به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۴۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ساعت ۱۶:۴۳
کد مطلب : ۲۰۷۲۷

قرص‌های بلعیدنی برا ی احراز هویت افراد

گروه علمی و فناوری: عینک گوگل، ساعت‌های هوشمند و هکری که زیر پوست دستش رایانه کار گذاشته بود را فراموش کنید چرا که شرکت موتورلا به دنبال خالکوبی یک میکروفون بر روی گردن افراد به منظور ارتقای صدای آنها در حال تماس‌های تلفنی است.
قرص‌های بلعیدنی برا ی احراز هویت افراد
 بر اساس اختراع ثبت شده این شرکت سازنده تلفن همراه متعلق به گوگل، این خالکوبی در نزدیکی گلوی کاربر قرار گرفته و صداهای تولید شده توسط آن را انتخاب می‌کند.اگر کاربر قصد تماس تلفنی داشته باشد، این خالکوبی به ارسال بی‌سیم صداها به گوشی هوشمند و فرد تماس گیرنده می‌پردازد. این اختراع « اتصال خالکوبی الکترونیکی پوست به یک وسیله ارتباطی تلفن همراه» نام داشته و در مه سال 2012 برای ثبت معرفی شده بود.موتورلا این دستگاه را «خالکوبی الکترونیکی 110» خوانده و مدعی است که این فناوری شامل مدارات صوتی بوده که دریافت سیگنالهای صوتی را از گلوی شخص امکان‌پذیر می‌کند.

به طور ساده‌تر، میکرفون داخلی این خالکوبی صداهای ایجاد شده توسط فرد را با خوانش ارتعاشات و نوسانات عضله یا بافت حنجره انتخاب می‌کند. نیروی این خالکوبی احتمالا یا از طریق یک باتری با امکان شارژ مجدد یا توسط فناوری ارتباط حوزه نزدیک و بلوتوث تامین خواهد شد.به گفته سازندگان، این خالکوبی الکترونیکی بر روی حیوانات نیز قابل اعمال است. موتورلا قرار است دستگاه جدید Moto G خود را در روزهای آینده معرفی کند و برخی تحلیلگران بر این باورند که نرم‌افزار آن ممکن است بتواند با دستگاههایی مانند خالکوبی گردن به روزرسانی شود اما هنوز تاریخی برای ورود این خالکوبی به بازار معرفی نشده است.

این شرکت سازنده تلفن همراه اوایل امسال اعلام کرده بود که به دنبال جایگزینی کلمات عبور سنتی با خالکوبی‌های الکترونیکی یا قرص‌های احراز هویت است که توسط افراد بلعیده می‌شوند. این قرص‌های بلعیدنی شامل یک تراشه رایانه‌ای است که مانند باتری با استفاده از اسید معده نیرو می‌گیرد.این قرصها پس از بلعیده شدن یک سیگنال 18 بیتی شبیه نوار قلب درون بدن فرد تولید می‌کنند که توسط تلفن همراه و سخت‌افزارهای احراز هویت بیرونی شناسایی می‌شود.
مرجع : ایسنا