کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اين‌هم حال‌‌وروزمجلسي‌كه پيام‌24‌خرداد را گرفت!

مي‌خواهند وزیررايك‌هفته پس‌ازتاييد استیضاح‌كنند

ركوردشكني‌احضار،‌سئوال، تهديد به‌استيضاح و تذكر!

14 آبان 1392 ساعت 18:39

منطق افراطيون مجلس اصولگرا: وزيران روحاني چه حقي دارند براي خود معاون و مشاور انتخاب كنند؟ بيايند از ما، احراز و تاييد صلاحيتشان را بگيرند!


گروه سياسي: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از انتصابات اخیر وزیر علوم، گفت: دلخوری برخی نمایندگان از انتصابات اخیر فرجی دانا روند استیضاح وی را بسیار زودتر از آنچه پیش بینی می‌شد کلید زد!!
عباس مقتدايي در جمع خبرنگاران از تلاش تعدادی از نمایندگان برای استیضاح وزیر علوم و تحقیقات خبر داد. نماینده اصفهان در مجلس، اظهار داشت: انتصابات و نوع عملکرد وزیر علوم ناخرسندی تعدادی از نمایندگان را ایجاد کرده و موجب شده مقدماتی برای استیضاح وزیر علوم شکل بگیرد. وی ادامه داد: امروز 82 نفر از نمایندگان در تذکر کتبی به وزیر علوم در خصوص انتصابات اخیر اعتراض کردند.

وی با بیان اینکه عمده این تذکر متوجه انتصابات توفیقی در وزارت علوم است، ادامه داد: برخی اعضای کمیسیون آموزش به این موضوع معترض هستند زیرا در جلسه ای که قبل از رای اعتماد با حضور وزیر پیشنهادی تشکیل شد فرجی دانا به اعضای کمیسیون ها قول داد در عزل و نصب ها ملاحضات مجلس را مدنظر داشته باشد. فرجی دانا قول داد افرادی که شائبه حضور آن ها در حوادث 88 وجود داشته در وزارت علوم به کار نگیرد.

وی ادامه داد: در جلسه روز سه شنبه تعدادی از اعضای کمیسیون می خواستند موضوع استیضاح را دنبال کنند که در نهایت به این جمع بندی رسیدیم که در اولین فرصت از وزیر علوم برای حضور در کمیسیون و اجتماع نظر و دیدگاه های نمایندگان دعوت کنیم. عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش اظهار داشت: امروز فرجی دانا با حضور در کمیسیون دیدگاه های نمایندگان را خواهد شنید. به نظر می رسد دلخوری بعضی نمایندگان استیضاح وزیر علوم را بسیار زودتر از آن چه پیش بینی می شد کلید بزند.

گفتني اينكه به زعم نمايندگان افراطي و حاميان يكي - دو نفر از كانديداهاي شكست خورده در انتخابات 24 خردادماه گذشته، وزيران دولت روحاني حق هيچگونه انتخاب و انتصابي را بدون اجازه آنها ندارند! در همين راستاست كه اين روزها و در آغاز سومين ماه شروع به كار دولت روحاني، ركورد احضار، طرح سئوال، تهديد به استيضاح، تذكر، در تاريخ 34 ساله دولت‌‌هاي جمهوري اسلامي در حال شكسته شدن و ثبت ركوردهاي جديد است كه تازه ترين آن، همين خبر (استيضاح وزير) پس از يك هفته از راي اعتماد همين مجلس به اوست! ظاهرا اين مجلس، پيام 24 خرداد و پيروزي آقاي روحاني را به خوبي گرفته است! با اين مضمون كه: «منطق افراطيون مجلس اصولگرا! وزيران روحاني چه حقي دارند براي خود معاون و مشاور انتخاب كنند؟ بيايند از ما، احراز و تاييد صلاحيتشان را بگيرند!»


کد مطلب: 20165

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/20165/مي-خواهند-وزیررايك-هفته-پس-ازتاييد-استیضاح-كنند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir