به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۱ ساعت ۲۰:۴۵
کد مطلب : ۲۱۰۹۰

کشورهایي​که​از رابطه تهران-واشنگتن ناراحتند

گروه سياسي: یک روزنامه انگلیسی به تشریح مواضع کشورهای حاشیه خلیج فارس و ناراحتی آن‌ها از احتمال پایان بحران ۳۵ ساله روابط آمریکا و ایران پرداخت.
کشورهایي​که​از رابطه تهران-واشنگتن ناراحتند
به گزارش الوفد؛ روزنامه انگلیسی "فایننشال تایمز" طی یادداشتی به تشریح مواضع کشورهای خلیج و ناراحتی آن‌ها از احتمال پایان بحران 35‌ساله روابط آمریکا و ایران پرداخت. این روزنامه نوشت:باگذشت هر چه بیشتر زمان شک و تردید‌ها در خصوص انتقال قدرت و نفوذ از کشورهای عربی به ایران کم تر می شود. فایننشال تایمز با اشاره به سفرهای اخیر جان‌کری وزیر‌خارجه آمریکا به کشورهای خلیج فارس و اطمینان دادن به آن‌ها در خصوص مذاکرات هسته‌ای ژنو اعلام کرد هرچند این کشورها با رژیم صهیونیستی روابط دیپلماتیک ندارند ولی یک پیوند مشترک با این رژیم دارند و آن‌هم از کاهش توانایی‌هایی نظامی ایران است.

این روزنامه انگلیسی در ادامه اعلام کرد که توافق بزرگ هسته‌ای غرب با جمهوری اسلامی ایران تحولی استراتژیک در منطقه به شمار می‌رود چرا که این نگرانی‌ها نزد کشورهای خلیج فارس وجود دارد که افزایش تولید انرژی در آمریکا و خودکفایی این کشور از در یان زمینه باعث شود که واشنگتن به هم‌پیمانان عربی ثروتمند خود پشت کند. فایننشال تایمز در پایان با اشاره به مقاله عبد‌المنعم ابراهیم نویسنده بحرینی افزود مذاکرات ژنو نشان‌دهنده تحول سیاسی و استراتژیک از سوی آمریکا در منطقه خلیج فارس است، چرا که این کشور می خواهد یک هم‌پیمان جدید به نام ایران را جایگزین هم پیمان استراتژیک تاریخی خود یعنی عربستان نماید.
مرجع : خبرآنلابن

۱۳۹۲/۰۸/۲۱ ۲۰:۵۲
به نظرتون اگه ژاپنی ها بعد از حمله ی اتمی آمریکا به کشورشون مثل ما شروع کرده بودن به شعار دادن و راهپیمایی راه انداختن علیه آمریکا الان وضعیت کشورشون چه جوری بود؟ (168489)
۱۳۹۲/۰۸/۲۲ ۰۰:۲۶
یقینا بد تر از کره شمالی (168552)
هیراد
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۸/۲۲ ۰۱:۰۸
از ما مطمئنا وضعشون بدتر میشد. اما چه میشه کرد. یه ملتی ترجیه میده بجای شعاردادن عمل کنه و کشورش رو بسازه و با قدرت عقل و اراده قوی تا حدی پیشرفت کنه که همون کشور آمریکا هم نیازمندش بشه، یه ملتی هم ترجیه میدن راه ساده رو انتخاب کنن. کشور رو ویرانه رها کنن و عوضش شعار بدن. (168558)
۱۳۹۲/۰۸/۲۲ ۰۲:۰۴
بفرما عمل کن
ژاپن رو هم مردمش ژاپن کردن
شریف رو دانشجوهاش شریف کردن
وگرنه مسئولین نمیتونن معجزه کنن
بی فرهنگی و عقده های اجتماعی و ..... و تربیت نادرست و .... رو میشه تو همین شبهای محرم دید
به خدا باید از خودمون شروع کنیم
ما همه تو ظاهر روشنفکریم خصوصا جوونها ولی خیلی تربیتمون غلط بوده
نه دینی تربیت شدیم نه بی دین
نه جوینده علم تربیت شدیم نه منکر علم

من که به اصلاح نسل دهه 60 خودمون زیاد امید ندارم و امیدوارم نسلهای بعدی ب توجه به کاهش جمعیت بهتر باشن (168568)
خروس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۱ ۲۱:۵۸
گردن همشون بشکنه الهی.‏
چین کره شمالی روسیه.و . . . . (168520)
کاوه فارسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۱ ۲۲:۲۴
البته فایننشال تامیز باید اینو میگفت که شریعتمداری و جبهه پایداری و جلیلی و خانم رهبر.خانم آلیا و زاهدی و و و و چند نفر دیگه هم تو ایران زا این قضیه ضرر میکنن (168536)
۱۳۹۲/۰۸/۲۲ ۰۰:۲۶
به نظرتون اگه کشوری مثل گابن یا مالدیو با ایران میخواست مذاکره کنه و در نماز جمعه یا مجلسشان علیه ما شعار مرگ میدادند ایران چه واکنشی به آنها نشان میداد. (168553)
۱۳۹۲/۰۸/۲۲ ۰۰:۳۴
نگرانی های افراطی های داخل کشور از پیشرفت مثبت مذاکرات بسیار تاسف بارتر از نگرانی این کشورهاست. (168555)