به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۷:۴۴
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۸ ساعت ۱۴:۵۲
کد مطلب : ۲۱۹۰۷

کلینتون:رئیس‌جمهور آتی آمریکا باید زن باشد

گروه بين​الملل: رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا ضمن ابراز امیدواری در مورد اینکه یک زن رئیس‌جمهوری آتی این کشور شود، گفت که از همسرش در صورتی که تصمیم بگیرد نامزد انتخابات آتی ریاست جمهوری ایالت متحده آمریکا شود، حمایت می‌کند.
کلینتون:رئیس‌جمهور آتی آمریکا باید زن باشد
هیلاری کلینتون که اوایل سال جاری میلادی به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا کناره گیری کرد، هنوز اعلام نکرده که آیا می‌خواهد خودش را برای انتخابات ریاست جمهوری بعدی نامزد کند یا خیر. بیل کلینتون رئیس جمهوری اسبق آمریکا در کنفرانسی که توسط مجله اقتصادی کایجینگ، در چین سازماندهی شده بود گفت: امیدوارم که یک رئیس جمهور زن در طول مدت زندگانی‌ در کشورم ببینم. فکر می‌کنم که این یک امر خوب هم برای آمریکا و هم برای سراسر جهان است. نمی‌دانم که هیلاری نامزد می‌شود یا نه. هیچ چیز در سیاست حتمی نیست.

بیل کلینتون، هیلاری را توانمندترین خدمتگزار مردم خواند که تاکنون با وی همکاری کرده و اعلام کرد که اگر همسرش تصمیم بگیرد برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری نامزد شود، از وی حمایت خواهد کرد. رئیس جمهوری اسبق آمریکا برای دیدار با شی جین پینگ، رئیس جمهوری کنونی چین در پکن بود تا درباره تحکیم همکاری این کشور با بنیاد بشردوستانه خود مستقر در نیویورک با وی گفت‌وگو کند. بیل کلینتون در جریان جلسه پرسش و پاسخ یک ساعته خود هیچ اشاره‌ای به باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا نکرد که میزان محبوبیتش به خاطر رویدادهای اخیر و برنامه خدمات درمانی دولت واشنگتن به پایین‌ترین حد خود رسیده است.

وی همچنین به انتقاد از ادوارد اسنودن، مقاطعه کار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا نپرداخت و گفت که معتقد است این حق قانونی و مشروع دولت آمریکا برای جست‌وجو در میان حجم وسیعی از داده‌هاست تا اگر روابطی میان گروه‌های تروریستی و اشخاص وجود دارد، آن‌ها را رهگیری کند.
مرجع : ايسنا

۱۳۹۲/۰۸/۲۸ ۱۵:۳۰
ما هم امیدواربم بعد از روحانی و بعد از ظریف!!!یه خانم رییس جمهورمون بشه!! (172749)
وحید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۸ ۱۵:۵۲
اونم حتما باید زنه خودت باشه ؟خوبه مثله نوکرانش توی ایران نگفته انتخابات آزاد (172782)
۱۳۹۲/۰۸/۲۸ ۲۲:۳۷
نوکر آمدیکا و صهیونیست امثال شمایید!!!ا. . . (173143)
۱۳۹۲/۰۸/۲۹ ۰۰:۰۳
نوکرانش در ایران!!! اولا فکر نکنم هیلاری رییس جمهور بشه حتی اگر نامزد هم بشه رای زیادی نمیاره چون قدرت افرادی مثل مرکل و تاچر را نداره ثانیا شما یادت نره امریکا یک کشور دمکرات هست نه کره شمالی که 80 نفر را با هم اعدام می کنند این حرف مسخره نوکرانش در ایران هم من را یاد تحلیلهای مسخره یک روزنامه می اندازد که همه اسمش را می دانیم ... (173214)