به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۲۱:۰۴
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۰۹ ساعت ۱۸:۲۵
کد مطلب : ۲۳۰۹۷

سرمربی فوتبال فلافل‌فروش شد!/تصاویر

گروه ورزشي: محمد احمدی سرمربی فوتبال آبادان گفت که دیگر از فوتبال خسته شده است.
گزارش زیر خارج از جذابیت مکانی آن بیانگر بزرگترین معضل ورزش پرطرفدار کشور ما یعنی فوتبال می​باشد، ورزشی که در نوع خود در جهان به عنوان یک حرفه به آن توجه می​شود و در 99% هم دچار نوعی تجارت واقع شده و از ورزش حرفه​ای فاصله گرفته و عواقب جبران ناپذیری بر پیکره علاقمندان این رشته برجای می​گذارد. محمد احمدی سرمربی و مربی فوتبال و یکی از میلیون​ها عاشقی است که در جامعه فوتبالی ما زندگی مي‌کند و با شنید (توپ، زمین بازی، فوتبال ) بی​تاب می​شود و بغض گلویش را می​فشارد. محمد می​گوید از کودکی فوتبال بازی کرده و تمام زندگیش را صرف آموزش و فعالیت فوتبالی کرده او بعد از ازدواجش هم تمام وجودش را در اختیار فوتبال قرارداده بود! اين گفتگو را در ادامه می​خوانید:

با دیدن تابلوی بالای پرچم برزیل گفتم شاید اینجا واقعاً شعبه دوم این فلافل فروشی باشد! وقتی از او سوال کردم آقا واقعا اینجا شعبه دوم فلافلی برزیل هست، لبخندی بر روی لبانش نشست و گفت: مو آبادانی اوم ، مگه میشه درست نباشه، برو برزیل تو خیابون ...



بادیدن اینهمه جذابیت در تزیینات مغازه​اش کنجکاوی ما را بیشتر می​کرد تا با او همراه شویم. خودش بی​مقدمه گفت که فوتبالیست است و عاشق فوتبال، پرسیدم پس اینجا چیکار میکنی!؟ با لهجه شیرین آبادانیش بقچه درد دلش را باز کرد و از خستگی​هایش گفت ، که دیگر از فوتبال خسته شده​است و صحبت​هایی به میان آورد که عمق فاجعه در یک ورزش را به نمایش می​گذاشت! و در نهایت گفت: اینجا فلافل بفروشم راحت​ترم!



محمداحمدی هم مثل یکی از هزاران عاشق فوتبالی که زخم خورده ”مافیای” فوتبال است درد هایش قلب ما را نیز به درد آورد، او که جان و مالش را در این راه صرف کرده، می​گويد دیگر از این فوتبال دست کشیده… و بغض گلویش را می​فشرد. از بزرگترین آرزویش پرسیدم و گفت: یک زمین چمن در اختیار من بگذارند با 40 یا 50 فوتبالیست نوجوان در عرض یک سال، نصف بیشترشان را  فوتبالیست حرفه​ای تحویل خانواده فوتبال می​دهم. آنقدر با اعتماد به نفس سخن می​گفت که از چهره​اش هزاران بارقه امید و علاقه و توانمندی اثبات می​کرد او می​تواند!



در جامعه ورزشی ما، تب فوتبال جوانان این مرز و بوم را بیمار خود کرده ولی دستانی آلوده همچنان درصدد قتل عام احساسات این رشته پرطرفدار مي‌باشد، ورزشی که در صورت فعالیت سالم نخبگان و ستارگانی را در عرصه خود شاهد خواهد بود که دنیا نظیر این افراد را به خود ندیده باشد. ولی افسوس که هیچگونه عرق ملی در اینجا هزینه نمی شود و در عوض میلیاردها منابع مالی و سرمایه انسانی در این وادی مي‌سوزد "محمد احمدی هایی” نیز در اثنای جوانی باید گوشه‌ای از این سرزمین گردی توپ فوتبال را در فلافلی که به دستان مشتریانش مي‌دهد ببیند و از شنیدن کلمه "فوتبال” پاهایش سست شود.
مرجع : فارس

۱۳۹۲/۰۹/۰۹ ۱۸:۲۹
یک جوری می نویسید که سر مربی فوتبال جزو تیم طراحی آپولو 11 بوده و حالا فلافل فروش شده است. همین شما رسانه ها فوتبالی ها را هوائی می کنید که این وضعیت درست شده است. (180281)
۱۳۹۲/۰۹/۰۹ ۲۱:۴۱
برید ببینید نویسندگان و هنرمندانی که از کار بیکار شدند یا ممنوع القلم هستند دارند چیکار میکنند (180408)
شهاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۹ ۱۸:۴۸
به این میگن یه لقمه نون حلال! (180292)
۱۳۹۲/۰۹/۰۹ ۱۹:۱۶
كاك مطمئن هستى!!!!!! ٤٠يا٥٠ فوتباليست حرفه اى بابا!!!! چزاره مالدينى! الكس فرگوسن ! بلوف نميزنى؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (180314)
۱۳۹۲/۰۹/۰۹ ۲۰:۲۷
کااااا فلافل هم بد نیس محصول ابودانه دیگه (180359)
۱۳۹۲/۰۹/۰۹ ۲۱:۲۴
دیگه ملت فلافلم نمیتونن بخورن. (180396)
۱۳۹۲/۰۹/۰۹ ۲۳:۳۶
سرمربی تیم دسته چندم بوده این آقا؟ (180466)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۰ ۰۱:۲۱
اینی که من میبینم از سرشم زیاده فلافل فروشی احتمالا فک و فامیلای خبر نگارست (180489)