به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۲۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۲ ساعت ۲۳:۴۷
کد مطلب : ۲۱۱۶۸
شكوري‌راد: افراطیون رسوا و با اسراييل همنوا شده‌اند

رایزنی‌هاي عارف برای حل مشکل حصر

گروه سياسي: در حاليكه حصر دو كانديداي انتخابات رياست‌جمهوري سال 88 به هزارمين روز رسيده است برخي خبرها از افزايش تلاش‌ها براي حل اين مطالبه اصلاح‌طلبان و طيف وسيعي از مردم حكايت مي‌كند.
افراطیون مي‌خواهند حصر را مستمسکی برای رو در رو قراردادن اصلاح‌طلبان با دولت کنند
افراطیون مي‌خواهند حصر را مستمسکی برای رو در رو قراردادن اصلاح‌طلبان با دولت کنند
در همين زمينه، دکتر محمدرضا عارف رایزنی هایی با برخی مقامات مسئول برای حل مشکل حصر میر حسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی انجام داده است. به گزارش سايت سلام نو، شنیده شده است عارف که در زمان انتخابات ریاست جمهوری بر ضرورت مشخص شدن وضعیت میر حسین موسوی، زهرا رهورد و مهدی کروبی سخن گفته بود، اخیرا تلاش‌هایی را در سطح رایزنی با برخی مقاقات مسئول برای حل این مشکل انجام داده است. وی اخیرا در دیدار با جبهه اصلاح طلبان نیز گفته که امیدوار است تا در آینده‌ای نزدیک خبرهای خوبی از رفع حصر شنیده شود.

شکوری‌راد: حصر، مستمسک تقابل اصلاح طلبان و دولت نشود

دكتر علی شکوری راد از فعالان اصلاح طلب با بیان اینکه «حتی اگر شورای عالی امنیت ملی دستور حصر را داده باشد و ادعا شود حصر در آن زمان اضطرار داشته، الان در دولت جدید اضطرار این موضوع تمام شده است»، گفت باید خیلی مراقب باشیم. افراطیون مي‌خواهند این موضوع را مستمسکی برای رو در رو قراردادن هواداران و اصلاح طلبان با دولت حاضر کنند. به گزارش انصاف نیوز، متن کامل سخنرانی دکتر علی شکوری راد، مسوول کمیته ی سیاسی انجمن اسلامی جامعۀ پزشکی ایران در بیستمین مجمع عمومی این انجمن که با حضور دکتر هاشمی، وزیر بهداشت برگزار شد، در پی مي‌آید:

* دولت گذشته بیشترین بلا را سر عدالت آورد

در این جمع با شکوه و پس از عرض خیر مقدم به عزیزان حاضر بد نیست اشاره ای به پیشینه انجمن بشود. شکل گیری انجمن اسلامی جامعۀ پزشکی ایران در زمانی صورت گرفت که جنگ تمام شده بود و امام به رحمت خدا رفته بودند. شرایط برای کسانی که جوانی خود را به پای انقلاب و جنگ گذاشته بودند و با ارزش‌هاي آن دوران عجین شده بودند و یک نوستالژی نسبت به آن دوران داشتند بحرانی بود و احساس مي‌کردند که در روند تحولات دوران بازسازی کشور نیاز به همگرایی و با هم بودن دارند. در آن زمان دوستان مي‌گفتند برای اینکه خودمان از دست نرویم باید دور هم جمع شویم و ارزش ها را حفظ کنیم. به هرحال شرایط بازسازی فشار‌هاي روحی و روانی زیادی به بچه‌هاي انقلاب و جبهه و جنگ وارد مي‌ساخت.

در آن زمان این جمع با این هدف شکل گرفت و از همان موقع قرار نبود که انجمن برای بدست آوردن فرصت و موقعیت برای اعضاء آن باشد. قرار بود جمع شوند و انگیزه‌هاي ایثارگرایانه خود را روی هم بگذارند و قرار بود این تشکل یک تشکل آرمان خواهانه و ایثارگرایانه باشد. البته مجموعه دلسوزی بودند و توان کارشناسی بالایی داشتند و براساس این توان مي‌توانستند نقطه نظرات کارشناسی بدهند که مي‌توانست آن موقع ارزشمند باشد. این شد که انجمن علاوه بر این که به حفظ ارزش ها اهتمام داشت نظرات کارشناسی خود را نیز ارائه مي‌داد. چیزی که مشخص است این است که انجمن یک انجمن اسلامی است و اصل تلاشش معطوف است به اسلام و ابعاد آرمانی ذیل آن که همانا دو مقوله آزادی و عدالت هستند.

متاسفانه آنچه که در این سالها چالش برانگیز بوده این است که آزادی ما آن طور که در آرمانهای انقلاب مطرح مي‌شد در جامعه ما نهادینه نشده است. نمونه آن همین شرایط سخت چهارسال گذشته است که حتی از دراختیار گرفتن یک سالن برای برگزاری جلسات مجامع عمومی محروم بودیم و از خیلی از حقوقی که یک تشکل آن هم اسلامی باید داشته باشد ممانعت مي‌شدیم. من یادم مي‌آید که "جبهۀ اصلاحات" که انجمن اسلامی جامعه پزشکی نیز عضو آن است در سال 89 برای سالگرد انتخابات 22 خرداد سال 88 تقاضای راهپیمایی کرده بود. من و جناب آقای قدیانی نماینده شده بودیم که موضوع را از طریق وزارت کشور پیگیری کنیم.

به قسمت ادارۀ کل سیاسی وزارت کشور و دبیر کمیسیون مادۀ ده احزاب مراجعه کردیم و درخواست خود را مطرح کردیم. آنجا به ما گفتند تشکل‌هاي عضو جبهه اصلاحات به دلیل اینکه در سال گذشته مجمع عمومی و یا کنگره خود را برگزار نکرده اند اکثرا غیرقانونی هستند. در حالی که پس از حوادٍث سال 88 نهاد‌هاي امنیتی و حتی سیاسی از برگزاری هر جلسه و مجمعی مربوط به تشکل‌هاي اصلاح طلب جلوگیری مي‌کردند. یعنی یک دوری ایجاد شده بود که چون مجمع عمومی برگزار نکردید غیرقانونی هستید و چون غیرقانونی هستید نمی توانید فعالیت کنید.

این چهار سال این موضوع چالش بزرگی بود. در دوره اصلاحات تلاش زیادی شد برای نهادینه کردن وجوه آزادی؛ آزادی بیان، آزادی سازمان‌هاي غیردولتی، آزادی احزاب و ... ولی خوب در این 8 سال گذشته سعی کردند تمام این دستاوردها را به محاق ببرند. جفای دیگر که صورت گرفت در زمینه عدالت صورت گرفت. دولتی که سرکار آمد در این 8 سال گذشته با شعار عدالت سرکار آمد ولی بیشترین بلا را بر سر عدالت آورد، چه عدالت اقتصادی و چه عدالت اجتماعی. پوپولیسمی که در 8 سال گذشته با شعار عدالت سرکار آمد آنچنان به بنیان هاو مناسبات جامعه ما ضربه زد که بعید به نظر مي‌رسد براحتی بشود این بنیان ها و مناسبات را بازسازی کرد.

در این سالها با وجود اینکه بیشترین درآمد نفتی وجود داشت، فقرا فقیر تر شدند و اختلافات طبقاتی بیشتر شد. بنیان‌هاي اقتصادی جامعه از بین رفت و پروژه‌هاي اقتصادی عظیمی مثل پارس جنوبی و عسلویه که بزرگترین پروژه اقتصادی در تاریخ ایران بوده، آنقدر مورد بی اعتنایی قرار گرفت که اکثر فازهایش تعطیل شده و آن هایی که راه اندازی شده هم در حقیقت چندان راه اندازی نشده است.

ما به عنوان انجمن اسلامی خودمان را پیرو خط امام مي‌دانیم و به قانون اساسی پایبندیم

انجمن اسلامی جامعه پزشکی از بدو تاسیس، خود را پیرو خط امام معرفی کرد. یکی از وجوه اندیشه امام لحاظ کردن مقتضیات زمان و مکان در هر موضوعی است. امام مي‌فرمودند این فقه مصطلحی که در حوزه وجود دارد کفایت نمی کند، فقهی که در امور باید مبنا قرار گیرد فقهی است پویا که براساس مقتضیات زمان و مکان جلو بیاید و پاسخگوی نیاز روز باشد.

این که عده ای بخواهند احکام را همانطور که در صدر اسلام بوده اجرا کنند و مقتضیات یک جامعه مدرن امروزی را در نظر نگیرند، امکان پذیر نیست. حال چه طور مي‌شود که با وجود این فرمایش امام عده ای مي‌گویند که مقتضیات زمان در اندیشه‌هاي امام محل اثر ندارد و مي‌خواهند همان گفته‌هاي امام را که در زمان انقلاب و جنگ گفته اند بدون ملاحظۀ ظرف زمانی آن مطرح و اجرا کنند و برنامه ای بسازند در صدا و سیما به اسم شاخص و امام را با گفته‌هاي مربوط به آن سالها معرفی کنند تا جوان امروز دید مناسبی نسبت به امام پیدا نکند.

برای اهداف سیاسی به خودشان احازه مي‌دهند رابطه امام را با جوان امروز تخریب کنند و این جفای بزرگی است که در حق امام مي‌شود. ما به عنوان انجمن اسلامی خودمان را پیرو خط امام مي‌دانیم و به قانون اساسی پایبندیم. کسانی که مي‌خواهند قدرت خود را تثبیت کنند مي‌آیند و به ناروا از همه اینها به نفع خود استفاده مي‌کنند و جوان امروز را از امام و انقلاب دلزده مي‌کنند.

ما با جوان‌هاي امروز مي‌نشینیم بحث مي‌کنیم، مي‌بینیم که در مورد مسائل روز با هم مشکلی نداریم ولی وقتی به گذشته برمی گردیم مي‌بینیم که نقارهایی وجود دارد نسبت به امام، نسبت به انقلاب و در این زمینه ها اختلاف نظر داریم. انقلابی که آن همه مردم به دنبالش رفتند اصیل بوده است. امامی که این همه انسان در مراسم تشییع پیکرش شرکت کردند اصیل بوده است و این اصالت ها همچنان باقی است و خراب نمی شود ولی اگر بخواهیم همان جنبه هایی که در آن زمان مطرح بوده را امروز به همان صورت مطرح کنیم، این قابل قبول نیست.

این موجب خوشوقتی ماست که افراطیون رسوا شده‌اند

اسرائیل و کیهان هم آوا شده‌اند

خوشبختانه وجدان جامعه آنقدر بیدار شده که جیغ‌هاي بنفش کیهان در بدنه جامعه دیگر طرفدار ندارد. این موجب خوشوقتی ماست که افراطیون رسوا شده اند. اینها باید یک دوره مي‌آمدند خراب مي‌کردند تا رسوا مي‌شدند و افشا مي‌شدند. علی رغم هزینه‌هاي سنگینی که دادیم در این 8 سال گذشته یک دستاوردهایی نیز داشته ایم از جمله اینکه افراطیون دیگر حنایشان رنگی ندارد. امروز دولت اعتدال و امید با رأی بالای مردم بر سرکار آمده است و برخلاف برنامه ریزی هایی که آنها کرده بودند که کسی را بر سرکار بیاورند که تداوم بخش رویکردهای 8 سال گذشته حاکمیت و دولت باشد.

باید از رهبران سیاسی تشکر کرد. عملکرد دو سال گذشتۀ آقای خاتمی در مدیریت صحنه سیاسی کشور مثل همیشه بسیار حساب شده بود به طوری که ما در 24 خرداد با حضور مردم توانستیم این حماسه سیاسی را رقم بزنیم. حماسه ای برای مردم. این دولت آمده در جهت اصلاح امور و مي‌خواهد تنش زدایی نماید. اینها در مورد قطعنامه‌هاي تحریم ها مي‌گفتند ورق پاره، ولی بعدا مشخص شد که چه فشاری بر ما وارد شده است. البته بخش عمدۀ بحران اقتصادی موجود بخاطر سوء مدیریت دولت گذشته بود و بخشی نیز مربوط به تحریم ها بود. این دولت آمده است برای کاهش فشاری که بر دوش مردم است و کاهش تورم 44 درصدی.

