به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۴۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۱۱ ساعت ۱۲:۱۲
کد مطلب : ۲۳۲۸۱

سیف ديگر درباره نرخ دلار آزاد صحبت نمی‌کند

گروه اقتصادی: رئیس کل بانک مرکزی از تشکیل کارگروه ویژه‌ای در این بانک برای پیگیری وصول منابع بلوکه شده ایران در بانکهای خارجی خبر داد و گفت: یکسان‌سازی نرخ ارز تا نیمه دوم سال ۹۳ انجام خواهد شد.
سیف ديگر درباره نرخ دلار آزاد صحبت نمی‌کند
به گزارش مهر، ولی‌الله سیف در حاشيه چهارمین نشست شورای گفتگوي دولت و بخش خصوصی با اعلام مصوبات جلسه امروز شورا در مورد یکسان‌سازی نرخ ارز در بودجه سال 93 و پيشنهادات بانك مركزي در اين زمينه گفت: نرخ دلار در بازار مشخص می‌شود و این واقعیتی است که در اقتصاد جای خود را دارد اما با توجه به عملکردهای اقتصادی هر رقمی در بودجه دولت مد نظر قرار گیرد به عنوان مبنا و متوسط نرخ خواهد بود. رئیس کل بانک مرکزی افزود: نرخ دلار در بودجه قطعی نیست، این نرخ، نرخ متوسط برای سال 93 خواهد بود اما از من نخواهید درباره دلار آزاد صحبت کنم چرا که الان بگوییم دلار 3 هزار تومان است می‌روید و می‌نویسید که فلانی گفت قیمت دلار باید 3000 تومان باشد. یکسان‌سازی ارز جزو اهداف جدی دولت است که حتما در نیمه دوم سال 93 به آن خواهد رسید.

وی تصريح كرد: نرخ مورد تائید بانک مرکزی برای دلار نرخ ارز مرکز مبادلات ارزی است اما باز هم تاکید می‌کنم هدف کلی ما اجرای یکسان‌سازی نرخ ارز تا نیمه دوم سال 93 است. سيف در مورد آزادسازي منابع بلوکه شده ایران در بانکهای خارجی پس از مذاكرات اخير هسته اي گفت:‌ به این سرعت امکان‌ آزادسازی منابع وجود ندارد اما بانک مرکزی در شرف است کارگروه ویژه‌ای در این باره طی هفته آینده تشکیل دهد تا نسبت به آزادسازی منابع بلوکه شده ایران در خارج از کشور اقدام کند. رئيس كل بانك مركزي در مورد تامین نرخ ارز خودرو توسط بانک مرکزی و نرخ اعلامی از سوی این بانک به شورای رقابت گفت: نرخ ارز خودرو را شورای قیمت‌گذاری براساس واقعیتها تعیین می‌کند.

۱۳۹۲/۰۹/۱۱ ۱۳:۰۹
همون یکدفعه صحبت کردی ..... تو بازار ارز ،لطفاً دیگه .... نزن (181031)
۱۳۹۲/۰۹/۱۱ ۲۰:۵۰
جان من كي منفي مدي؟!!!!!!!!!!!!!!!!! (181140)
۱۳۹۲/۰۹/۱۱ ۱۳:۱۲
بتهر بود از همان اول در این مورد صحبت نمی کرد... نوشدارو بعد از مرگ سهراب؟؟!! (181033)
۱۳۹۲/۰۹/۱۱ ۱۳:۱۳
رئیس با کلاس و دانشمندیه.
کلاً رئیس جمهور تیمی تخصصی داره.
امیدوارم گره ها یکی پس از دیگری باز بشه.
تا حالا بسیار خوب عمل کرده اند.
روحانی و تیم ات! متشکریم (181034)