کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اعتراض‌ها به عضویت روسیه، چین و عربستان در شورای حقوق بشر سازمان ملل

ايسنا , 22 آبان 1392 ساعت 12:43

گروه بين​الملل: به دنبال تعیین اعضای جدید شورای حقوق بشر سازمان ملل، گروه‌های مستقل حقوق بشری از کسب کرسی‌های این شورا توسط چین، روسیه، عربستان، ویتنام و الجزایر خشمگین شده و اعلام کردند که این اقدام، اعتبار شورای حقوق بشر را کاهش می‌دهد.


به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، مجمع عمومی سازمان ملل 14 عضو جدید را به شورای حقوق بشر 47 عضوی این سازمان که مقر آن در ژنو واقع است، اضافه کرد. کشورهایی همچون انگلیس، فرانسه، مالدیو، مقدونیه، مکزیک، مراکش، نامیبیا و آفریقای جنوبی نیز به مدت سه سال به عنوان اعضای این شورا انتخاب شدند. یک گروه فعال حقوق بشر اعلام کرد که چین، روسیه، عربستان، ویتنام و الجزایر از جمله کشورهایی هستند که با وجود درخواست‌های متعدد، به بازرسان حقوق بشری سازمان ملل اجازه رسیدگی به اتهامات مطرح شده علیه خود را نداده‌اند.

یک مدیر اجرایی سازمان ملل این اقدام را محکوم کرده و عنوان داشت: متاسفانه تا کنون نه آمریکا و نه اتحادیه اروپا در خصوص انتخاب اعضای جدید شورای حقوق بشر که اعتبار و کارایی آن را پایین خواهند آورد، اعتراض نکرده‌اند. در رای گیری شورای مذکور که روز سه شنبه صورت گرفت، کشورهایی همچون اروگوئه و سودان جنوبی از کسب کرسی باز ماندند. آرای همه 193 عضو این شورا محرمانه باقی می‌ماند.


کد مطلب: 21147

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/21147/اعتراض-ها-عضویت-روسیه-چین-عربستان-شورای-حقوق-بشر-سازمان-ملل

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir