به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۱:۱۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۳ ساعت ۱۱:۵۵
کد مطلب : ۲۱۱۸۱
امام جمعه موقت اصفهان:

عاشورا همان ایستادگی در برابر ظلم است

گروه سياسي: امام جمعه موقت اصفهان گفت: مهمترین درسی که ملت ما می‌تواند از قیام امام حسین(ع) بگیرد دفاع از حق و ایستادگی در برابر ظالمان است.
عاشورا همان ایستادگی در برابر ظلم است
حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر در گفت‌وگو با ایسنا درباره عاشورای حسینی اظهارکرد: امام حسین(ع) در عاشورا همه چیز را برای بشریت ترسیم کرده است. زمانی که می‌گوید «مومنان نباید از بی‌عدالتی چشم پوشی کنند.» این سخن یعنی این‌که مسلمانان باید بر علیه ظلم که دین خدا را به بازی گرفته است به پا خیزند و برای حفظ اسلام حسین‌گونه عمل کنند. وی افزود: وقتی سالار شهیدان یک تنه در برابر 30 هزار سپاه یزید می‌ایستند همه چیز برای آزادیخواهان روشن می‌شود. پیام حسین(ع) این است که برای دفاع از حق، به مرگ و جان خود فکر نکنید و همیشه پیروزی حق ملاک عمل شما باشد حتی اگر در این راه کشته شوید.

وی تصریح‌کرد: نهضت حسینی تنها برای شیعیان نیست، بلکه این قیام برای تمام بشریت پیام دارد و در واقع امام حسین(ع) متعلق به تمام بشریت است. در طول تاریخ عظمت هیچ رخدادی به اندازه عاشورا مورد تایید مورخان نبوده است. پیروان تمام ادیان آسمانی بر عظمت قیام امام حسین(ع) تاکید کرده‌اند. وقتی مهاتما گاندی رهبر انقلاب هند می‌گوید که «من در مبارزه با انگلیسی‌ها از قیام کربلا الگو گرفتم» دیگر همه چیز برای همگان روشن می‌شود.

امام جمعه مووقت اصفهان با بیان این‌که «امروز ما بیشتر از گذشته به درس‌های عاشورا نیازمندیم» افزود: همین فرهنگ عاشورا بود که ما را در جنگ با عراق به پیروزی رساند و امروز ملت ایران باید با تاسی از همین فرهنگ عاشورا در مقابل زیاده خواهی‌های استکبار بایستد و خم به ابرو نیاورد. وی گفت: مردم نباید تنها به 10 روز عزاداری در محرم بسنده کنند، البته برای نگهداری از عاشورا عزاداری لازم است، اما چیزی که بسیار مهم است توجه به نقشه راه امام حسین(ع) برای تاریخ است و ملت باید فرهنگ قیام عاشورا که همان ایستادگی در برابر ظلم است را تا ابد زنده نگه دارد.

وی خاطرنشان‌کرد: در مکتب عاشورا از نوزاد شیر خواره وجود داشت تا پیرمرد 90 ساله، اسرای روز عاشورا نیز با استقامت خود دشمن نابکار را به ذلت کشاندند و در تاریخ جاودانه شدند. رهبر همچنین به کتاب خود با نام «کربلا نقشه راه» که اخیرا به چاپ رسیده است، اشاره کرد و افزود: من در این کتاب 400 صفحه‌ای که حاصل سال‌ها تحقیق است به معرفی جوانب زندگی و قیام امام حسین(ع) در قبل و بعد از حادثه عاشورا پرداخته‌ام.