به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ - ۰۱:۰۷
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۵ ساعت ۰۰:۵۸
کد مطلب : ۲۰۲۱۱

آسان‌ترین روش دانلودبازی های‌اندرویدازگوگل

گروه علمی وفناوری: با وجود این‌که چند ماه پیش از رفع تحریم‌های گوگل برای کاربران ایرانی خبر دادیم متأسفانه کماکان امکان دانلود از گوگل پلی برای کاربران ایران وجود ندارد.
آسان‌ترین روش دانلودبازی های‌اندرویدازگوگل
در این مطلب قصد داریم یک راه آسان برای دانلود اپلیکیشن‌های اندرویدی را به شما معرفی کنیم.
 این سرویس تحت وب که APK Downloader نام دارد می‌تواند فایل‌های apk را به صورت مستقیم از گوگل پلی بر روی سرورهایش بارگذاری کرده و امکان دانلود را برایتان فراهم کند. به این ترتیب چه بر روی گوشی و چه رایانه قادر به دریافت اپلیکیشن‌ها خواهید بود. این سرویس البته مدت‌ها پیش راه‌اندازی شده اما به نظر می‌رسد اخیراً مشکلاتش حل شده است.
برای استفاده از این سرویس دو راه دارید:



راه اول و آسان‌تر مراجعه به این آدرس است. حالا باید در این صفحه آدرس صفحه گوگل پلی اپلیکیشن مورد نظر و یا نام بسته آن اپلیکیشن را وارد کنید. آدرس بسته یا همان Package name عبارتی است که در آدرس گوگل پلی پس از عبارت id= آمده است. به طور مثال اگر بخواهید اپلیکیشن Moves را دانلود کنید باید یکی از آدرس‌های زیر را وارد کنید:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.protogeo.moves
com.protogeo.moves
سپس بر روی Generate Download Link کلیک کنید. حالا این سرویس شروع به بارگذاری اطلاعات می‌کند که این عمل بسته به حجم فایل ممکن است تا ۵ دقیقه هم طول بکشد؛ هر چند معمولاً چند ثانیه بیشتر منتظر نخواهید ماند. حالا می‌توانید با فشردن دکمه سبز رنگ اپلیکیشن مورد نظر را مستقیماً دانلود کنید.

معمولاً این سرویس به صورت خودکار آخرین نسخه از اپلیکیشن‌ها را دانلود می‌کند اما اگر متوجه شدید با نسخه قدیمی آن مواجه هستید با کلیک بر روی Advanced Setting و فعال کردن گزینه Force refetch apk file from Google Play سرویس را مجبور به بارگذاری مجدد اپلیکیشن کنید.توجه داشته باشید که این سرویس تنها برای اپلیکیشن‌های رایگان کار می‌کند و همچنین ممکن است در برخی ساعات شبانه‌روز به طور موقت از دسترس خارج شود.

روش دوم استفاده از افزونه گوگل کروم است. برای این‌کار اول از هر چیز باید آخرین نسخه مرورگر گوگل کروم را بر روی رایانه‌تان نصب کرده باشید. حالا این افزونه را از این آدرس دانلود کرده و از منوی Tools و Extensions در گوگل کروم صفحه افزونه‌ها را باز کنید. حالا فایل دانلود شده افزونه را به این صفحه بکشید تا نصب شود.



سپس APK Downloader را در لیست پیدا کنید و Options را کلیک کنید. در این قسمت باید آدرس جیمیل و پسورد خودتان را وارد کنید که به گفته سازنده برنامه هیچگاه برای کسی ارسال نخواهد شد. در کادر سوم هم باید Device ID دستگاه اندرویدیتان را وارد کنید که اگر آن را نمی‌دانید می‌توانید با نصب این اپلیکیشن آن را پیدا کنید. حالا روی Sign In کلیک کنید.از این پس هر گاه در گوگل کروم وارد صفحه گوگل پلی برنامه یا بازی رایگانی شوید می‌توانید با استفاده از آیکن این افزونه در نوار آدرس مرورگر و تنها با یک کلیک آن را دانلود کنید.
مرجع : فارنت