به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۵:۳۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ساعت ۱۷:۱۴
کد مطلب : ۲۱۷۸۰

در حاشيه پيش​بيني​هاي هواشناسي!

گروه جامعه: برخلاف انتظار، عصر دیروز و صبح امروز در تهران باران بارید و هوا را تمیز کرد. این درحالی بود که پیش از این اعلام شده بود دوشنبه و سه شنبه وارونگی دما اتفاق می افتد و متعاقب آن آلودگی هوا بر می گردد.
در حاشيه پيش​بيني​هاي هواشناسي!
پس از بارندگی عصر یکشنبه و صبح دوشنبه، طرح زوج و فرد سراسری که از روز شنبه اعلام شده بود تا اطلاع ثانوی برقرار است، لغو شد.  اما جرا این اتفاق برخلاف پیش بینی سازمان هواشناسی افتاد؟ عبدالرضا امیدوار شهری، مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی دراین باره به خبرآنلاین می گوید: ما روز جمعه گذشته یک اطلاعیه دادیم گه یکی از بندها مربوط به آلودگی شهرهای صنعتی بود؛ تهران، اراک، اصفهان، مشهد و کرج. اعلام شد که در این شهرها به دلیل پایداری هوا در روزهای دوشنبه و سه شنبه، انتظار آلودگی وجود دارد. کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران بر اساس پیش بینی ما طرح زوج و فرد سراسری را گذاشت.

به گفته او البته برای یکشنبه ۲۶ آبان و دوشنبه ۲۷ آبان پیش بینی بارندگی در تهران هم وجود داشت: البته برای ارتفاعات استان تهران و شمال شهر تهران پیش بینی بارندگی وجود داشت. اما گسنردگی بارش در عصر یکشنبه بیشتر شد و همین آلودگی را از شهر برد.  آنطور که امیدوار شهری می گوید لغو طرح سراسری زوج و فرد، تاثیرش را در تهران گذاشته است: پس از بارندگی دیشب و بامداد امروز، دید تهران بیشتر از ۱۰ کیلومتر بود بعد که طرح برداشته شد، با وجود اینکه بعد از ساعت پیک ترافیک هم بود، حدود ظهر دید تهران بین ۶ تا ۷ کیلومتر بود. یعنی فقط در ۳ ساعت هوا آلوده شد. درواقع اگر دو روز گذشته طرح زوج و فرد سراسری نبود، دید به شدت پایین می امد و هوا آلوده تر بود.

او پیش بینی آلودگی هوا برای فردا سه شنبه دارد: فردا صبح همان پیش بینی پایداری جو و وارونگی دما داریم. اما چون امروز تخلیه هوا در پایتخت اتفاق افتاده است، قاعدتا نباید آلودگی به حالت اضطرار برسد.  اما خوشبختانه و مطابق پیش بینی ها، روز چهارشنبه آلودگی در تهران نیست. امیدوارشهری دراین باره هم می گوید: یک سیستم بارشی داریم که اکنون در جنوب غرب و غرب اثر می کند. موج بارندگی سه شنبه شب و روز چهارشنبه به تهران و مرکز ایران می رسد. همین سیستم گسترده و سراسری است. یعنی نباید آلودگی داشته باشیم.

گفتنی است سازمان هواشناسی برای استان های جنوب غرب، غرب و برخی استان های مرکزی کشور در روزهای آینده افتدما و همچنین آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها را پیش بینی کرده است؛ ایلام، خوزستان، فارس،‌ بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری. این سرما در روز چهارشنبه به دیگر مناطق ایران هم می رسد به طوریکه تا شنبه هفته آینده در خراسان شمالی و رضوی تا ۱۵ درجه، یزد، خراسان جنوبی، کرمان،‌ سیستان و بلوچستان و سمنان تا ۱۰ درجه و در گیلان، مازندران، گلستان و اردبیل تا ۶ درجه، هوا سردتر خواهد شد.
مرجع : خبرآنلابن

۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۱۷:۲۵
پیش بینی سازمان هواشناسی همیشه برعکس بوده و خواهد بود !!! (171963)
یاسین قاسمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۱۷:۴۱
وقتی پزشک زنان و زایمان میشه هواشناس بهتر از این نمیشه
و باید بشنویم که ایشون میگن
ابرها آبستن شدن و برای بارش باران نیاز به سزارین هست ! (171970)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۱۹:۴۲
پایداری هوا موجب آلودگی هوا و اسباب زحمت برای مردم و مسئولان میشه خیلی عجیبه که جبهه پایداری درکشور هم به نوعی دیگه همین وضعیت را داره ! (172034)