به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۱۷
 
۱۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ساعت ۲۰:۰۲
کد مطلب : ۲۱۸۰۱
در دیدار مجمع نمایندگان استان خوزستان

موضع رييس‌جمهور درمورد انتقال آب كارون

گروه سياسي: رئیس‌جمهور کشورمان در دیدار مجمع نمایندگان استان خوزستان، گفت: استان خوزستان یکی از استان‌های مرزی بسیار مهم کشور است که مردم آن در طول سال‌های دفاع مقدس، مدافعان کشور در برابر تهاجم تجاوزگران بوده‌اند.
موضع رييس‌جمهور درمورد انتقال آب كارون
حجت‌الاسلام دكتر حسن روحانی تصریح کرد: استان خوزستان به لحاظ وجود استعدادهای فراوان ازجمله؛ نیروی‌انسانی پرتلاش و متخصص، توانمندی‌های طبیعی و دارا بودن منابع ارزشمند، از استان‌های ثروتمند کشور به شمار می‌رود. روحانی با اشاره به اینکه باید نسبت به رفع مشکلات استان خوزستان رسیدگی و برنامه‌ریزی شود، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که مردم این استان با آن مواجه هستند، مسئله زیست محیطی نظیر پدیده ریزگردهاست که این موضوع در اولین جلسه شورای عالی محیط زیست به عنوان مهم‌ترین مسئله زیست محیطی کشور مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد، دستگاه‌های ذیربط از جمله وزارت امورخارجه در خصوص رفع این مشکل و چگونگی همکاری با دیگر کشورها اقدامات لازم را انجام دهند؛ البته حل این مشکل نیاز به برنامه ریزی دقیق و زمان مناسب دارد.

همچنین فعال‌سازی اروند و پاکسازی و لایروبی اروند که باید با مشارکت کشور عراق انجام شود جزو اولویت‌های این دولت است. رئیس‌جمهور یکی دیگر از مشکلات بزرگ استان خوزستان را موضوع آب عنوان کرد و افزود: بحث‌های اصولی در خصوص اقدامات اساسی در زمینه تأمین آب استان در شورای عالی آب به انجام رسیده که باید به مساله حق آبه کارون و تامین آب مورد نیاز به ویژه آب شرب مردم توجه ویژه‌ شود. البته معضل آب اختصاص به این استان ندارد و برای حل مشکل آب موضوع بهره‌وری آب مورد استفاده در بخش کشاورزی جزو اولویت‌ها باید باشد. روحانی گفت: در زمینه انتقال آب از کارون نیز باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام شود که در صورت مصرف سایر استان‌ها، استان خوزستان دچار آسیب نشود.

رئیس جمهور با اشاره به مشکلات مردم این استان در زمینه رفت‌وآمد
در زمینه انتقال آب از کارون نیز باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام شود که در صورت مصرف سایر استان‌ها، استان خوزستان دچار آسیب نشود
با کشورهای همجوار به‌ویژه کشور عراق، گفت: استان خوزستان می‌تواند از طریق توریسم، اقتصاد خود را شکوفا کند که در زمینه مسائل مربوط به رفت‌وآمد و حل مشکل ویزا باید هماهنگی‌های لازم با دولت عراق انجام شود. روحانی تصریح کرد: پاکسازی و لایروبی اروندرود می‌تواند موجب احیای شهرهای آبادان و خرمشهر شده و رشد و توسعه را در این منطقه به وجود می‌آورد که در این زمینه نیز در حال رایزنی با مسئولان کشور عراق هستیم. رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: دولت در راستای توسعه، آبادانی و پیشرفت استان خوزستان طرح‌ها و برنامه‌هایی دارد که امیدواریم بتوانیم با تلاش مسئولان و کمک مردم، مشکلات این استان را هر چه سریعتر برطرف کنیم.

در این جلسه نمایندگان آبادان، رامهرمز و رامشیر، بندر ماهشهر، امیدیه و هندیجان، دزفول، شادگان، مسجد سلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل، اهواز و باوی، ایزه و باغملک، اندیمشک، شوشتر و گتوند، خرمشهر و جزیره مینو، بهبهان، شوش و دشت آزادگان و هویزه دغدغه‌ها و مشکلات کلان استان خوزستان، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در این استان و طرح‌ها و برنامه‌های پیشنهادی خود در جهت رفع مشکلات خوزستان را با رئیس‌‌جمهور در میان گذاشتند.

رسیدگی به وضعیت خدمات عمومی از جمله تأمین آب، گاز، وضعیت راه‌ها و جاده‌ها و اوضاع بهداشت و درمان و مراکز درمانی، ساماندهی انتقال آب از خوزستان و معضل آب شرب و آب مصرفی و آب مورد استفاده در بخش کشاورزی، مشکلات تردد مردم در مرزهای استان خوزستان با کشورهای همجوار به‌ ویژه عراق، لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های استان خوزستان و ایجاد فرصت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی، مشکلات زیست محیطی از جمله پدیده ریزگردها و آلاینده‌ها، بهره‌مندی از ظرفیت نخبگان استان، رسیدگی به اوضاع مناطق آزاد خوزستان و استفاده از بازار کشورهای همجوار به منظور احیای تجارت در منطقه، از جمله مواردی بود که نمایندگان استان خوزستان در سخنان خود به آنها اشاره کردند.

ساحل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۲۰:۳۶
خدا روشکر یکی فریاد ما خوزستانیا رو شنید،امیدواریم در حد حرف باقی نمونه... (172095)
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۲۱:۲۲
دستکاری در طبیعت مطلقا اشتباه است. انتقال آب مساوی است با نابودی کارون (172152)
amin
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۲۲:۳۴
چرا نماینده شوشتر و گتوند در مورد معضلات سد گتوند علیا و شور شدن آب کارون با احداث این سد، چیزی به رییش جمهور نگفت؟!! حیف از رای!!! (172253)
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۲۳:۲۹
بعد از سقوط صدام ، انگار عراق از ما طلبکار هم شده ، مشارکت جای خودش!!! (172329)
سجاد اهواز پرست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۲۳:۳۱
آقای رئیس جمهور محترم ای فدات بشم تورو خدا کارون از ما نگیر اما جونمو از من بگیر (172331)
parviz
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۲۳:۳۱
آهای استان خوزستان به گوش باش که سرتو دارن میبرن (172332)
میلاسی
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۸/۲۸ ۰۰:۲۱
خوزستان ثروتمند نیست چون از ثروتش چیزی به خودش نمی رسه ، ایران ثروتمنده چون خوزستان را دارد و با آن می تواند اتوبان دوطبفه بسازد و برج میلاد بسازد و آب با فشار را برای طبقه آخر هر ساختمانی در تهران ، اصفهان و... فراهم کند . آقای رییس جمهور (محبوب قبل از این ) ،خوزستان ثزوتمند نیست چون مردمش ثروتمند نیستند (172365)
صرفا جهت شوخی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۸ ۰۱:۰۴
آب کارون باید منتقل بشه به دریاچه ارومیه جفتشون نجات پیدا کنن

بعد دریاچه خزر رو وصل کنیم به دریای عمان دور همی یه حالی ببریم و وسط ایران رو بکنیم آنتالیا

البته قبلش تو کویر لوت یه حفاری مشتی بزنیم که معدنهایی با استفاده گردشگری زیر نظر دکتر عارف ساخته بشه

اسم رود رو هم بزاریم ایران رود
:))))
جدی نگیرید (172374)
زبان سبز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۸ ۰۱:۰۸
پس استانهای دیگه هم نباید محصولاتشون به خوزستان بدن (172376)
۱۳۹۲/۰۸/۲۸ ۰۲:۰۴
امیدوارم رییس جمهور کارگروه ویژه ای بمنظور مطالعه و ارزیابی مجدد وضعیت منابع ابی حوضه ابریز کارون تشکیل دهد و در این کارگروه، کارشناسان و اساتید مجرب پیامدهای انتقال اب از سرشاخه های رود کارون به فلات مرکزی ایران را به دقت مورد بررسی قرار دهند تا از انجام شتابزده چنین طرحهایی که میتواند اسیبهای فراوان زیست محبطی و اجتماعی به دنبال داشته باشد و سبب نارضایتی در بین مردم استانهای ذی نفع(چهارمحال و خوزستان) شود پیشگیری بعمل اید. (172388)
۱۳۹۲/۰۸/۲۸ ۰۲:۲۰
من نمیدونم وقتی واسه 75 میلیون نفر اب نداریم ، چطور میخان جمعیت رو دو برابر کنن؟ (172389)
خشم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۸ ۰۶:۲۲
ماخودمون نفت داريم داداش سهم مارو اندازه تهرون بدين اقتصادمون شکوفاميشه.توريسم رو ببرين استانايي که هيچ ندارن (172400)