کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سازشکار‌خواندن تیم‌مذاکره‌کننده،حرام است

12 آبان 1392 ساعت 18:22

گروه سياسي: يك استاد حوزه علمیه قم گفت: نصب مواد تبلیغاتی و هر چیزی که مفاد آن به مثابه سازشکار بودن تیم مذاکره کننده کشورمان باشد، خلاف شرع و حرام است.


حجت الاسلام محسن غرویان در باره فرمایشات امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع دانشجویان و دانش آموزان گفت: فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی از سه ویژگی برخوردار است؛ یکی تایید اصل مذاکره است، چون تعبیرات ایشان نشان می دهد که اصل مذاکره مورد قبول معظم له و یک امر کاملا بجایی است و خود ایشان در باره اصل مذاکره نظر موافق دارند. وی گفت: نکته دوم این است که ایشان فرمودند ˈمذاکره کنندگان مورد تایید ما هستند و سازشکار نیستندˈ، بنابراین برچسب هایی که عده ای می خواهند به رییس جمهوری، وزیر امور خارجه و مجموعه وزارت امور خارجه بزنند؛ برچسب های نابجایی است و مخالف دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی است. وی افزود: بر همین اساس، نصب مواد تبلیغاتی که مفاد آن سازشکار بودن تیم مذاکره کننده است، خلاف شرع و حرام است. وی خاطرنشان کرد: نکته سوم، تعبیر بسیار عاطفی، پدرانه و مهربانانه ای است که رهبر معظم انقلاب در باره تیم مذاکره کننده به کار بردند و اینکه اینها بچه های خود ما و انقلاب هستند؛ این تعبیر بسیار معنادار و بسیار عاطفی است و بار عاطفی زیبایی دارد. وی افزود: تعبیربچه ها در واقع تعبیر رزمندگان سنگرها در زمان جنگ بود که ایشان الان به کار می برند و گویا الان هم این بچه های مذاکره کننده در جهت مصالح کشور و منافع ملت تلاش می کنند و در سنگر جنگ هستند. وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در باره ماموریت سخت تیم مذاکره کننده اظهار کرد: در کتاب های فقهی هم آمده است که رزمندگانی که مشغول رزم هستند و از خانه خود جدا افتاده اند را باید سایرین، پشتیبانی و کمک کنند تا آنها ماموریت خود را بخوبی انجام دهند و نگران پشت جبهه نباشند.

وی با بیان اینکه این سه نکته از مهمترین نکات فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی بود، تصریح کرد: همان گونه که ایشان فرمودند هیچکس نباید تیم مذاکره کننده را تضعیف کند. وی در بخش دیگر سخنانش در باره راهپیمایی روز 13 آبان نیز گفت: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، شعارهای فردا باید حساب شده باشد تا به تیم مذاکره کننده روحیه بدهد و آنها را تقویت کند. وی افزود: در عین حال نرمش قهرمانانه را بدین معنا می دانیم که ملت، پشتیبانی خود را از تیم مذاکره کننده اعلام کند و شعارها نیز به شکلی باشد که ما در پی منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و پشت سر تیم مذاکره کننده خود هستیم.
 ما در مذاکرات در پی دفاع از حقوق و حقوق هسته ای خود هستیم و با استکبار جهانی در قالب هر دولتی که باشد، مبارزه می کنیم و با استکبار و زورگویی مخالفیم. وی افزود: نکته دیگری که ما باید در راهپیمایی فردا، آن را به جهانیان اظهار کنیم این است که ما ملت آمریکا را ملت بدی نمی دانیم و اگر شعار ضدآمریکایی هم داده می شود، منظور ما ملت آمریکا نیست.
وی با بیان اینکه ما طالب مرگ کسی در جهان نیستیم، گفت: هم اسلام و هم عقلانیت نیز چنین اجازه ای به ما نمی دهد.

 


کد مطلب: 19897

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/19897/سازشکار-خواندن-تیم-مذاکره-کننده-حرام

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir