تازه اگه شانس بیاری اصلش گیرت بیاد مال همون کشوریه که براش آرزوی مرگ میکنی!!! (161522)
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۰۲:۱۷
ای کاش یک صدم حمله ای که به امریکا میشه حمله به این سعودی خونخوار خبیث میشد که شیعیان روزانه دارند در عراق نسل کشی میشوند ومدعیان دفاع از مظلوم رسواتر میشوند که ساکتند وفقط برای فلان جا بهمان جا سینه چاک میکنند امریکا اگر با ما مشکل داره سره دنیای خودشه ولی اینها بر سر اخرت با ماجنگ دارند کورباد چشم وگوش کوران وکران وقدرت طلبان (161046)
پوریا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۰۲:۴۴
من تو راهپیمایی شرکت نمیکنم اگرم شرکت بکنم میگم:
ما با آمریکا هیچ مشکلی نداریم...
نه تنها مشکل نداریم که دوست هم هستیم... (161055)
علی از قادرآباد فارس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۰۵:۲۱
اینکه آمریکا دشمن ماست اظهر من الشمسه . بشر دوستی آمریکارو در پاکستان و عراق و کشورهای دیگه ببینید . ببینید که چه انسان هایی دارن بخاطر هیچ کشته میشن دیگه هی شعار دوستی و رابطه با آمریکا ندین . اگه ما با گرگ دوست بشیم ذات گرگ که عوض زشدنی نیست . هست ؟؟ (161066)
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۱۵:۳۱
عزیز من! آخه تو این دنیا و این دوره زمونه کی خوب و با معرفته که حالا آمریکا شده آدم بده؟! (161524)
مشتی ماشالا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۰۸:۴۹
اگر راست میگویند مواهب مالی واقتصادی برخی شعارها ، کنش ها و ادعاها رابردارند روز بعد بیایند اضهار نظر کنند (161124)
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۰۹:۰۲
امیدواریم رابطه با همه کشورها بهتر بشه (161132)
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۱۰:۲۰
درود بر استاد صداقت و شجاعت
دکتر عزیز حرفهایه شما در گوش افراطیون فرو نمیرود !! هر روز دارم میبینم با مقاله های خودتان چقد تلاش میکنید که خط فکری این افراط گرها رو تغییر بدهید ولی مگر امکان دارد !! صحبتهای دلسوزانه شما دکتر عارف وسید خاتمی عزیز و رئیس جمهور دولت سازندگی رو میشنویم ولی در گوش بعضیها فرو نمیرود .. ما به شما افتخار میکنیم افتخار میکنیم که هستند دلسوزانی که سنگ این مردم را به سینه میزنند ... درود بر همه دلسوزان ایران (161170)
sajjad
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۱۰:۳۴
دوستان شعار مرگ بر آمریکا صریح آیه قرآن است.از ظالم باید در همه حال برائت جست.مـــــــــــــــــــــــــــــــــرگ بر آمریــــــــــــــــــــــــــــــــــــــکا (161191)
حسین a
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۱۰:۳۵
از رابطه با آمریکا نترسیم.........
فقط همین
البته اونا قابل اعتماد نیستن............................ (161194)
تلنگر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۱۱:۴۶
بابا اینها خودشون به خواب زدن اقای دکتر بیدار نمیشن (161282)
جلال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۱۲:۰۱
فرض کنیم در صورت برفراری ارتباط با امریکا باید به آنها باج بدهبد (فرض غلط) خب الان که به یک دنیا باج می دهیم: امارات بابت صادرات و واردات چین برای حمایت در شورای امنیت روسیه برای حمایت در شورای امنیت و حفظ تاسیسات هسته ای ونزوئلا (و چند کشور مثل نیکاراگوه و بولیوی...) برای حضور در امریکای جنوبی سوریه برای حضور در خاورمیانه لبنان برای دوام حضور خزب الله ترکیه برای ارتباط با اروپا عراق برای پاسداشت 8 سال چنگ تحمیلی!!! و.... (161296)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۱۲:۳۰
این جناب زیبا کلام مصداق بارز یه انسان نون به نرخ روز خور هستش که یکی به نعل میزنه و یکی به میخ. از یه طرف میره عروسی پسر الله کرم و کنار علی فضلی میشینه و از یه طرف میگه مرگ بر آمریکا تیشه به ریشه منافع ما زده.!!!
