به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ساعت ۱۵:۳۲
کد مطلب : ۲۰۸۰۶

جریمه سنگین برای خودروهای‌ دودزا

گروه جامعه: سرهنگ عین‌الله جهانی گفت: تمام خودروها بدون هیچ استثنایی کنترل می‌شوند و هر وسیله نقلیه اعم از شخصی، عمومی، دولتی، نظامی، سازمانی و ... که دارای نقص فنی و دودزا باشد، اعمال قانون می شوند.
جریمه سنگین برای خودروهای‌ دودزا
به دنبال آلودگی هوای تهران و تعطیلی مدارس و با توجه به اعلام پلیس راهنمایی و رانندگی، به نظر می رسید امروز برخورد با خودروهای دودزا و خودروهایی که معاینه فنی ندارند بیشتر از روزهای قبل باشد، اما اینطور نبود. در این باره سرهنگ عین‌الله جهانی، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس تهران راهور تهران به خبرآنلاین گفت: ما از تمام نیروی انسانی که داشتیم استفاده کردیم و تمام نیروهای راهنمایی و رانندگی را در معابر گذاشتیم اما امکانات نیروی انسانی ما در همین اندازه است.

او با بیان اینکه به تمام نیروها اعلام شده که با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی برخورد شود گفت: تمام خودروها بدون هیچ استثنایی کنترل می‌شوند و هر وسیله نقلیه اعم از شخصی، عمومی، دولتی، نظامی، سازمانی و ... که دارای نقص فنی و دودزا باشد، اعمال قانون می شوند. سرهنگ جهانی درباره جریمه این خودروها گفت: جریمه وسایل نقلیه‌ای که نقص فنی دارند مطابق قانون 500 هزار ریال و برای وسایل نقلیه شخصی سه نمره منفی و برای خودروهای سنگین یا عمومی شش نمره منفی دارد.

همچنین سردار حسین رحیمی، رییس پلیس راهور تهران بزرگ دراین باره به مهر گفت: براساس تصمیم کمیته کاهش آلودگی هوای تهران در دو روز آینده طرح زوج و فرد در سطح پایتخت و از در منازل اجرا می شود. براین اساس پلیس از تردد خودروهای غیرمجاز جلوگیری کرده و متخلفان برابر 200 هزار ریال جریمه می شوند. به گفته او طرح تشدید برخورد با خودروهای دوزدا و فاقد معاینه فنی از فردا در پایتخت اجرا می شود: 30 تیم گشتی ویژه با تردد در سطح شهر با این خودروها برخورد می کنند. ضمن اینکه تمامی نیروهای سطح شهر در صورت برخورد با خودروها و موتورسیکلتهای دودزا این خودروها را توقیف می کنند.

رئیس پلیس راهور با اعلام اینکه خودروهای دودزا پلاک تعمیرگاه دریافت می کنند، گفت: این خودروها از سوی پلیس توقیف و برای رفع نقص پلاک تعمیرگاه دریافت می کنند. صاحبان این خودروها در صورت رفع نقص می توانند پلاکشان را دریافت و در شهر تردد کنند. رحیمی در خصوص خودروهای فاقد معاینه فنی گفت: این خودروها از سوی ماموران اعمال قانون می شوند.
مرجع : خبرآنلابن

۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۵:۴۶
کل تلاش برای رفع آلودگی هوا ! (166908)
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۷:۴۱
جریمه واسه سایپا و ایران خودرو چی؟ (167036)
شهروند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۹:۴۴
خواهش میکنم را ه زیاد دوری نروید اگر راست میگوئیدفقط یک نگاه به اتو بوسهای شرکت واحد بیاندازید وانقدر شعار ندهید (167125)