به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۵ ساعت ۱۳:۵۷
کد مطلب : ۲۱۴۶۳

نمایندگان پرونده میلیاردی در انتظار تصمیم

گروه سياسي: پرونده‌های قضات کهریزک و دو نماینده مجلس که در جریان رسیدگی به پرونده فساد 3 هزار میلیاردی محکوم شدند به دیوان عالی کشور ارجاع شد.
نمایندگان پرونده میلیاردی در انتظار تصمیم

 با تایید احکام شعبه اول دادگاه انقلاب در پرونده فساد مالی بزرگ از سوی دیوان عالی کشور، مشخص شد که در این پرونده چهار نفر به اعدام محکوم و دیگر متهمان این پرونده نیز به تحمل مجازات‌هایی نظیر حبس، انفصال از خدمت و جزای نقدی محکوم شدند. در این پرونده که سر و صدای زیادی به پا کرد، در رابطه با دست داشتن سه نماینده مجلس در اقدامات گروه امیر منصور آریا زمزمه‌هایی وجود داشت تا اینکه این سه نماینده در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شدند.
با رسیدگی به اتهامات سه نماینده متهم در پرونده فساد 3 هزار میلیاردی در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران یکی از آن‌ها تبرئه و دو نفر دیگر به جزای نقدی و رد مال محکوم شدند. دو نماینده محکوم، به حکم دادگاه کیفری استان تهران اعتراض کردند و پرونده برای رسیدگی به دیوان عالی کشور ارسال شد. به گفته محمد عمرانی مدیرکل امور دفاتر شعب دیوان عالی کشور پرونده این دو نماینده در حال حاضر در شعبه 32 دیوان در نوبت رسیدگی است.
پرونده دیگری که طی سال‌های اخیر توسط رسانه‌ها و مردم به شدت پیگیری می‌شد پرونده قضات کهریزک بود. در این پرونده، شعبه 76 داگاه کیفری استان تهران از هشتم اسفند ماه 1391 رسیدگی به اتهامات قضات کهریزک را آغاز کرد و اول خرداد 92 نیز یازدهمین و آخرین جلسه رسیدگی به این پرونده برگزار شد. حدود یک ماه بعد از پایان رسیدگی دادگاه بدوی، سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری خود از صدور حکم این پرونده خبر داد و تاکید کرد تا زمانی که حکم قطعی نشود امکان بیان جزییات آن نیست.

پس از ابلاغ حکم، برخی از متهمان و شکات به آن اعتراض کردند و پرونده به دیوان عالی کشور ارسال شد و این پرونده نیز در حال حاضر در شعبه 9 دیوان عالی کشور در نوبت رسیدگی است.

 


علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۵ ۱۴:۲۶
چرااسامیشون رو اعلام نمیکنن چون اسم نماینده روشونه باید با دیگران فرق داشته باشن اگه کس دیگه ای بود تو بوق وکرنا میکردنش .این چه مصونیتیه که بعضی ها دارن. (169993)
سینا صفوی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۵ ۱۴:۴۴
ع.ب. معروف به پروتون! (170012)
۱۳۹۲/۰۸/۲۵ ۱۵:۴۳
دوتا ازهمون هایی که همیشه تو مجلس داد می زنند ودغدغه مردم دارند !!!!!!!!!وکارشان تاختن به دولت واصلاح طلبان است . (170070)
ارش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۵ ۲۰:۳۲
اسم اینارو هم نمیگن ولی سال 88 اصلاح طلب هارو هزار بار ازتلویزیون نشون دادن من که فکر میکنم برای اینا قیامتی وجود نداره که اینجوری متفاوت برخورد میکنن یادتونه ابطحی اولاد رسول و ملبس به لباس روحنیت رو اونموقع چجور و با چه لباسی نشون دادن؟ (170328)
۱۳۹۲/۰۸/۲۵ ۱۹:۵۲
میزان جزای نقدی چقدراست؟نام آنهابرای مردم وموکلین شان معلوم شودچون نمی تان به همه نمایندگان شک کرد.ودرآخرهم اینکه ردمال که جزوحقوق ملت است ومنتی نیست. (170297)