به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۹ ساعت ۱۵:۲۲
کد مطلب : ۲۲۰۷۵
رییس دادگاه کیفری استان تهران:

افشاگری‌احمدی‌مقدم مطالب‌جدیدی نیست

گروه سياسي: رییس دادگاه کیفری استان تهران گفت: اظهارات فرمانده نیروی انتظامی مبنی بر این که سعید مرتضوی اصرار داشت که افراد دستگیر شده به کهریزک منتقل شوند، مطالب جدیدی نیست و قبلا از ناحیه افراد دیگری عنوان شده بود.
محسن افتخاری با بیان این مطلب، اظهار کرد: زمانی که رای پرونده‌ای صادر شود، دادرس فارغ از رسیدگی است؛ بنابراین تغییری در رسیدگی به پرونده کهریزک به وجود نمی‌آید. وی در پاسخ به این سئوال که آیا احتمال تشکیل پرونده‌ای مجزا برای سعید مرتضوی وجود دارد؟، گفت: پرونده جدیدی نیز برای سعید مرتضوی تشکیل نمی‌شود. افتخاری گفت: در مراجع قضایی اعم از دادسرا و دادگاه مسایلی که آقای احمدی‌مقدم نسبت به مرتضوی مطرح کردند، از ناحیه افراد دیگری عنوان شده بود و اظهارات وی جدید نیست. مطالب گفته شده، مطالبی بوده که در پرونده مطرح بوده و مورد رسیدگی قرار گرفته است.

رییس دادگاه کیفری استان تهران تصریح کرد: اگر احیانا مطلب جدیدی عنوان شود و دیوان عالی کشور تشخیص دهد، می‌تواند ورود پیدا کند، ولی مطالب مطرح شده نسبت به مرتضوی جدید نیست. افتخاری با اشاره به اینکه رسیدگی به پرونده مرتضوی در دادگاه کیفری استان تهران به پایان رسیده است، گفت: پرونده مربوط به مرتضوی خاتمه یافته و برای دیوان عالی کشور ارسال شده است. وی افزود: اگر اعلام جرمی صورت گرفت که جرم جدیدی باشد معمولا دادسرا می‌تواند نسبت به آن ورود پیدا کند. گفتني اينكه، فرمانده نیروی انتظامی در اظهاراتی نسبت به پرونده کهریزک گفته بود که مرتضوی اصرار داشته که افراد دستگیر شده به کهریزک منتقل شوند در حالی که مرتضوی در دفاعیات خود در دادگاه هرگونه دخالت در این موضوع را رد کرده بود.
مرجع : ايسنا