به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۷ ساعت ۱۲:۲۶
کد مطلب : ۲۰۴۷۶

رونق بازار IT با وجود قیمت بالای دلار

گروه اقتصادي: یک عرضه کننده محصولات فناوری اطلاعات گفت: بازار IT نسبت به اواخر تابستان رونق گرفته است.
رونق بازار IT با وجود قیمت بالای دلار
محمد نجفی اظهار کرد: خرید و فروش نسبت به چند وقت گذشته مناسب شده و این موضوع به دلیل ثبات قیمت‌ها و ثبات نسبی دلار بوده است. وی ادامه داد: با وجود بالا بودن قیمت دلار، خرید و فروش نسبت به اواخر تابستان رونق گرفته است. به گفته او بیشترین آمار فروش مربوط به محدوده قیمت یک میلیون تا یک میلیون و 400 هزار تومان برای کامپیوترهای همراه است. نجفی در رابطه با کیفیت این محصولات در این محدوده قیمت خاطرنشان کرد: کیفیت و مشخصات دستگاه‌ها در این قیمت‌ها مربوط به برند آن‌ها می شود.

در برخی برندها کیفیت و مشخصات خوبی به خریدار معرفی می‌شود و در برخی برندها در این محدوده قیمتی محصولی نمی‌توان معرفی کرد. وی ادامه داد: نسبت به سال گذشته با این قیمت‌ها می‌توان محصولات بهتر و بیشتری خریداری کرد. نجفی با اشاره به این‌که قیمت‌ها کمی کاذب است گفت:‌ به دلیل عدم موجودی کالا قیمت‌ها کمی کاذب است و در کنار این عامل ترس از واردات به دلیل نوسان قیمت دلار عامل اصلی عدم موجودی کالا در انبارهاست. وی تاکید کرد: ‌خرید محصولات IT بیشتر به سمت نوت بوک و آی‌پد سوق پیدا کرده است اما شرکت‌ها و موسساتی که کار اداری بالایی دارند همچنان کامپیوترهای کی.سی یا پی.سی استفاده می‌کنند.

او همچنین یادآور شد: میل به خرید پرینتر و اسکنر در بین خریداران محصولات IT بالا است اما به دلیل قیمت بالا و هزینه‌های جانبی این محصولات خریداران از نظر خود منصرف می‌شوند. وی در پایان تاکید کرد: طرفداران فلش و هاردهای اکسترنال بالا رفته و این موضوع به دلیل نگهداری آسان و عدم پخش اطلاعات شخصی است.
مرجع : ايسنا