به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۵ ساعت ۰۸:۳۶
کد مطلب : ۲۱۳۸۳
تازه ترين خبرها از خونريزي در سوريه

انتقاد مسعود بارزانی از کردهاي سوریه

گروه بين‌الملل: رئیس منطقه کردستان عراق از اقدام حزب "اتحاد دمکراتیک کردستان سوریه" در تشکیل شورای خودگردان انتقالی برای اداره مناطق کرد نشین سوريه انتقاد کرد.
انتقاد مسعود بارزانی از کردهاي سوریه
مسعود بارزانی گفت: حزب اتحاد دمکراتیک کرستان سوریه، با هماهنگی حكومت اسد، دست به این اقدام زده است. حزب اتحاد دموکراتیک سوریه که نزدیک به حزب کارگران کردستان ترکیه است،اخيرا اداره موقت امور مناطق کرد سوریه را تشکیل داد. بارزانی افزود: حزب اتحاد دموکراتیک کردستان سوریه با استفاده از تفاهم نامه نشست اربیل به تشکیل شورا خودگردانی به صورت یک جانبه و بدون مشارکت دیگر گروههای کرد، مباردت کرده است. رئیس اقلیم کردستان عراق اقدام حزب اتحاد دمکراتیک کرستان سوریه را "بازی خطرناک" برای آینده کردها توصیف و این حزب را به همکاری با اسد و درگیر کردن کُردها در جنگ‌‌هاي داخلی سوریه متهم کرد.

بارزانی در بیانیه خود افزود: ما در قبال آینده غرب کردستان و از دست رفتن فرصت مهم برای کردها نگران هستیم. نظام سوریه در مقابل حمایتی که غرب کردستان از آن مي‌کند، هیچ حقی از حقوق آنها را به رسمیت نمی شناسد و مخالفان نیز کردها راهم پیمان نظام مي‌دانند و این امر مشکلات جدی برای ملت ما در غرب ایجاد مي‌کند.

از سوي ديگر عبدالباسط سیدا فعال سیاسی سوری كُرد و رئیس سابق شورای ملی سوریه هم از اقدام حزب اتحاد دمکراتیک کرستان انتقاد کرد. وی اظهار داشت که شورای ملی کردها و ائتلاف ملی سوریه تفاهم نامه ای را درباره به رسمیت شناختن حقوق کردها در این کشور به امضا رسانده بودند اما حزب اتحاد دمکراتیک کرستان با انتقاد از این تفاهم نامه به این اقدام یک جانبه دست زده است. از سوی دیگر روبرت فورد سفیر آمریکا در سوریه نیز از اعلام اداره موقت امور مناطق کرد سوریه توسط حزب اتحاد دموکراتیک کردستان انتقاد کرد. وی بر حمایت کشورش از وحدت سرزمین سوریه حمایت کرد و نسبت به اقدام‌‌هاي یک جانبه کردهای سوریه در حل مشکلات خود هشدار داد.

حزب الله لبنان: اگر دخالت نمی کردیم اسد ظرف دو ساعت سقوط مي‌کرد
در همين حال، روزنامه تایمز بریتانیا به نقل از یکی از رهبران حزب الله لبنان نوشت که اگر دخالت و ایستادگی حزب الله نبود، رژیم اسد ظرف دو ساعت سرنگون مي‌شد. این فرمانده نظامی، که نخواست نامش فاش شود، افزود: به نظر حزب الله، پذیرفتنی نیست رژیم سوریه به دست مخالفان این کشور سرنگون شود چرا که در این صورت توسط دشمنان خود در سوریه محاصره خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نیروهای اسد در جنگ جاری تحت فرماندهی حزب الله قرار دارند، بیان داشت که حزب الله لبنان، ارتش سوریه را در بمباران‌ها علیه مواضع مخالفان، هر زمان که نیاز بوده، کمک کرده است. در آخرین گزارش‌ها از جنگ جاری در این کشور آمده است که نیروهای دولتي در حومه حلب به پیروزی‌هایی دست یافته‌اند ومخالفان مي‌گویند که درگیری‌‌هاي شدیدی در محوطه فرودگاه و دانشکده نظامی در جریان است.

افراد القاعده سر یکی از متحدان خود را 'اشتباهی' بریدند
!
اعضای گروه "حکومت اسلامی عراق و شام"، که یکی از گروه‌های مرتبط با القاعده است، بابت سر بریدن اشتباهی عضو یک گروه شورشی دیگر طلب عفو کرده‌اند. به تازگی ویدئویی از اعضای گروه القاعده در سوريه و عراق منتشر شد که آنان را در حال تکان دادن سر بریده یک مرد نشان می‌داد. آنها می‌گفتند که این مرد یک جنگجوی عراقی بوده که برای دفاع از حکومت بشار اسد می‌جنگیده است. آنها او را کافری بی اخلاق معرفی کردند که زنان و مردان را به تجاوز تهدید کرده بود اما اعضای گروه شورشی دیگری به نام حرکت احرار شام پس از تماشای این ویدئو پی بردند که فرد سر بریده یکی از اعضای گروه آنها است!
محمد فارِس، سمت چپ، اشتباها به دست افراد القاعده سر بریده شد!
روزنامه دیلی تلگراف از قول رهبر حکومت اسلامی عراق و شام گفته است که اگر کسی اشتباهی مومنی را بکشد بخشیده خواهد شد. ویدئوهایی از قتل‌های هولناک این چنینی در سوریه بارها منتشر شده است. هم شورشیان و هم نیروهای دولتی برای ارعاب به اقدامات این چنینی دست می‌زنند. محمد فارس، که در ویدئوی اخیر سر بریده او نمایش داده می‌شود، فرمانده دسته‌ای از پیکارجویان حرکت احرار شام بوده است. پس از یک درگیری میان مخالفان و نیروهای دولتی و به هنگام جمع‌آوری کشتگان و زخمی‌‌ها، شورشیان تصور کردند که محمد فارس یکی از اعضای شبیحه، شبه‌نظامیان وابسته به دولت، است. گفته شده که او دعاهایی بر زبان می‌آورده که باعث شده تصور کنند او شیعه است!