به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۱:۳۵
 
۷۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۹ ساعت ۰۸:۳۹
کد مطلب : ۲۱۹۸۷
هادی خامنه‌ای: برخی نمی خواهند شادی مردم را ببینند

آقاي‌کروبی گفته از هيچ‌کس‌درخواستی‌ نكنيد

گروه سياسي: دبیر کل مجمع نیروهای خط امام در دیدار با فاطمه کروبی، با ابراز تاسف از شرایطی که آقاي كروبي در حصر خانگی دارد گفت: این حصر مدل غریب و متفاوتی است که هیچ مقام مسئولی هم عهده دار آن نمی‌شود.
آقاي‌کروبی گفته از هيچ‌کس‌درخواستی‌ نكنيد
حجت‌الاسلام سیدهادی خامنه ای، دبیرکل، اعضا و جوانان مجمع نیروهای خط امام با فاطمه کروبی دیدار کردند. به گزارش سايت خط امام، فاطمه کروبی در این دیدار با تاکید بر اینکه در حال حاضر و با توجه به وضعیت آقای کروبی، صحبتی در باره ی آزادی نداریم گفت: سه سال است که بلاتکلیف هستیم، ما در حال حاضر اصلا بحث آزادی نداریم و تاکید داریم که چهارچوب حصر مشخص شود و ایشان به خانه خود منتقل شوند.

همسر رییس مجلس ششم در ادامه افزود: آقای کروبی چند ماه است که جز برای وضو و نماز از رختخواب بلند نمی شوند و رسما بستری شده‌اند، هفته گذشته نیز پزشک‌ها خبر دادند که بر اساس آزمایش‌ها ایشان پوکی کامل استخوان دارند و عصب سیاتیک به پای چپ زده و در مجموع اوضاع نامساعدی دارند. آرتروز پا و دیسک کمر دیگر مشکلات جسمی مهدی کروبی است که به گفته همسر وی باعث شده ایشان به جای درمان تنها به استفاده از آب گرم و کیسه‌ای بزرگ از داروهای متنوع محدود شود.

وی همچنین مي‌گوید: از زمانی که با آقای خاتمی و آقای هاشمی دیدار داشته‌ايم دیگر همان ارتباط محدودشان هم قطع شده است و این بر نگرانی‌هاي خانواده افزوده است. هرچند که آقای کروبی بارها از خانواده‌اش خواسته که از کسی درخواستی نداشته باشيد. به گفته خانم کروبی در این مدت آقای کروبی با هیچ یک از سران حکومتی و دولتی دیداری نداشته است.

همسر مهدی کروبی با تاکید بر اینکه بهترین قاضی مردم هستند گفت: ما پای سختی‌ها و هزینه‌هاي حرف حق خودمان ایستاده ایم و تنها خواسته‌مان این است که آقای کروبی به خانه اش منتقل شود، محرومیت از آفتاب و هوای تازه بدن وی را فرسوده و آسیب پذیر کرده، هرچند که شرایط روحی وی همچنان عالی است و هنوز مانند روزهای اول امیدوار و محکم حرف مي‌زند. آقای کروبی در سال اول حصر خود چهار ماه روی کاناپه در یک خانه ی ۸۰ متری به همراه تعداد زیادی مامور مي‌خوابیدند اما این روزها نگرانی‌هاي ما بیشتر است.

وي با اشاره به ملاقات خود به همراه فرزندان موسوی و رهنورد با آقایان هاشمی و خاتمی مي‌گوید: یکی از نگرانی‌هاي جدی من و آقای کروبی، دختران میرحسین است. آن‌ها خیلی تحت فشار هستند و شرایط بدی را مي‌گذرانند. توصیفی که از شرایط شان دادند، هر انسانی را با ذره‌ای انسانیت و انصاف و تدین، آزار مي‌دهد و ما نمی‌دانیم چطور مي‌توانند با این دختران معصوم این چنین کنند.

حجت‌الاسلام سیدهادی خامنه‌ای هم با بیان اینکه کسی در گذشته حدس نمی‌زد چنین روزهایی را و شاید در آینده هم باور نکند افزودند: در تاریخ اسلام نمونه‌هاي زیادی از این رفتارها داشتیم. یکی از اساتید تاریخ مي‌گفت اگر این سال‌ها و اتفاقات آن را ندیده بودم باور نمی کردم آنچه در صدر اسلام افتاده مي‌تواند واقعیت داشته باشد اما وقتی به چشم خود دیدم این سال‌ها را؛ آن را هم باور کردم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تاریخ را نمی توان تغییر داد و باید از آن عبرت گرفت. تاریخ چون رود جاری است. باید به آقایان گفت شما که هر آنچه خواستید کردید. برخی فکر میکنند قدرت و حشمت آنها باقی خواهد ماند و همیشگی است، در حالی که خدا در قران مي‌فرماید که حواستان باشد که این قدرت و اموال همیشگی نیست و آنچه باقی مي‌ماند و جاودان است، رفتارها و عملکردها است.

سید‌هادی خامنه‌ای همچنین به روند مثبت مذاکرات و ناراحتی برخی در داخل تصریح کرد: برخی نمی‌خواهند شادی مردم را ببینند اگر کسی رشد کند ناراحت مي‌شوند و می‌خواهند فقط خودشان در محور و مرکز توجه‌ها باشند. وی در پایان با ابراز امیدواری از اینکه به زودی این مرارت‌ها و سختی‌ها پایان یابد تاکید کرد: باید با نگاه عمیق در تاریخ اسلام و تلاش معاندان و منحرفان برای انحراف دین از مسیر اصلی خود از دین خود محافظت کنیم و سیره اهل بیت را چراغ راه خود قرار دهیم تا با نام و لباس دین ما را از مسیر انقلاب و اسلام خارج نکنند.