کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ناطق‌نوري: عده‌ای دلقکِ دنیاپرست و عوام‎فریب، اعتقادات بچه‎های ما را هم زده‌اند

14 آبان 1392 ساعت 9:00

گروه سياسي: يك عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام٬ گفت: عده‌ای «دلقکِ دنیاپرست و عوام‎فریب» می‌گویند کشور را «امام زمان» مدیریت می‌کنند و در ایران «کعبه» درست کرده‌اند و در تهران عده‎ای جمع می‌‎شوند و می‌‎گویند که حضرت مهدی اینجا نماز می‌‎خواند سپس اقتدا می‌‎کنند! آیا در کشور شیعی که مردم پای انقلاب و اعتقادات‎شان ایستاده‎اند آن وقت درست است که یک مشت آدم دلقکِ دنیاپرست و عوام‎فریب مردم را گول بزنند.


به گزارش نامه، حجت‎الاسلام علی‎اکبر ناطق نوری در آئین رونمایی از دو کتاب «اثرآفرینان استرآباد و جرجان» و «ضوابط الرضا (ع)» در گرگان اظهار داشت: رشد یک جامعه در دین‎شناسی آن است، کسانی که خرد و شناخت از دین نداشته باشند هر چه که رنگ و بوی دینی داشته باشد، می‎پذیرند که این یک خطر جدی است. وی با بیان اینکه دینداری خردمندانه را می‎توان در تفقه دین پیدا کرد، تصریح کرد: تفقه دین به معنای دین‎شناسی است که با دینداری فرق می‎کند، مجموع دینداری و خرد را دین‎شناسی می‎گویند و اگر خداوند بخواهد بنده‎ای را مورد لطف خود قرار دهد آن را دین‎شناس می‎کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در تاریخ عرفان‎های حاضری که به وجود آمده اعم از انحرافات فکری و اعتقادی حتی مسلمانان نماز اول وقت خوان را نیز گرفتار خود کرده است حتی گاهی برخی از روحانیون گرفتار مکتب‎هایی به نام دین و عرفان‎های اسلامی شدند. وی با بیان اینکه در عصر ارتباطات چیزی مکتوم نمی‎ماند، خاطرنشان کرد: در یک کشور شیعی عده‎ای پیدا می‎شوند کعبه درست می‎کنند و افراد را دعوت به طواف می‎کنند و ثواب حج و مستطیع بودن نیز دین آنها را ادا می‎کند!

وی با انتقاد از حرکات عده‎ای عوام فریب که به اسم دین نشر اکاذیب می‎کنند، بیان داشت: در تهران عده‎ای جمع می‎شوند و می‎گویند که حضرت مهدی (عج) اینجا نماز می‎خواند سپس اقتدا می‎کنند آیا در کشور شیعی که بچه‎ها عاشقانه شهید شدند و انقلاب این همه سرمایه‎گذاری کرده و مردم پای انقلاب و اعتقادات‎شان ایستاده‎اند آن وقت درست است که یک مشت آدم دلقکِ دنیاپرست و عوام‎فریب مردم را گول بزنند. رئیس بازرسی دفتر مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: عده‎ای می‎گویند که کشور را امام زمان (عج) مدیریت می‎کند که این مزخرفات اعتقادات بچه‎های ما را به هم زده است، اینها را کسانی قبول می‎کنند که دینداران دین‎ناشناس هستند و تفقه در دین ندارند.

ناطق نوری در خصوص استفاده از فرهنگ عاشورا گفت: باید ببینیم ما از امام حسین در آئین عزاداری چه بهره‎ای می‎بریم، سبک عزاداری‎های‎مان چیست و چقدر محتوا دارد، یکسری حرکت‎های غیرعقلانی که به نام امام حسین (ع) انجام می‎شود که اصلا جایز نیست ما باید امام حسین (ع) و نقش عاشورا را به دنیا معرفی کنیم.


کد مطلب: 20065

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/20065/ناطق-نوري-عده-ای-دلقک-دنیاپرست-عوام-فریب-اعتقادات-بچه-های-هم-زده-اند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir