به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۱۰ ساعت ۲۲:۳۶
کد مطلب : ۲۳۱۹۴

۸‌سال اشتباهات احمدی‌نژاد را با یک چک‌سفیدامضا تاييد كردند اما روحاني را 3 ماهه به چالش كشيده‌اند!

گروه سياسي: معاون پارلمانی وزیر کشور دولت اصلاحات با اشاره به ابزارهای اصولگرایان گفت: کسانی که این تریبون را در اختیار دارند نباید فراموش کنند که طی ۸ سال گذشته اشتباهات احمدی‌نژاد را با یک چک سفید امضا تایید کردند.
۸‌سال اشتباهات احمدی‌نژاد را با یک چک‌سفیدامضا تاييد كردند اما روحاني را 3 ماهه به چالش كشيده‌اند!
سید محمود میرلوحی در پاسخ به این سوال که اصطلاح طلبان برای ورود به انتخابات مجلس چه برنامه‌ای دارند، گفت: نگاه اصلاح‌طلبان به انتخابات این گونه است که برای آن اصالت فراوان قائل هستند و ارزش بالایی به آن می‌دهند. برای همین ما تلاش می‌کنیم به همراه دوستان خود شرایط کشور خود را برای ورود به عرصه انتخابات مجلس رصد کنیم.

وی افزود: اعتبار بالایی که اصلاح طلبان برای انتخابات قائلند، باعث شد که در انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر نیز دست از مسئولیت برندارند.‌‌ همان گونه که آقای خاتمی حتی در سخت‌ترین شرایط تلاش کرد، ولو در مجالس ترحیم ارتباطات میان دوستانی که جمع می‌شدند را حفظ کند. این نشان می‌دهد که اصلاح‌طلبان همواره در حال رصد فضای کشور بوده و هستند و مستند سازی نیاز‌ها و ارتباط با اقشار مختلف جامعه جزو رفتار ذاتی آن‌ها شده است.

میر لوحی با تاکید بر اینکه البته هنوز در رابطه با رقابت میان اصلاح طلبان و اصول گرایان در انتخابات مجلس اتفاق خاصی رخ نداده است، گفت: نگاه دوستان اصلاح طلب به انتخابات ابزاری نیست، بلکه اعتقادی است. برای همین همه ما معتقدیم که همه باید در انتخابات تلاش کنند. این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه خاطر نشان کرد: تاریخ نشان می‌دهد. هرگاه انتخابات آزاد و رقابتی بوده، اصلاح‌طلبان توانسته‌اند آرای بالایی را به خود اختصاص دهند و اگر شرایط عادلانه باشد، قطعا اصلاح طلبان با اقبال عمومی مواجه می‌شوند.

میرلوحی با بیان اینکه انتظار ما این است که در انتخابات آینده آقای روحانی به وعده‌های خود عمل کرده و فضای امنیتی از بین رود، گفت: در اینصورت نتیجه انتخابات هر چه باشد، مطلوب ما خواهد بود. قرائن نشان می‌دهد که وضعیت اصلاح‌طلبان نسبت به اصول گریان در انتخابات آینده بهتر است. چرا که آن‌ها طی هشت سال گذشته ضربات زیادی به کشور وارد کردند و این امور چیزی نیست که بتوان به راحتی از حافظه ملت پاک کرد.

وی با اشاره به اینکه برخی نسبت به گزارش صد روزه آقای روحانی انتقادات تندی را وارد کرده‌اند، گفت: طی هشت سال گذشته ما ۸۰۰ میلیارد دلار درآمد در کشور داشتیم. اینکه برخی معتقدند آقای روحانی نباید در گزارش خود از گذشته چیزی بگوید یعنی اینکه نباید بدانیم ۸۰۰ میلیاد دلار چه شد؟ نگویم چرا فساد اداری این قدر زیاد شد؟ به نظر می‌رسد ابتدایی‌ترین اصول مدیریتی این است که بگویم از کجا شروع کرده‌ایم. میرلوحی افزود: آقای احمدی‌نژاد کار خود را با یک ماشین پر سرعت در اتوبان آغاز کرد و آن را به باتلاقی ختم کرد. اگر آقای روحانی نگوید که کار خود را از چه باتلاقی شروع کرده است دچار اشتباه شده است.

معاون پارلمانی وزیر کشور دولت اصلاحات همچنین یادآور شد: روحانی می‌توانست برای خوش آمد عده‌ای با لفظ‌ های تعریف گونه شرح وضعیت کشور را بدهد اما در این صورت مردم مرتباً از وی می‌پرسیدند که نتیجه شعارهای تو چه شد‌‌؟ همان گونه که از احمدی‌نژاد پرسیدند. میرلوحی افزود: مسئله مهمی که من حتی به دوستان اصلاح طلب خود بار‌ها تاکید کردم این است که فراموش نکنیم مردم در انتخابات امسال رای خود را در جیب‌هایشان مخفی نگه داشتند در حالیکه طی سال‌های گذشته همه پیش‌بینی‌ها خلاف در می‌آمد اما نتیجه انتخابات امسال حتی برای خود من که از مسئولان ستاد آقای روحانی بودم تا ظهر روز انتخابات کاملاً نا‌مشخص بود و حتی هیچ یک از سران اصلاحات که در ستاد حضور داشتند، پیروزی آقای روحانی را تایید نمی‌کردند چون اطمینان کافی نسبت به این مسئله نبود همه این‌ها به دلیل مخفی بودن رای مردم بود.

وی با تاکید بر اینکه من پیش‌بینی می‌کنم در انتخابات مجلس نیز مردم رای خود را مخفی نگه دارند، گفت: اصلاح طلبان باید بیش از گذشته تلاش کنند. این تفکر که چون در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شدند و مردم در انتخابات مجلس به آن‌ها رای خواهند داد، تفکر غلطی است. البته می‌توان پیش بینی کرد چون حضور اصولگرایان طی این سال‌ها در کشور پر هزینه بوده در این انتخابات نیز سهمی از صندوق‌های رای نخواهد داشت. اما اینکه اصلاح طلبان بتوانند جای آن‌ها را پر کنند، بستگی به اقدامات خودشان دارد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به ابزارهای اصول گرایان گفت: کسانی که این تریبون را در اختیار دارند نباید فراموش کنند که طی ۸ سال گذشته اشتباهات احمدی‌نژاد را با یک چک سفید امضا تایید کردند و این به اعتقادات مردم لطمه زد در حالیکه هنوز سه ماه از شروع کار دولت یازدهم نگذشته برخی از همین تریبون‌ها نسبت دولت جدید کم لطفی می‌کنند و عنوان کرده‌اند که دولت نیروهای انقلابی را از استان‌ها اخراج کرده است. بنابراین سوال این است که آیا طی هشت سال گذشته همین انقلابیون بودند که کشور را به این روز انداختند؟

وی افزود: هیچ فرد انقلابی موافق فساد و رانت نیست، بنابراین اینکه افرادی که کشور را هشت سال با این مشکلات مواجه کردند انقلابی بدانیم، جفای به امام و انقلاب است چرا که امام همواره مراقب بودند که ساختارهای اداری به هم نریزد و همه کارهای کشور را از همین طریق پیش می‌بردند.عده‌ای تلاش می‌کنند که بگویند بد نام کردن مدیران انقلاب و بی‌احترامی به استوانه‌های نظام کاری انقلابی است و اگر مدیرانی پاک سر کار بیایند اقدامی غیر انقلابی صورت گرفته است.

میرلوحی ادامه داد: همین عده روزی باید جواب بدهند که چرا با نگاه جناحی همه مسائل را دیدند. متاسفانه ملاک حق و باطل این افراد رفاقت‌هایشان شده است و تعریف انقلابی و غیر انقلابی معیارهای خود را برای آن‌ها از دست داده است.
مرجع : ايرنا

