به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۳ ساعت ۱۱:۰۸
کد مطلب : ۲۱۱۷۲

خواب عمیق شبانه تضمین حفظ سلامتی

گروه علمي: یک متخصص تغذیه خواب مناسب و کافی را به عنوان یک عامل مهم در سلامتی دانست و عنوان کرد: خواب عمیق شبانه می‌تواند با تاثیرات شیمیایی و بیولوژیکی در بدن سلامتی را به ارمغان بیاورد.
خواب عمیق شبانه تضمین حفظ سلامتی
دکتر ضیا‌ءالدین مظهری عنوان کرد: کودکان نیاز به نظم غذایی دارند و والدین باید زمان تغذیه آنان را منظم کنند و موضوع وعده‌های غذایی را رعایت کنند تا این بی‌نظمی به بروز اختلال در رشد و نمو کودکان منجر نشود. وی با بیان اینکه زمان خواب مناسب در شرایط بیولوژیکی کودکان تاثیر زیادی دارد، عنوان کرد: با غروب آفتاب بیولوژیک بدن شیفت آنزیم‌ها و فعالیت‌ها را تنظیم می‌کند و رشد و نمو در خواب عمیق شبانه محقق می‌شود. این متخصص در ادامه اظهار کرد: تنظیم آنزیم‌ها و فعالیت‌های بیولوژیکی بدن لازمه رشد و نمو سم‌زدایی بدن افراد است و نقش آماده‌سازی ذهن برای یادگیری را ایفا می‌کند.

مظهری نسبت به خواب دیرهنگام کودکان هشدار داد و گفت: هر چه ساعت به خواب رفتن کودکان و زنان ساعات دیرتری از شب باشد. افراد فرصت بازسازی و ترمیم در خواب شبانه را از دست می‌دهند. این متخصص افزود: وقتی افراد پس از بیدار شدن همچنان احساس می‌کنند نیاز به خواب دارند به علت کسالت میلی به صبحانه خوردن ندارند و این رویه نامناسب تا آخر روز به همراه آنان خواهد بود.

مظهری با بیان اینکه وعده صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی افراد و به خصوص کودکان در طول روز است، گفت: همه افرادی که فعالیت‌های فکری و فیزیکی دارند لازم است که صبحانه بخورند و هر چه این وعده غذایی پربارتر، متنوع‌تر باشد نشاط بیشتری را در طول روز به دنبال می‌آورد.
مرجع : ايسنا