بزرگوار با خودت و مردم چند چندی؟؟!!
دوستان فقط یک نمونه از تحلیل های ایشون رو تو شماره 35 ماهنامه نسیم بیداری (اردیبهشت 92) (صفحات 38 تا 41) بخونید که بعد از کلی تحلیل های نا به جا گفته بود:
1-ولایتی رئیس چمهور بعدی ایران است!!!
2_ در صورت حضور مشایی و خاتمی یا هاشمی انتخابات به دور دوم کشیده میشه!!!
دقت کنید که مشایی رو هم سطح خاتمی و هاشمی قرار داده بود!!!!
3_ مشایی بین لایه های تحصیل کرده جامعه طرفدار دارد!!! که احتمالا منظور از تحصیل کرده فقط خودشون بوده.
4_چهره های اصلاح طلب (عارف - روحانی - پزشکیان) هیچ شانسی ندارند!!!
البته از این دست تحلیل ها از ایشون زیاده که من همه رو جمع آوری کرده ام.
آخرین اظهار فضل ایشون هم در مورد صالحی امیری بود که واقعا مضحک بود.
این آقا فقط باعث وهن اصلاحاته. درضمن سوابق ایشون در دوران اصلاحات چیه و کدوم یک از شخصیت های بارز اصلاح طلب از ایشون حرفی زدن؟؟!!!
درود بر تاج زاده و بهزاد نبوی و میردامای و ابوالفضل قدیانی و رمضان زاده و ... که چهار ساله از حقوق اولیه محرومند و از مواضع خودشون و مردم کوتاه نیومدن.
درود بر موسوی و خاتمی و عارف (161331)
salman
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۱۳:۲۱
من از سیاست چیزی سر در نمیارم و فقط تا اونجا که میگن سیاست کثیفه و پدر و مادر نداره و کلا بر پایه ی دروغه
اقا جون ما سیاست مدار نیستیم و نمیخوایم باشیم .
ما ملت به یه ادم معتدل رای دادیم تا با اعتدال باشه اقا رهبر میگه من به تیم دیپلماسی اعتماد دارم خوب چیکارش دارین بذارین کارشو انجام بده اصلا بیاین مثل ادمهای متمدن بیایم توی خیابون و شعار مرگ بر ظالم بدیم حالا یا امریکا یا هر جای دیگه هر کی که ظلم میکنه ما از یه طرف میگم مرگ بر امریکا(همه ی امریکاییها) از یه طرف هم میگیم ما با سیاستمدارهای امریکایی کار داریم (حداقل بگیم مرگ بر سیاستمداراشون ) یک امسالو مرگ بر هیچ کشور خاصی نگیم برادر من (161378)
داور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۱۶:۰۱
ما در فرهنگ داریم هرکس با ما دشمنی کرد همان موقع جوابشو بدیم و مقابله به مثل کنیم اما ظاهرا بعضی هستند که میخوان با یکی دعوا راه بندازند و فیصله ندهند و کشش بدهند تا سالهای سال و از طریق دشمن سازی بلند مدت ارتزاق کنند اگر امریکا هواپیمای ما را زد همان موقع باید مقابله به مثل میکردیم نه اینکه 35 سال و شاید هم بیشتر بریم تو خیابان خودمون و مرگ بر آمریکا،یکی جواب بدهد که چند نسل باید تبعات دشمنان یک نسل را تحمل کنند. (161564)