امروز افراطیون خارجی یعنی اسرائیل و افراطیون داخلی یعنی کیهان و من تبع آن هم جهت و هم آوا شده اند در مقابل اقدام صالحانه ای که دولت انجام مي‌دهد. اینها مي‌خواهند روز 13 آبان که روزی بوده علیه دولت آمریکا، آن را تبدیل کنند به روزی علیه دولت تدبیر و امید. باید این رویکرد را افشا کرد. ما مدعی نیستیم که آمریکا اصلاح شده ولی بین اوباما و و بوش تفاوت فاحشی وجود دارد.

کسانی از پشت خنجر مي‌زنند و نمی گذارند مذاکرات به خوبی پیش رود

آمریکا یک حکومت بزرگ است که براساس منافع خود عمل مي‌کند و مسلما منافع وی منافع ما نیست. اما در دنیایی که هم آمریکا و هم ما زندگی مي‌کنیم باید بتوانیم رفتاری کنیم که منافع ملی خود را تامین کنیم. امروز رویکردی که دولت آمریکا در زمان اوباما دارد برای ما فرصتی است که در جهت منافع ملی خود گام برداریم.

این موضوع را خلط مبحث مي‌کنند و مي‌گویند این آمریکا همان آمریکاست. در حالی که این آمریکا لزوما همان آمریکا نیست. اولا تحولات عصری در آمریکا نیز تأثیر گذاشته است. خودشان مي‌گویند آمریکا در حال فروپاشی است. خوب پس قطعا همان آمریکا نیست و مي‌شود از آمریکای درحال فروپاشی امتیازات بیشتری گرفت. باید رفت و مذاکره کرد. این همان تدبیر است.

درحالی که دولت چنین رویکردی دارد و سرباز خود را به عنوان مذاکره کننده و مدافع جمهوری اسلامی فرستاده به میدان مذاکره، کسانی از پشت خنجر مي‌زنند و نمی گذارند مذاکرات به خوبی پیش رود. امروز این هم نوایی که بین اسرائیل و کیهان مشاهده مي‌شود هر دو در جهت حذف و تضعیف جمهوری اسلامی است. فرقی نمی کند نتانیاهو مخالفت مي‌کند یا افراطیون داخلی. کارکرد هر دو علیه منافع جمهوری اسلامی است. اگرچه ائتلافشان نانوشته است ولی هردو یک یک نتیجه را به بار مي‌آورند.

"حکمرانی خوب" دستاورد علمی بشر امروز است

امروز دنیا تجربه بسیار گران سنگی در حوزه مدیریت دارد. دستاوردهای علمی زیادی در زمینه مدیریت وجود دارد. فقط علوم پزشکی یا ریاضی و مهندسی که علم نیستند! متاسفانه ما آمدیم علوم انسانی را نادیده گرفتیم و در خود علوم انسانی آن قسمت که مربوط به نحوه اداره بهینه یک کشور و یا جامعه است را حذف کردیم و بعضاً افتخار هم مي‌کنیم که اینها را علم نمی دانیم و این انکار را مبارزه با غرب زدگی عنوان مي‌کنیم.

این انحراف و محروم کردن خود و کشورمان از دانش بشری و دستآوردهای علمی است. امروزه در دنیا ازجمله دستاوردهای علمی که وجود دارد در حوزۀ حکمرانی خوب است. کسانی هستند که در این خصوص نظریه پردازی کرده اند و بحث مي‌کنند. دو تا از وجوه حکمرانی خوب یکی شفافیت است و دیگری قانون مداری. ما اگر در کشور خودمان همین دو مورد را رعایت و به آنها پایبند باشیم بسیاری از مسائل حل مي‌شوند.من خوشبختانه مصاحبه اخیر دکتر نوبخت را که شنیدم، لذت بردم.

این حرفی که زدند در دنیای امروز حرف خیلی مهمی نیست ولی خوب برای ما در کشور ما مهم و لذت بخش تلقی مي‌شود. بعد از 8 سال شلختگی و عوامفریبی در ارائۀ آمار، کسی که اکنون مسئولیت راه اندازی سازمان برنامه و بودجه را دارد به آمارگرها و مدیران آمار مي‌گوید که اگر نیتجه آمارها دلخواه شما نبود این را مهر محرمانه نزنید تا پنهان کنید. آن را اعلام کنید تا صاحبنظرها بدانند نظر بدهند و کمک کنند. این که مي‌گویند سازمان‌هاي غیردولتی کمک کار دولت هستند باید اطلاع پیدا کنند از این موضوعات تا بتوانند کمک کنند.

متاسفانه در این 8 سال گذشته هرچه نهادهای غیردولتی و حزب بود ازبین رفتند یا از میدان بدر شدند. نهادهای غیر دولتی و احزاب ناظرها و کمک‌هاي بی جیره و مواجب دولت هستند. امام مي‌گوید انتقاد بلکه تخطئه نعمت است. خوب این انتقادها را باید احزاب، نهادها و مطبوعات بکنند تا نعمتش نصیب دولت شود. حکومت و دولتی که خود را از این نعمت محروم مي‌کند، معلوم است که دستاوردی نخواهد داشت. این شفافیت باید وجود داشته باشد. در زمینه ارائه آمار و گردش آزاد اطلاعات مهم است که همه دسترسی داشته باشند و بدانند.

چرا در دولت اصلاحات فساد به حداقل رسید؛ چون شفافیت وجود داشت
زمانی که آقای احمدی نژاد تازه رئیس جمهور شده بود و نهادهای حاکمیت یکپارچه از او حمایت مي‌کردند به یکی از همکاران ما که طرفدار آقای احمدی نژاد بود گفتم مشکلی که در آینده خواهیم داشت، مشکل فساد است. گفت چطور؟ گفتم: حکومت که یک دست بشود چون شما احمدی نژاد را از خود مي‌دانید، اولین اتفاقی که مي‌افتد این است که از یک سو دستگاههای ناظر چشمان خود را مي‌بندند و از طرف دیگر چشم‌هاي نهادهای مدنی ناظر مثل احزاب و مطبوعات را کور مي‌کنید.

وقتی چشم ناظر بسته یا کور شود هر صاحب قدرتی در معرض لغزش و خطاست. من هم که اینجا ایستاده ام بری نیستم از این احتمال. یکی از نعمت هایی که شامل دولت اصلاحات بود این بود که چشمان زیادی آن را نظاره مي‌کرد که مبادا در این دولت تخلفی صورت بگیرد. برای ما که بردنمان و سین جیم کردند و همه چیزمان را بررسی کردند، اگر یک نقطه ضعف یا خطا وجود داشت همان را بزرگ مي‌کردند. در مورد آقای تاجزاده، آقای میردامادی و آقای نبوی و دوستان دیگر در تمام بازجوهایی که کردند یک نقطه ضعف اقتصادی و اخلاقی پیدا نکردند. چرا در دولت اصلاحات فساد به حداقل رسید. چون شفافیت وجود داشت و نظارت‌هاي حکومتی و مردمی بر اساس همان شفافیت در حد اعلا بود.

در زمان دولت قبل دستگاه‌هاي ناظر هم کور شدند و همه چشمانشان را بستند و گفتند این دولت پاک است تا یک باره یک فساد عظیم شکل گرفت که سه هزار میلیارد تومان رقم کوچک آن است که آشکار شده و از این بزرگترها هنوز گفته نشده که انشاء الله کم کم خبردار مي‌شویم. بنابراین شفافیت مانع از بروز فساد مي‌شود. اگر به مردم آموزش داده شود که حقشان چیست؟ خود مردم مي‌توانند حق خود را بگیرند و ناظر بر کار دولت ها باشند.

افراطیون مي‌خواهند حصر را مستمسکی برای رو در رو قراردادن اصلاح طلبان با دولت کنند
در مملکت ما در انتخابات سال 88، چهار نفر کاندیدا بودند، سه نفر از کاندیداها بعد از برگزاری انتخابات اعتراض کردند. دو نفر از این کاندیداها الان نزدیک هزار روز است که در حصر به سر مي‌برند. ولی هنوز معلوم نیست چه کسی دستور داده و بر اساس کدام قانون که اینها در حصر بمانند. ما در قانون چیزی به نام حصر نداریم. بنابراین قوه قضاییه پرونده ای تشکیل نداده و دادگاه قضایی وجود نداشته است.

نتیجه مي‌گیریم که روند قضایی وجود نداشته، تنها حدسی که مي‌ماند این است که شورای عالی امنیت ملی تصویب کرده باشد که آن هم باید به تأیید رهبری رسیده باشد تا اجرا بشود. اما حصر این دو عزیز روز سه شنبه صورت گرفته در حالی که جلسات این شورا روز‌هاي شنبه برگزار مي‌شود. حتی اگر این شورا دستور حصر را داده باشد و ادعا شود برای امنیت ملی بوده است و حصر این دو عزیز در آن زمان اضطرار داشته مثل احکام ثانویه اسلام، الان در دولت جدید اضطرار این موضوع تمام شده است و همانطور که مراجع تقلید گفته اند ادامه ی هر روز حصر اینها غیرشرعی و غیرقانونی است.

رئیس جمهور رئیس شورای عالی امنیت ملی است و قهراً انتظار مي‌رود در این زمینه کاری کند. اما ما باید خیلی مراقب باشیم. افراطیون مي‌خواهند این موضوع را مستمسکی برای رو در رو قراردادن هواداران و اصلاح طلبان با دولت حاضر کنند. به همین دلیل به نظر مي‌رسد در آزادی زندانیان سیاسی و رفع حصر اخلال ایجاد مي‌کنند. البته نباید برای اینکه دولت حاضر تضعیف نشود هم آن عزیزان را فراموش کرد و از این خواسته منطقی و معقول هم دست برداشت. بخشی هم مي‌خواستم راجع به قانونمداری صحبت کنم که جناب آقای وزیر بیش از این منتظر نمانند صرفنظر مي‌کنم. از حوصلۀ شما متشکرم.

۱۳۹۲/۰۸/۲۳ ۰۰:۰۱
اینقدر ما این چیزا رو فریاد زدیم ولی کو گوش شنوا؟؟ آقای روحانی هم کاری واسه رفع حصر نکرد درصورتی که صد در صد رایشون رو از از جنبش سبز گرفتن (168858)
ممممممممممممممممممممممممم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۳ ۱۳:۰۹
دوستان عزیز اگر آقای خاتمی رو واقعا دوست دارید لطفا تا وقتی که خاتمی از روحانی گلایه ای نکرده ما هم این همه همراه کیهان نشویم و روحانی رو نکوبیم تشکر (168978)
۱۳۹۲/۰۸/۲۳ ۱۳:۱۷
وبسایت محمد خاتمی(www.khatami.ir) رو رفع فیلتر کنید. (168985)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۳ ۰۰:۱۳
حرفهای شما رفقاعقل را ازار میدهد. (168863)
۱۳۹۲/۰۸/۲۳ ۱۰:۴۹
نه تنها عقل را ازار میدهد بلکه احساس راهم به خنده میاندازد!! (168923)
رها
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۸/۲۳ ۰۰:۳۷
زنده باداصلاحات..و دو ابرمرد در حصر.. (168868)
۱۳۹۲/۰۸/۲۳ ۰۰:۴۴
عارف خیلی دوستت داریم مرد تمام (168869)
میثم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۳ ۰۰:۵۰
حالا کی گفته اصلاح طلبان باعث رأی آوردن دکتر روحانی شدند؟؟ خیلی از اینها که اصلا در انتخابات شرکت نکردند؟؟ روحانی هم گفته اعتدال گراست . . . (168871)
۱۳۹۲/۰۸/۲۳ ۱۱:۵۱
بوی سوختگی هنوز میاد.تموم نشدید؟! (168938)
۱۳۹۲/۰۸/۲۳ ۰۱:۱۴
حالا خدایی تو زمان اصلاحات هم همچین گل و بلبل نبود اوضاع

الکی خودتون رو بهترین اشخاص نشون ندید
شاید از محمود بهتر بودید ولی شما هم کم فساد و بی عدالتی نداشتید (168876)
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۳ ۱۰:۳۲
من هم توی این ایران زندگی میکنم شاید ما به صفت بهترین نرسیده باشیم ولی در دوران اصلاحات با اینکه درآمد ملی ما خیلی از درآمد زمان احمدی نژاد کمتر بود ولی سفره های مردم عادی مثل امروز خالی نبود و در این دوره مردم در رفاه بهتری بودند ، ولی در دوره احمدی نژاد بود که برخی به نون و نواهای آنچنانی رسیدند و اکثر قشر ضعیف جامعه روز به روز پیش زن و بچه هایشان شرمنده تر می شدند انشالله که این دوره دیگر تکرار نمیشه و آرزویی که دارم اینه که هیچ جای دنیا کسی سرگرسنه زمین نذاره و هیچ مردی شرمنده زن و بچه اش نشه
به مظلومیت شهدای دشت کربلا آمین (168919)
۱۳۹۲/۰۸/۲۳ ۰۱:۱۶
حالا حصر بداشته بشه چی میشه؟؟؟؟

