به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۲۶
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۹ ساعت ۰۲:۵۷
کد مطلب : ۲۱۹۶۱

بحران «ممنوع‌الخروجی» در فوتبال ایران!

گروه ورزشی: فریدون زندی بازیکن تیم ملی آخرین چهره‌ای است که از ترس ممنوع‌الخروج شدن به ایران نمی‌آید.
بحران «ممنوع‌الخروجی» در فوتبال ایران!
زندی که در حال حاضر مشغول آماده‌سازی خود برای بازگشت میادین ورزشی است درباره اینکه چرا به ایران نمی‌آید گفته: با توجه به اینکه باشگاه استقلال مالیات وی را پرداخته نکرده حضور او در ایران برایش گران تمام می‌شود و پرداخت پولی را به گردنش خواهد گذاشت که در واقع استقلال مسئول پرداخت آن است. طبق قوانین مالیاتی ایران اداره مالیات بازیکن(و یا مربی) را مسئول پرداخت مالیات می‌داند و در نهایت این خود بازیکن است که برای تسویه حساب باید به اداره مالیات برود.

در این باره البته بازیکنان همواره پیش دستی می‌کنند و در قرارداد قید می‌کنند که مالیات برعهده باشگاه است اما وقتی باشگاه در این زمینه بدقولی کند چاره این است که بازیکن پول را به اداره مالیات بپردازد و بعد موضوع را از طریق قضایی به عنوان بدهی پی بگیرد. در حال حاضر بسیاری از چهره‌هايی که از خارج ایران برای کار وارد لیگ برتر یا تیم ملی شدند این مشکل را دارند.

برانکو ایوانکوویچ و افشین قطبی دو مربی ملی ایران و تعداد بیشماری از بازیکنان خارجی درگیر این مشکل هستند و معلوم هم نیست که به هر حال کدام نهاد این قدرت را دارد که باشگاه‌ها را مجبور به پرداخت مطالبه امضا شده خود بکند. موضوع گوران لاوره در استقلال فعلا آخرین مورد از این سلسله اتفاقات است، وینکو بگوویچ سرمربی کروات سابق پاس همدان هم این مسئله را با همدانی‌ها دارد.
مرجع : گل