کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

يك مقام مسئول کارگروه تعیین مصادیق:

بهارنيوز فيلتر نشده، اختلال مخابراتي است

8 آذر 1392 ساعت 19:15

گروه سياسي: یک منبع آگاه در گفت و گو با ایرنا گفت: ˈبهار نیوزˈ از سوی کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه فیلتر نشده و احتمالا علت مشکل پیش آمده برای این سایت، اختلال مخابراتی است.


نظر کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه چیست؟
خبر فیلترینگ «بهارنیوز» در حالی مطرح شد که یک منبع آگاه دراین باره در گفت و گو با ایرنا گفت: ˈبهار نیوزˈ از سوی کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه فیلتر نشده و احتمالا علت مشکل پیش آمده برای این سایت، اختلال مخابراتی است. وی اضافه کرد: سایتی که توسط کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه فیلتر شده، «baharnewspaper» مربوط به روزنامه بهار است که مصوبه هیات نظارت بر مطبوعات را برای فیلترینگ دارد.

توضيح بهارنيوز

گروه سياسي: همانگونه كه روز چهارشنبه خبر داده بوديم، بنا به دلايل نامعلوم و اعلام نشده‌اي و در پي تذكري از سوي كارگروه تعيين مصاديق جرايم مبني بر درخواست حذف خبر واكنش علي مطهري به اظهارات آيت‌الله جنتي، تلاش براي فيلتر سايت آغاز شده است روز جمعه isp ايرانسل نيز به صورت منقطع اقدام به مسدود نمودن بهارنيوز مي‌نمود.
در همين راستا به نظر مي‌رسيد كه اعمال دستور فيلترينگ بهارنيوز در حال تكميل نهايي است اما با توجه به اظهارات مقام مذكور، و با پيگيري موضوع از طريق نهاد مربوطه (كارگروه تعيين مصاديق مجرمانه) نسبت به حل مشكل اقدام به عمل خواهيم آورد.

مسئول "فیلترینگ" در کشور کیست؟

کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه براساس ماده 22 قانون جرایم رایانه ای در کشور تشکیل شده و 6 وزیر آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات، دادگستری، اطلاعات، علوم، تحقیقات و فناوری و فرهنگ و ارشاداسلامی به نمایندگی از دولت در این کارگروه عضو هستند.
در این کارگروه که ریاست آن به عهده دادستان کل کشور است و درباره فیلترینگ اینترنت در کشور تصمیم گیری می کند علاوه بر 6 وزیر، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، رئیس سازمان صدا و سیما، فرمانده نیروی انتظامی، یک نفر خبره در فناوری اطلاعات و ارتباطات به انتخاب کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و یک نفر از نمایندگان عضو کمیسیون قضائی و حقوقی به انتخاب کمیسیون قضائی عضویت دارند. محل دبیرخانه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در قوه قضائیه است که ریاست آن را دادستان کل کشور بر عهده دارد و همچنین دبیر این کارگروه، يك قاضی دادگستری است.


کد مطلب: 22997

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/22997/بهارنيوز-فيلتر-نشده-اختلال-مخابراتي

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir