به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ساعت ۱۱:۰۱
کد مطلب : ۲۰۷۳۶

واردات 106میلیون​دلار کره با ارز 2477 تومانی

گروه اقتصادي:​ درهفت ماهه امسال بالغ بر 21 هزار تن کره به ارزش تقریبی 106 میلیون دلار وارد شد.
واردات 106میلیون​دلار کره با ارز 2477 تومانی
 تازه‌ترین آمار گمرک ایران حاکی از آن است که در هفت ماهه 1392 معادل 21.7 هزار تن کره بسته‌بندی شده به صورت بسته‌های بیش از 500 گرمی به ارزش 105.9 میلیون دلار وارد شد که این میزان واردات از نظر وزنی و ارزشی بیش از 19 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است. همچنین فقط در مهرماه امسال 3.1 هزار تن کره به ارزش 15.2 میلیون دلار وارد شد که این میزان واردات هم نسبت به مدت مشابه در سال قبل از نظر وزنی 29 و از نظر ارزشی 24 درصد کاهش یافته است.

کره از جمله کالاهایی بود که بعد از تغییر نرخ ارز مرجع به مبادله‌ای، واردات آن با مشکلات زیادی مواجه شد و ترخیص آن نیز از گمرک با مانع برخورد کرد. افت واردات کره در هفت ماهه امسال نیز به احتمال زیاد مربوط به مشکلات ترخیص این کالا از گمرک بوده است. در همین حال دبیر انجمن صنایع لبنی به تازگی از ترخیص کره از گمرک براساس ارز 2477 تومانی خبر داد و گفت: تاکنون 14 هزار تن کره در گمرک انباشت شده بود اما با تدابیر اندیشیده شده در حال حاضر روند ترخیص کره از گمرک با توجه به اختصاص به موقع ارز به آن طبیعی شده است. به گفته رضا باکری در حال حاضر در توزیع و عرضه کره در بازار مشکل خاصی وجود ندارد اما برخلاف نظر سازمان حمایت امکان کاهش قیمت کره به کمتر از هر کیلو 22 هزار تومان وجود ندارد.
مرجع : ايسنا

1001
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۱:۱۰
ای کاش اول به فکر تولید کره زرد بودیم بعد به فکر کیک زرد!!!!!!!!!!!!!!! (166543)
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۲:۱۵
وجدانا ببینید که با وضعیت کنونی کیا سود می برند:
1- با 4 برابر شدن قیمت دلار به نظر شما ارزش ریالی ثروت بابک زنجانی چند برابر می شود
2- با چند برابر شدن قیمت ارز اونهایی که بازار مفت ارز در دستشان است مثل همین صدا و سیمای ضرغامی که حداقل برای شبکه های برون مرزیش تبلیغات را به دلار پول می گیره درامدش چند برابر میشه!
3- من بدبخت که منتظر 5 میلیون تومن وامم و نمی دونم ارز چیه ارزش پولم چجن برابر میشه!
پس ییخود نیست که صدا و سیمای ضرغامی سینه دریده برای دلار 3000 تومن و یا من منتظر دلار 900 تومن سال 84 (166678)