کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بخش خصوصی دیگر رعیت دولت نیست

ايسنا , 19 آبان 1392 ساعت 12:33

گروه اقتصادي: عضو هیات مدیره انجمن صنفی شرکتهای آب و فاضلاب با اشاره به عمر طولانی برخی از تصفیه خانه های کشور به ویژه در تهران و اصفهان که پنجاه و سی و اندی ساله هستند، اظهار کرد: با وجود اهمیت بهره برداری و تعمیر و نگهداری تصفیه خانه ها، وزارت نیرو از نیروهای متخصص در این حوزه استفاده نمی کند.


امیرمنصور عطایی با تاکید بر دانش محور بودن صنعت آب و آبفا گفت: دولت باید تصدی گری در امور را کم کند و اجرای پروژه ها به روش BOO و BOT راه خوبی برای این موضوع است. وی با تاکید بر این که بخش خصوصی دیگر رعیت دولت نیست، گفت: نحوه تعامل دولت با بخش خصوصی باید تغییر کند.

بقای مشکلات در صورت عدم اصلاح تعرفه
عضو هیات مدیره انجمن صنفی شرکت های آب و فاضلاب با تاکید بر لزوم توجه به اقتصاد آب ، گفت: باید برای اصلاح تعرفه برق، آب و فاضلاب فرهنگ سازی شود؛ تا زمانی که تعرفه های آب، برق و فاضلاب اصلاح نشود برای تامین خدمات آب و برق با دردسرهای فراوانی مواجه خواهیم بود. عطایی در ادامه با اشاره به این که 60 شرکت در حوزه آبفای کشور عضو انجمن صنفی شرکت های آب و فاضلاب هستند، گفت: سالانه بیش از یک میلیارد دلار صادرات خدمات فنی و مهندسی به آفریقا، آسیای میانه و عراق داریم و در صنعت به توانمندی بالایی رسیده ایم.

بقای شرکت های آب و آبفا به واسطه صادرات
دبیر انجمن صنفی شرکت های صنعت آب و فاضلاب نیز در جمع خبرنگاران با تاکید بر این که توجه به اقتصاد آب، تنها راه اصلی برون رفت از معضل کنونی است، گفت: اکثر فعالان صنعت آب با مشکلات شدید مالی مواجه هستند که اگر چاره نشود، صنعت با مشکلات شدیدی موجه می شود.  بهرام فیاضی با اشاره به از دور خارج شدن و ورشکسته شدن برخی از فعالان صنعت آب و فاضلاب به وجود مشکل در مدیریت این بخش اشاره کرد و گفت: در 30 سال آینده اصلی ترین بحران پیش روی ایران و دنیا،آب است.

وی با اشاره به وضعیت اقتصاد در پنج سال گذشته در ایران، گفت: نزدیک به 35 درصد از اعضای انجمن صنفی شرکت های آب و فاضلاب به شدت آسیب دیدند و بقیه شرکت‌های ما نیز شرایط سخت و ناپایداری را دارند. دبیر انجمن صنفی شرکت های صنعت آب و فاضلاب با بیان این که سامانه بانکی کاری ندارد کارفرما و وزارتخانه می تواند تامین اعتبار کند یا خیر، گفت: شرایط برای صدور خدمات فنی و مهندسی نیز به شدت سخت شده است. فیاضی با اشاره به این که اکنونیکی از راه های تضمین بقای شرکت ها امر صادرات است، تصریح کرد: صدور خدمات فنی و مهندسی به خاطر تحریم ها، تصمیم های نادرست، مشکلات مدیریتی و وجود قوانین محدودکننده با مشکل مواجه است.


کد مطلب: 20755

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/20755/بخش-خصوصی-دیگر-رعیت-دولت-نیست

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir