به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۰۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۳۰ ساعت ۲۳:۵۳
کد مطلب : ۲۲۲۱۶

گفت و گوی تلفنی وزرای خارجه ایران و ترکیه

گروه سياسي:​وزیر خارجه ترکیه با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تلفنی گفت وگو کرده و درباره مذاکرات هسته ای رایزنی کردند.
گفت و گوی تلفنی وزرای خارجه ایران و ترکیه
رادیو وتلویزیون رسمی ترکیه تی‌آر‌تی اعلام کرد: احمد داود اوغلو وزیر خارجه ترکیه امروز (پنج‌شنبه) با دکتر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تلفنی گفت وگو کرد. به گفته منابع خبری ترکیه: در این گفت وگوی تلفنی وزرای خارجه ترکیه و ایران درباره مذاکرات هسته ای گروه 1+5 با ایران بحث کردند. منابع خبری ترکیه در ادامه در این باره اعلام کردند: دو طرف در این تماس تلفنی نتایج فعلی مذاکرات هسته ای را با هم در میان گذاشتند، چرا که در سفر آتی احمد داود اوغلو به جمهوری اسلامی ایران قرار است وی با مقامات ایرانی به موضوع پرونده هسته ای ایران هم اشاره کند.

احمد داود اوغلو وزیر خارجه ترکیه در این تماس تلفنی ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی حمله به ساختمان سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت با بازماندگان قربانیان این حادثه ابراز همدردی کرد. گفتنی است احمد داود اوغلو وزیر خارجه ترکیه قرار است هفته آینده به منظور مشارکت در نشست سازمان همکاری اقتصادی به ایران سفر کند و در این سفر با تنی چند از مقامات ایرانی دیدار و گفت وگو کند.
مرجع : تسنيم