به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۸ ساعت ۱۵:۱۹
کد مطلب : ۲۰۶۵۴

اهميت فرهنگ عمومي از ديد وزير ارشاد

گروه فرهنگ و هنر: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به رویکردها، دیدگاه‌ها، سیاست‌ها و برنامه‌های جدید دولت یازدهم در عرصه‌های مختلف، بویژه فرهنگی، تأکید کرد: روابط عمومی باید با ایجاد بسترهای لازم و اطلاع‌رسانی دقیق، شفاف و به‌موقع، زمینه‌های لازم را برای آشنایی افکار عمومی با این برنامه‌ها مهیا کند.
اهميت فرهنگ عمومي از ديد وزير ارشاد
علی جنتی در نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تشکیل این شورا را ابتکاری خوب و مبارک دانست و گفت: وضعیت روابط عمومی وزارت ارشاد، متفاوت با سایر دستگاه‌های اجرایی است. عملکرد این روابط عمومی باید با خط دهی، هماهنگی‌های لازم و سیاستگذاری‌های دقیق، الگویی مناسب برای سایر روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی کشور باشد.

او ادامه داد: باید به سمتی پیش برویم که سایر روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی کشور، از نگاه هدایتی اعضای این شورا بهره‌برداری کنند. وی به گستردگی حوزه‌ها و بخش‌های مختلف وزارت ارشاد اشاره کرد و افزود: این وزارتخانه با طیف‌ها، دیدگاه‌ها و مخاطبان فراوانی مواجه است که هر کدام در حوزه‌های مختلف حرفی برای گفتن دارند و باید به تمام آن‌ها توجه کنیم. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به اهمیت موضوع فرهنگ عمومی در جامعه اشاره و بر نهادینه کردن و بسترسازی لازم برای ترویج فرهنگ ایرانی - اسلامی از طریق رسانه‌ها تأکید کرد.

جنتی همچنین به جایگاه و اهمیت فرهنگ و هنر ایرانی در جهان اشاره و اظهار کرد: باید با تصویرسازی در راستای معرفی و تبیین فرهنگ ایرانی اسلامی و هنر ایرانی از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی کرد. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین بحث انتقال اطلاعات جامع و دقیق را مهم دانست و گفت: روابط عمومی باید با اطلاع‌گیری از سطوح مختلف جامعه و انتقال آن به مسوولان وزارت ارشاد اقدام کند.

جنتی یادآوری کرد: دولت یازدهم و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه‌ی فرهنگ و هنر برنامه‌های جامعی دارند که برای تحقق آن‌ها، همه باید تلاش کنند. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از اقتصاد فرهنگ و هنر به‌عنوان یکی از برنامه‌ها و اولویت‌های کاری خود یاد کرد و افزود: تجاری‌سازی آثار فرهنگی هنری و ایجاد بسترسازی مناسب برای عرضه و فروش آثار هنرمندان ایرانی با هدف رونق اقتصاد این عرصه و بوی‍ژه کمک به وضع اقتصادی هنرمندان از جمله اولویت‌هایی است که باید دنبال شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی کشور، بحث دیپلماسی فرهنگی را مهم دانست و گفت: با استفاده از ابزارهای مختلف فرهنگی، بوی‍ژه هفته‌های فرهنگی، هفته‌های فیلم، نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های مختلف در خارج از کشور، باید در راستای معرفی و تبیین دیپلماسی فرهنگی ایران تلاش کرد. وی از اعضای شورای سیاستگذاری روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست که چنین نشستی هر چند وقت یک‌بار برگزار شود تا ضمن تعیین سیاست‌های کلی، آن‌ها را به دولت منتقل کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دولت در حوزه‌ی فرهنگ و هنر، برنامه‌های جامعی دارد و برای تحقق آن‌ها همه باید تلاش کنند. در ادامه‌ی این نشست، هر یک اعضا به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هفته پیش، در احکام جداگانه‌ای «یونس شکرخواه»، «حسینعلی افخمی»، «سیدجعفر جوادی»، «میرزابابا مطهری‌نژاد»، «مسعود کوثری»، «علی کاظمی دینان»، «محمد سلطانی‌فر»، «بابک دربیکی»، «محمدرضا دربیکی نامقی» و «رحیمی خستو» را به‌عنوان اعضای شورای سیاستگذاری روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد منصوب کرد.
مرجع : ايسنا

۱۳۹۲/۰۸/۱۸ ۲۱:۲۹
فیلترا رو بردارید
سانسورا رو حذف کنید
ممیزی ها رو حذف کنید
تمام
این است خواسته اکثر مردم (166250)