به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۶:۳۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ساعت ۱۷:۴۵
کد مطلب : ۲۱۷۸۵

فرش قرمز قاهره برای ولادیمیر پوتین

گروه بين​الملل: سخنگوی وزارت خارجه مصر با بیان اینکه کشورش خواهان تقویت روابط دو جانبه با روسیه است، اعلام کرد: مصر از ولادیمیر پوتین جهت سفر به قاهره دعوت مکتوب و رسمی به عمل آورده است.
فرش قرمز قاهره برای ولادیمیر پوتین
بدر عبدالعاطی، سخنگوی وزارت خارجه مصر در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد: از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه جهت سفر به قاهره دعوت رسمی و مکتوب به عمل آمده است. وی اظهار داشت: زمان و چگونگی سفر پوتین هنوز در حال بررسی است و به زودی جزئیات آن اعلام خواهد شد. عبدالعاطی هدف از این سفر را تقویت روابط میان دو کشور و ایجاد چند کمیته فرعی در حمایت از مصر در عرصه‌های اقتصادی و نظامی و مسائل مربوط به زیرساخت‌های مصر دانست.

وی افزود: مصر خواهان تقویت روابط با روسیه در همه زمینه‌ها از جمله زمینه سیاسی، نظامی و اقتصادی است و طبیعی است که دیدگاه‌های هر دو کشور به هم نزدیک باشد و همکاری‌های دو جانبه تحقق منافع مشترک را در پی دارد. چرا که روسیه یک کشور با نفوذ و بزرگ در منطقه ودر سطح جهانی است و همچنین مصر نیز یک کشور با نفوذ و پرقدرت در میان جامعه عربی و آفریقایی است. در همین راستا یک منبع دیپلماتیک مصری در این خصوص اظهار داشت: سفر وزرای خارجه و دفاع روسیه به مصر حامل یک پیام سیاسی مهم است و آن این است که مصر و روسیه تمایل دارند چشم‌انداز جدیدی از روابط دو جانبه را در مقابل خود بگستراند.
مرجع : ايسنا