(امین)
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۰ ۲۲:۵۳
روحانی را آوردند چون می خواستند مسئله اتمی را حل کنند.دیگر قرار نبوده مسائل دیگری به غیر از مسئله اتمی حل و فصل شود.احمدی نژاد را نیز آوردند چون می خواستند فردی باشد که همه تقصیرها را به گردن او بیندازند،وگرنه چگونه ممکن است یک نفر به تنهایی کشوری به ثروتمندی و بزرگی ایران را به خاک سیاه بنشاند؟ (180857)
۱۳۹۲/۰۹/۱۰ ۲۳:۴۷
واقعا هيج كس از سياست سردرنمى اره !!!!!!!!! حتى خود محمودم نفهميد ازكجا خورد (180897)
۱۳۹۲/۰۹/۱۱ ۰۰:۳۹
این چک رو کی به کی داده؟؟؟ دوستان از هر نوع تفکری که هستید حرف بی سند و مدرک از هیچ کس قبول نکنید .یکی از اساس ازادی شفاف بودن اضهار نظرهای سیاسیون هست. (180926)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۰ ۲۳:۴۷
آقای امین این چه صحبتایی یه که می گی. نمی دونم چرا تئوری توطئه تو ملت ما توی تمام سلیقه هاش اپیدمی شده. چیدمان کاندیداهای انتخابات اخیر رو نگاه کنی می بینی که تصور گردانندگان انتخابات مدل 84 بوده یعنی با دو یا سه کاندیدای درجه چندم تحول خواه آرای اونا پخش بشه و موجی تو انتخابات شکل نگیره اما با درایت و صبر بزرگان اصلاحات آقایان رفسنجانی و خاتمی و همت مردم ایم طرح شکست خورد. کیه که ندونه صدا و سیما و نمایندگان مجلس و .... و نیروهای بسیج و .... دوست داشتن چه کسی از صندوق ها بیاد بیرون. کمی واقع بین باشیم. (180899)
۱۳۹۲/۰۹/۱۱ ۰۰:۲۱
جناب امین توهم توطئه داری اینقدر به مردم توهین نکن (180923)
هادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۰ ۲۲:۵۵
8سال احمدي نزاد هر بدي داشت .يه خوبي داشت كه مردم جريان متحجر افراطي وكله شق را شناخت (180858)
۱۳۹۲/۰۹/۱۱ ۰۱:۵۹
ولی با توجه به حافظه تاریخی ملت هزینه ای که دادیم بسیار بسیار گزاف بود
این کجاش خوبی حساب می شه؟! (180946)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۰ ۲۲:۵۶
آقای میرلوحی
اونهایی که چک سفید امضاء به احمدی نژاد دادند میدونستند که چند برابرش رو سود می کنند و یک بیزنس فوق العاده کردند اگر باور نداری بررسی کنند و ببینند 700 میلیارد دلار درآمد هشت ساله کجا خرج شده. (180859)
۱۳۹۲/۰۹/۱۰ ۲۳:۵۱
واقعا 700 تا الان كجاست!!!!! همونايي كه نمي خوان محمود محاكمه شه ميدونن (180902)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۰ ۲۲:۵۸
چی اقاجان چون دولت قبلی وقبل تری هر کاری کردند نظر جناب عالی اینست که بنابراین نباید از دولت فعلی انتقاد کرد ویا اینکه باید قولها و وعده هاش را نادیده گرفت باز به همان دلیل اشکالات دولتهای قبلی؟! (180861)
۱۳۹۲/۰۹/۱۰ ۲۳:۱۱
دروبرمیرلوحی (180866)
سینا از شیراز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۰ ۲۳:۱۵
الان دیگه از این چیزا باید بگذریم. به فکر ساختن ایران باشیم. وقت کم داریم نباید انرژی مون را صرف دفع همدیگه کنیم. باید از برایند نیرو استفاده کرد. به هر حال ما ادعا داریم که فرق داریم. (180870)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۰ ۲۳:۲۲
چرا یک عده ای از بیان آمار و ارقام دوره احمدی نژاد وحشت دارند ؟ احمدی نژاد باید محاکحه بشود و تکلیف این همه پول مشخص شود... 8 سال واین همه درآمد با این تورم و گرانی و بدبختی مردم همخوانی ندارد... این پولها حق الناس است ... من از حق خودم نمی گذرم...حلال نمی کنم...احمدی نژاد و تیمش باید محاکمه بشوند... (180877)
زبا سبز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۰ ۲۳:۲۳
آخه اینها اصولگرا نیستند خداییش وصول گرا هستنند یعنی هر کاری که منجر به
وصول پول یا تملک زمین یا ملکی بشه انجام می دن.اصول اینها پول و پلو و پارتیه (180878)
حسن
United States
۱۳۹۲/۰۹/۱۱ ۰۰:۴۲
هر بلایی که توانستند سر مردم اوردند همه را قلع وقم کردند متاسفانه باید دولت قبلی را باید دادگاهی کنند ملی این افراطیون که هنوز تریبون هارا در اختیار دارند از بس که از دولت قبل خوردند حاضر نیستند که جواب پسدهند ولی خدا بزرگ است ان روز فرا خواهد رسید زود است (180927)
۱۳۹۲/۰۹/۱۱ ۰۰:۴۹
جناب میر لوحی سوابق شما و اخوان گرامتان دربنیاد شهید اظهر من الشمس است لطفا شما که دربنیاد آن همه لطمه به ایثارگران زدید دم از دفاع از مردم سالاری نزنید (180929)
۱۳۹۲/۰۹/۱۱ ۰۱:۵۸
امثال شما که هشت سال دولت قبلی رو به چالش کشیدید... حالا اجازه بدید دیگران هم نقد کنند.. شما با اونهمه ادعای آزادی بیان چرا از نقد و چالش واهمه دارید... قرار نیست که همه واسه شما کف بزنن ... (180945)
eli
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۱ ۰۳:۱۹
خدا اینهمه آه ملت رو چجوری به دوش میکشن اینا.خدا . . . (180950)
۱۳۹۲/۰۹/۱۱ ۰۷:۱۶
درود بر خاتمی عزیر ، درود بر اصلاحات ودرود بر مدیران اصلاح طلب که همه دغدغه انان رفع مشکلات کشور میباشد (180954)
مشتی ماشالا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۱ ۰۷:۲۴
البته فساد اداری و اقتصادی دولت قبل انقدر پر رنگ بوده که گفته هم نشه همه میدونن (180955)
۱۳۹۲/۰۹/۱۱ ۰۷:۲۸
اگر اینها از روحانی طرفداری کنند باید به روحانی شک کرد (180956)
وحيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۱ ۰۷:۴۶
دشمنان ما مي خواهند ما به جون هم بيفتيم مثل كشورهاي همسايه ناامن شويم پس بهتر است همديگر را تخريب نكنيم دولتهاي قبل هم زحمت كشيدند حال با هر معايب يا مزيتي ، دولت فعلي هم زحمت مي كشد ما عوض اينكه همديگر را حمايت كنيم همديگر را تخريب مي كنيم انشاءالله كار بجاي برسد كه ما كينه را كنار بگذاريم و ايران را بسازيم (180963)