کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اختلاف بين‌اصولگرايان برسرنحوه‌برگزاري و سخنراني‌جليلي در مراسم‌13آبان

چرا برای کشور هزینه ایجاد مي‌کنند؟

14 آبان 1392 ساعت 3:58

گروه سياسي: مراسم ۱۳ آبان ديروز، منجر به بروز اختلاف‌نظرهاي شدید لفظی میان گروهی از اصولگرايان خصوصا حامیان رسانه‌اي قالیباف و سعید جلیلی (دو كانديداي بازنده انتخابات خرداماه گذشته) در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی شده است.


پس از اعلام دقیقه ۹۰ نام سعید جلیلی به عنوان سخنران مراسم امسال ۱۳ آبان در تهران٬ گروهی از اصولگرايان حامیان قالیباف ضمن مخالفت با این انتخاب٬ حاضر به شرکت در این مراسم نشده حملات تندي به جلیلی كرده٬ تا جاييكه یکی از مسئولان ارشد رسانه‌ای نزدیک به شهردار تهران٬ جلیلی را کمتر از «...» خواند! اين فرد البته در نوشته جديدي نوشت: شاید پست امروز بنده مبنی بر دلیل حضور نیافتن ام در مراسم سیزده آبان به مذاق برخی که دوست داشتند نخ تسبیح شان را مثل ماجرای دیروز القای نزدیکی شان به نظرات رهبری، نخ تسبیح جهان شمول جا بزنند خوش نیامد. این ماجرا باعث شد تا گلواژه‌هاي ادب شان شکوفا شود و بنده را مورد عنایت قرار دهند. تقریبا به هیچ کدام پاسخی ندادم مگر یکی دو مورد که یکی شان ذیل پست بنده نام یک حیوان را برده بود.

وي ادامه داده است: بنده به اشتباه تندروی کردم و برای اینکه دهن این فرد بی ادب را ببندم سطح بحث را به آقای جلیلی رساندم و گفتم که ایشان را اینطور خطاب نکنید و....بنده ضمن بیان این توضیح ضروری که نظرات یک فرد - من- لزوما نمی تواند و نباید نظرات فردی تلقی شود که دوست اش دارم و در بسیاری از حوزه ها به دیگران ترجیح اش داده و مي‌دهد، از آقای سعید جلیلی عذرخواهی مي‌کنم. تکرار مي‌کنم! از آقای جلیلی عذرخواهی مي‌کنم.



در مراسم ديروز در مقابل سفارت سابق آمریکا، عده‌ای از افراد شركت‌كننده، ظاهري غیرطبیعی داشتند و انگار به يك مراسم تفريحي-ورزشي آمده بودند. مانند مردی که با کلاه کابویی و صورت رنگ کرده و کلاه گیس بلوند زنانه پرچم "مرگ بر آمریکا" آویخته بود!

پس از موضع‌گیری تند این حامی قالیباف بود که درگیری‌ میان طرفداران قالیباف و جلیلی در شبکه‌های اجتماعی به اوج رسید و طرفین یکدیگر را به دریافت حقوق ساعتی هفت هزار تومانی برای فعالیت در «جنگ نرم» و تامین منافع سیاسی و اقتصادی گروهی و باندی متهم کرده‌اند!

در همين رابطه سایت فردا، منتسب به قالیباف نوشت: مراسم «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» در تهران، مقابل لانه جاسوسی سابق در حالی برگزار شد که پیش از این و در روزهای گذشته اعلام شده بود که عزت الله ضرغامی از دانشجویان پیرو خط امام سخنران ویژه این مراسم است اما به یکباره سخنران ویژه مراسم یوم الله 13 آبان تغیییر یافت و سعید جلیلی دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی در این مراسم سخنرانی کرد. این تغییر ناگهانی سخنران مراسم با واکنش چند تن از نمایندگان مجلس مواجه و آن را نوعی کج سلیقگی در اجرای برنامه دانستند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: اینکه چه کسی و چه جریانی باعث شده تا سخنران مراسم 13 آبان به یکباره تغییر کند جای تعجب دارد و باید منتظر پاسخگویی مسئولان برگزاری مراسم باشیم که چه کسی چنین تصمیمی گرفته است.  عزت الله یوسفیان ملا با بیان اینکه بهتر بود یک مقام مسئول، سخنرانی این روز ملی را بر عهده مي‌گرفت، اظهار داشت: باید کسی را به این مراسم دعوت مي‌کردند که در شرایط فعلی مسئولیتی بر عهده داشت.... انتظار مي‌رفت که در یک مراسم رسمی که روز ملی در کشور ما هست و تمام دنیا چشم به این مراسم دارند، دوستان برنامه ریزی درست و منظمی کرده و آن را به اجرا در مي‌آوردند. همه افرادی که در مراسم شرکت کرده بودند آماده شنیدن صحبت‌هاي آقای ضرغامی بودند اما کج سلیقگی دوستان سبب شد حاشیه و جنجال و به تبع آن هزینه‌هاي جانبی برای نظام و کشور ایجاد شود.

انتخاب جلیلی مردم را شاخه شاخه کرد


یکی دیگر از نمایندگان مجلس هم به انتقاد از انتخاب سعید جلیلی به عنوان سخنران مراسم 13 آبان پرداخت و گفت: از یک سو مردم کشورمان با شور و هیجان خاصی در راهپیمایی 13 آبان شرکت کردند و از سوی دیگر رهبر انقلاب روز گذشته به حمایت از دستگاه دیپلماسی کشور پرداختند، اما به یکباره مشاهده کردیم که آقای جلیلی که مواضع خاصی هم دارد سخنران مراسم شد. سخنرانی آقای جلیلی که کاندیدای جبهه پایداری در انتخابات ریاست جمهوری بود به دلیل مواضع خاص خود و جریان حامی وی، سبب شد تا بین مردم شکاف ایجاد شوند. چراکه بسیاری از اصولگرایان و جریان اصولگرایی، مواضع اعضای جبهه پایداری را قبول ندارند.

غلامرضا اسدالهی خاطر نشان کرد: بهتر بود برابر همان اعلامی که از قبل کرده بودند، آقای ضرغامی را برای سخنرانی انتخاب مي‌کردند و مراسم روال طبیعی خود را پی مي‌گرفت. در شرایطی که بعد از روی کار آمدن دولت یازدهم روند مذاکرات تغییر کرده و روی آقای جلیلی و نحوه مذاکرات ایشان در گذشته انتقاداتی وجود داشته، بهتر بود یا همان آقای ضرغامی و یا شخصی از اعضای جدید تیم مذاکره کننده، سخنرانی مراسم 13 آبان را در دست مي‌گرفت.

وي افزود: کسانی که مسئول برگزاری مراسم 13 آبان هستند باید در زمینه ایجاد هزینه ای که برای کشور کردند پاسخگو باشند. چراکه رفتارهای این چنینی و تغییر یکباره سخنران مراسم حاشیه هایی را برای کشور در پی دارد. مهدی دوات گری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: بهتر بود مسئولان برگزار کننده، مراسم را بر اساس برنامه ای که از پیش تعیین شده بود پیش مي‌بردند. این قبیل تصمیم گیری‌هاي ناگهانی جای تامل دارد و باید پیگیری شود.

سايت توكلي هم انتقاد كرد

سايت الف متعلق به احمد توكلي هم نوشت: ...اما انتخاب فردی که در انتخابات با انتخاب اشتباه شعارهای استراتژیک نظام برای رقابت‌هاي انتخاباتی و در نهایت شکست در انتخابات با ۴ میلیون رای شرایط را برای سوءاستفاده مخالفان استراتژی مقاومتی جمهوری اسلامی فراهم آورده، چیزی جز تکرار خطای انتخابات ۹۲ است؟ این همه رهبر حکیم انقلاب تلاش می‌کند فضای کشور را از دو قطبی غلط ساخته دوستان انقلابی دو آتشه و دشمنان هوشیار خارج کند و همین دیروز فرمود به تیم مذاکرات سازشکار نگویید..... آیا باز هم داستان روزهای آخر تایید صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری ۹۲ تکرار شده است؟


کد مطلب: 20066

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/20066/چرا-کشور-هزینه-ایجاد-مي-کنند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir