به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۲ ساعت ۱۲:۴۳
کد مطلب : ۲۱۱۴۷

اعتراض‌ها به عضویت روسیه، چین و عربستان در شورای حقوق بشر سازمان ملل

گروه بين​الملل: به دنبال تعیین اعضای جدید شورای حقوق بشر سازمان ملل، گروه‌های مستقل حقوق بشری از کسب کرسی‌های این شورا توسط چین، روسیه، عربستان، ویتنام و الجزایر خشمگین شده و اعلام کردند که این اقدام، اعتبار شورای حقوق بشر را کاهش می‌دهد.
اعتراض‌ها به عضویت روسیه، چین و عربستان در شورای حقوق بشر سازمان ملل
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، مجمع عمومی سازمان ملل 14 عضو جدید را به شورای حقوق بشر 47 عضوی این سازمان که مقر آن در ژنو واقع است، اضافه کرد. کشورهایی همچون انگلیس، فرانسه، مالدیو، مقدونیه، مکزیک، مراکش، نامیبیا و آفریقای جنوبی نیز به مدت سه سال به عنوان اعضای این شورا انتخاب شدند. یک گروه فعال حقوق بشر اعلام کرد که چین، روسیه، عربستان، ویتنام و الجزایر از جمله کشورهایی هستند که با وجود درخواست‌های متعدد، به بازرسان حقوق بشری سازمان ملل اجازه رسیدگی به اتهامات مطرح شده علیه خود را نداده‌اند.

یک مدیر اجرایی سازمان ملل این اقدام را محکوم کرده و عنوان داشت: متاسفانه تا کنون نه آمریکا و نه اتحادیه اروپا در خصوص انتخاب اعضای جدید شورای حقوق بشر که اعتبار و کارایی آن را پایین خواهند آورد، اعتراض نکرده‌اند. در رای گیری شورای مذکور که روز سه شنبه صورت گرفت، کشورهایی همچون اروگوئه و سودان جنوبی از کسب کرسی باز ماندند. آرای همه 193 عضو این شورا محرمانه باقی می‌ماند.
مرجع : ايسنا

۱۳۹۲/۰۸/۲۲ ۱۳:۱۱
فقط باید ایران عضو میشد !!! (168622)
۱۳۹۲/۰۸/۲۲ ۱۹:۰۵
جالب است اروگوئه از همه اینها دمکرات تر است انتخاب نشده پول و مافیا از فیفا به سازمان ملل و شورای امنیت نیز نفوذ کرده!!! (168772)
مممممممممممممممممممممم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۲ ۱۳:۱۲
همین کره شمالی رو هم عضو کنند بذار حقوق بشر هم کلکش کنده شه دیگه (168625)
کاوه فارسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۲ ۲۱:۵۴
همه چیز مسخره بازی شده آخه عربستان تروریست پرور و روسیه خائن و چین اقتصاد خرابکن چرا باید عضو همچین سازمان مهمی شوند (168825)
تورج
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۲ ۱۶:۴۸
اصلاً این سه کشور باید به عضویت دائم انتخاب می شدند فقط نمی دانم چرا کره شمالی تو شون نیست ، دیگه بشر آزاد شد (168702)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۲ ۱۷:۱۳
جالبه تو کشوری که زنا حق رانندگی ندارن کشورشون جز اعضای حقوق بشر سازمان مللند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (168713)
۱۳۹۲/۰۸/۲۲ ۱۷:۴۸
حالا باز روسیه و چین هم قدرت دارن هم پیشرفته هستن

عربستان و ویتنام رو کی آدم حساب کرده؟؟؟ (168732)
۱۳۹۲/۰۸/۲۲ ۱۹:۰۱
روسیه وچین قیافه شان پیشرفته است باطنشان همان کره شمالی است (168770)