به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۱ ساعت ۱۴:۴۹
کد مطلب : ۲۱۰۴۷

ارجاع پرونده قربانی اسیدپاشی به دادگاه

گروه حوادث: پرونده قربانی اسیدپاشی که در فرودین ماه سال 91، همکارش با سه لیتر اسید سولفوریک به استقبالش آمده بود، از دادسرا به دادگاه عمومی جزایی شهید قدوسی ارسال شده بود که این دادگاه، پرونده را با صدور قرار عدم صلاحیت به دادگاه کیفری استان تهران ارجاع داد.
ارجاع پرونده قربانی اسیدپاشی به دادگاه
در ابتدای جلسه دادگاه که صبح سه‌شنبه -21 آبان ماه - در شعبه 1041 دادگاه عمومی جزایی مجتمع شهید قدوسی به ریاست قاضی علوی برگزار شد، رییس شعبه از سیداکبر مرتضوی وکیل‌مدافع قربانی اسیدپاشی خواست تا اظهارات خود را بیان کند. وکیل‌مدافع این قربانی اسیدپاشی گفت: به دلایل واهی متهم در 19 فروردین ماه سال 91، چهار لیتر اسید سولفوریک را بر روی صورت و بدن موکلم می‌ریزد و بعد از آن بدون توجه به خواهش‌ها و التماس‌های موکل، 16 ضربه چاقو نیز بر بدن او وارد می‌کند.

وی با بیان این که قطعا قصد متهم قتل بوده است، ادامه داد: متهم از قبل زمینه فرار خود را از مرز آماده کرده و قصد خروج از کشور داشته است که خوشبختانه زمانی که قصد داشته از مرز مریوان به خارج از کشور فرار کند، دستگیر شده است. مرتضوی خاطرنشان کرد: اسیدپاشی که بر روی موکل من صورت گرفته موجب نابود شدن زندگی وی و دخترش شده است؛ زیرا به گفته موکلم این موضوع سخت‌تر از قتل است و بارها خودش این مطلب را بیان کرده که ای کاش مرا می‌کشت و من به چنین روزی گرفتار نمی‌شدم.

وکیل‌مدافع قربانی اسیدپاشی، تصریح کرد: تقاضای ما از دادگاه قصاص عضو است؛ زیرا چشم راست موکلم کاملا تخلیه شده و پلک‌های فوقانی، گوش و بینی وی از بین رفته است. بر همین اساس از دادگاه تقاضای قصاص چشم راست، گوش راست و بینی را داریم و برای مابقی جراحات وارده نیز خواهان دیه و اشد مجازات هستیم. در ادامه وکیل‌مدافع قربانی اسیدپاشی در پاسخ به سئوال قاضی علوی مبنی بر این که آیا در مورد قصاص درخواستی داشته‌اید؟، گفت: درخواست قصاص عضو داریم. طول درمان نیز از سوی پزشکی قانونی به صورت قطعی اعلام شده است.

رییس شعبه 1041 دادگاه عمومی جزایی خطاب به متهم پرسید که آیا اظهارات بیان شده را قبول دارید؟ که وی گفت: کاری که انجام دادم به دلیل عصبانیت و به صورت غیراداری بوده است. وی افزود: وی همکارم بود و از زمانی که با من دوست شد، از من سوءاستفاده کرد. قاضی پرسید که منظور از سوءاستفاده چیست؟‌ که متهم پاسخ داد: به دلیل اعتمادی که به وی داشتم مشکلات خانوادگی و بیماری همسرم را برایش تعریف می‌کردم، اما وی تمام حرف‌های مرا با تمسخر برای دیگر همکاران تعریف می‌کرد و بیماری خانم مرا مسخره می‌کرد. همچنین یک بار به پدر و مادرم فحش داد. متهم ادامه داد: وی حتی پشت‌سر همسرش نیز حرف می‌زد و زمانی که همسرش با اداره تماس می‌گرفت به من می‌گفت که به وی بگویم همسرش در اداره نیست.

وی با بیان این که وی مرتب از طریق تلفن مزاحم من می‌شد، ادامه داد: در این مزاحمت‌ها صدای خانم درمی‌آورد و خودش را یک زن معرفی می‌کرد و بعد از آن با همسرم تماس می‌گرفت و می‌گفت که شوهرت با زن دیگری در ارتباط است که این اقدامات باعث شد همسرم قهر کند و به منزل پدرش برود. همین حرف‌ها باعث شد که اعصاب من به هم بریزد و بعد از اینکه به محل کار آمدم و یکی از همکارانم به من گفت که وی باعث تمام این مزاحمت‌ها بوده است، با شنیدن این حرف عصبانی شدم و چاقو را برداشتم و به سراغ وی رفتم.

متهم خاطرنشان کرد: بعد از اینکه اسید را بر روی صورت و بدنش ریختم تنها سه ضربه چاقو به او زدم، اما در اظهارات گفته شد که 16 ضربه چاقو به او زده‌ام که چنین چیزی صحت ندارد. پس از آنکه شرایط او را دیدم که به دلیل جراحات وارده خونریزی دارد، از ترس فرار کردم. متهم در حالی که گریه می‌کرد، افزود: به دلیل عصبانیت این کار را کردم و نمی‌دانستم که چنین اتفاقی می‌افتد.

قاضی علوی خطاب به متهم گفت: وکیل شما استعفا داده آیا وکیل دیگری را اختیار کرده‌اید که متهم گفت: بله، وکیل دارم اما نمی‌دانم چرا در دادگاه حاضر نشده است. بر اساس این گزارش، رییس شعبه 1041 دادگاه عمومی جزایی خاطرنشان کرد: با توجه به عدم صلاحیت دادگاه عمومی و درخواست قصاص شاکی، پرونده به دادگاه کیفری استان تهران ارجاع می‌شود. سیداکبر مرتضوی وکیل‌مدافع قربانی اسیدپاشی به خبرنگار ایسنا گفت: برآوردی که برای دیه صورت گرفته مبلغی حدود 500 میلیون تومان است.
مرجع : ايسنا

۱۳۹۲/۰۸/۲۱ ۱۵:۰۸
آدمهای بدبختی که خودشان هم برای خود بدبختی خلق می کنند . (168235)
خروس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۱ ۲۲:۰۴
حالا 3000 میلیاردم دیه بده ایا درد و ظاهر مصدوم خوب میشود؟
اعدام کمترین کاری هست که میتوان کرد.اعدام در ملا عام (168523)
۱۳۹۲/۰۸/۲۲ ۰۱:۵۷
جالب اینه هیچ وکیلی نخواسته از طرف دفاع کنه
حقش همون قصاص عضو و دیه شدیده تا هر روز هزار بار آرزوی مرگ کنه
به فرض طرف این کار ها رو میکرده
با چوب بزنش
وسایلش رو به هم بریز و تو هم اذیتش کن
اصلا چرا باهاش صحبت نکردی و تهدیدش نکردی؟؟؟؟
شاید دیگه انجام نمیداد
اسید پاشی و چاقو چرا آخه؟؟؟؟ (168566)