بچسبید به مشکلات اقتصادی ملت

اصلا بیاید من رو تو خونم حصر کنید و بهم حقوق بدید
هر روز 1000 بار دعاتون میکنم (168877)
اندرزگو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۳ ۱۰:۵۴
عزیز دل هر وقت تونستیم حقوقمون رو بشناسیم انتظار رشد و بالندگی رو هم میشه داشت چه اقتصادی و چه سیاسی اجتماعی ، اصلا یه وقت فكر نكنی كه میشه بدون اینكه به توسعه سیاسی فرهنگی برسیم میشه اقتصاد رو درست كرد !! (168925)
۱۳۹۲/۰۸/۲۳ ۱۰:۵۵
شما حالت خوبه؟ (168926)
تراکتور اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۳ ۰۱:۲۴
ترس امنیت ملی بیشتر از دو جهته واسه رفع حصر

1- ناراحتی افراطیون و اینکه یه آزار و اذیتی و فخاشی و ضرب و شتمی بکنن و باعث پشیمونی بشه که البته میشه با اضهارت اشخاص دارای نفوذ افراطیون و تاکید بر وحدت و حفظ امنیت این اشخاص این امر رو مرتفع کرد

2- سوئ قصد و ترور به ماوسوی و کروبی توسط دشمنان انقلاب مثل منافقین یا سرویسهای اطلاعاتی اسرائیل و یا اعراب و یا گروههای تروریستی مثل جیش العدل که باعث بشه مردم تفرقه بیفته و مسئولیتش بیفته گردن بقیه

من احساس میکنم افراطیون هم زیاد از رفع حصر ناراضی نیستن به خصوص اینکه هر دو حصر شده گفتن بعد از رفع حصر دیگه تو هیچ فعالیت سیاسی دخالت نمیکنن (168881)
۱۳۹۲/۰۸/۲۳ ۰۲:۳۳
اصلاح طلبان دوستان خوب اسراییل در ایرانند و سرمایه اسراییل در ایران هستند اینو نخست وزیر اسراییل گفته چرا تا به حال حتی با اسراییل هم مرز بندی نکردید (168889)
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۳ ۱۰:۳۶
پس به نظرشما روزنامه کیهان که با مواضع اسراییل در خصوص پرونده هسته ای اتفاق نظر دارند را چه بنامیم؟ (168920)
۱۳۹۲/۰۸/۲۳ ۱۰:۵۶
بازم توهم!!!!! (168927)
۱۳۹۲/۰۸/۲۳ ۱۱:۰۸
داداش اشتباه گرفتی اسم خودتون به اصلاح طلبان نذارید اسرائیلی ها وجود احمدی نژادو بهترین فرصت واسه خودشون اعلام کرده بودند (168930)
توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۳ ۰۳:۳۷
جالب بود (168890)
۱۳۹۲/۰۸/۲۳ ۰۷:۰۴
"دولتی که سرکار آمد در این 8 سال گذشته با شعار عدالت سرکار آمد ولی بیشترین بلا را بر سر عدالت آورد"
چه حقیقت تلخی، تمام وجود انسان اندوهگین می شود (168899)
۱۳۹۲/۰۸/۲۳ ۰۷:۱۹
کیهان به هوش باش که پیوندت با نتانیاهو بسیار نامبارک است. (168900)
۱۳۹۲/۰۸/۲۳ ۰۷:۲۲
دولت قبلی به لحاظ شفافیت که اول بود نمونه هم که بسیار است. و اما در مورد قانونمندی هم که یقینا رئیس مجلس تأیید می کنند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (168901)
۱۳۹۲/۰۸/۲۳ ۰۷:۲۷
در قانون چیزی به نام حصر نداریم اما در سریال های کره ای که داریم، من نمی دونم اگر برادر گرامی آقای ضرغامی این همه سریال های کره ای وارد نفرموده بودند بعد می خواستند بدون دادگاه چه بلایی سر میرحسین بیاورند؟ (168902)
مهسا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۳ ۰۷:۴۳
عارف و خاتمی هم باید حصر خانگی شوند. (168907)
حسین
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۸/۲۳ ۱۰:۰۹
الان این تیکه و متلک بود یا داری جدی می گی؟ (168916)
۱۳۹۲/۰۸/۲۳ ۱۰:۵۹
مشکل شما ها با این چیز ها حل نمیشه افر ا ط جون! (168928)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۳ ۱۲:۵۶
رفسنجانی و حسن خمینی و صانعی و ناطق نوری و دستغیب و بیات زنجانی و علی مطهری و ....... و رسایی و کوچک زاده و باقر لنکرانی هم باید حصر خانگی شوند!!!!!! (168970)
۱۳۹۲/۰۸/۲۳ ۰۷:۵۹
جهت شکوفایی کشور فقط به صلح داخلی و خارجی نیازمندیم (168909)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۳ ۰۹:۲۵
بزرگان در حصر در کدام دادگاه صالحه علنی محکوم شده اند؟ طبق کدام مبنای قانونی 1000 روز است که در حصرند؟ تداوم این حصر چه توجیهی دارد؟ امیدوارم آین مسئله را فیصله دهند. به خدا قسم اگر موسوی و کروبی بدون عذرخواهی رفع حصر شوند برای هیچ شخصی کسر شان ندارد. اتفاقا کسر شان آنجایی تحقق می یابد که از زندانی به اجبار طبق امیال خود اقاریر و اعتراف بگیریم. با آزادی موسوی و کروبی عزت همه مسئولان و امنیت حکومت و همبستگی ملی بالا می رود. (168911)
حسین
United States
۱۳۹۲/۰۸/۲۳ ۰۹:۳۳
اسراییل، بیشترین بهره رو ازافکار افراطیونی مانند احمدی نژاد و ... برد. تونست مظلوم نمایی کنه و تمام دنیا رو بر علیه ایران متحد کنه و سخت ترین تحریمها رو علیه ایران اعمال کنه. میرحسین و کروبی و ... فقط اخطار دادن به چنین عواقبی. حیف که حرف حق انها پذیرفته نشد. (168912)
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۳ ۱۰:۴۲
آنان که به فردای قیامت ایمان دارند و در این دنیا به خاطر جاه طلبی دست به هر کار میزنند در روز قیامت چه جوابی در پیشگاه خدا دارند آیا از خون ریخته امام حسین خجالت میکشند به قول اقای قرائتی که میگفتند :
من باید روی منبر جوری حرف بزنم که اگه یه دفعه امام زمان در رو باز کنه بیاد داخل شرمنده ایشان نشم ای بزرگان آیا شما اینگونه اید (168921)
منوچهری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۳ ۱۰:۲۴
تعجب اوراست یک عمل غیر قانونی غیر متعارف 1000 روز است ادامه دارد و جناب اقای دادستان.قوه قضاییه.مجلس شورای اسلامی وسایر ارکان حکومتی هیچگونه اقدام موثری نداشته اند من فکر میکنم این گونه شرایط جامعه را بسوی بی قانونی بیشتر سوق میدهد لطفا دوربین های کنترل عبور از جراغهای راهنمایی را بیشتر کنید (168918)
مازیار
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۸/۲۳ ۱۳:۲۲
1- 9o درصد آرای دکتر روحانی از سبد اصلاح طلبها بود.
2- شفافیت - ازادی بیان - پاکدستی دوران اصلاحان اصلا قابل مقایسه با 8 سال پیش نیست (168990)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۳ ۱۳:۳۶
ما ملت 34 ساله که فقط در حرف زدن پیشرفت کردیم و درعمل فقط پسرفت!!بعد از گذشت اینهمه زمان تحمل شنیدن عقیده مخالف خودمونوحتی به حق نداریم و متوسل به حصر و زندان میشیم..اینه اون جامعه ارمانی و مدینه فاضله....تاسف برانگیزه (168999)