به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۰۵
 
۲۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۱۲ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : ۲۳۳۸۵
چریک پیر: حرف تند ممنوع، فضا آرام باشد

روایت گزارشگر سیما از بزرگواری بهزاد نبوی

گروه سياسي: محمدحسین رنجبران، مجری تلویزیون در وبلاگ خود از ملاقات اتفاقی خود با بهزاد نبوی - نایب رییس مجلس ششم که دوران محکومیت خود را در زندان اوین به سر می برد - در مطلب یک پزشک در تهران نقل قولهایی به بهزاد نبوی نسبت داده است. نبوی در مرخصی ساعتی، برای معالجه به این پزشک مراجعه کرده بود.
روایت گزارشگر سیما از بزرگواری بهزاد نبوی
به گزارش انصاف نیوز، نقل قولهایی که رنجبران کرده، چون در گپی دوستانه و غیر رسمی بوده، شاید در جاهایی حالت شوخی و خودمانی داشته است اما وقتی با این لحن به صورت مکتوب در مي‌آید، شاید برداشتی خشک و خارج از شوخی از آن بشود. از این لحاظ، نوع تنظیم گزارش وبلاگی رنجبران ناقص به نظر مي‌رسد. رنجبران، گزارشگر اصولگرای صداوسیما، به شدت احساساتی است اما در نقل قول هایی که در رسانه ها کرده، به عدم صداقت شهرت ندارد.

تعریف این ملاقات و گفته‌هاي نبوی نشان مي‌دهد که علی رغم سالها تحمل سختی چریک پیر، اما نه تنها حاضر است به خاطر مردم سختی ها را تحمل کند و دم بر نیاورد، از دیگر اصلاح طلبان نیز مي‌خواهد که از درگیری با اصولگراها در این موقعیت بپرهیزند. بهزاد نبوی این مجری تلویزیون را بغل مي‌کند، با او خوش و بش مي‌کند، انگار نه انگار که در این سالها این گزارشگر دوشادوش همکارانش در رسانه ای که باید ملی باشد، علیه نبوی و دوستانش مواضع تند و غیر منصفانه ای گرفته و هنوز مي‌گیرند و در صداوسیما یک طرفه به قاضی مي‌روند.

متن نوشته‌ی رنجبران به شرح زیر است با اين توضيح كه بخشي از آن به نقل از نبوي به مواضع آقاي مصطفي تاج‌زاده پرداخته، و چون هر دو نفر ايشان در زندانند و امكان پاسخگويي و تاييد و تكذيب ندارند، چند سطر از اين نوشته را حذف نموديم:


شنبه نهم آذر وقتی به سمت مطب دکترابوی گرامی ام مي‌رفتم تا از وضع جسمانی اش بیشتر بدانم و برای انجام معاینات مخصوص در کنارش باشم به تنها چیزی که فکر نمی کردم عالم سیاست و سیاستمداران قدیم و جدید بود اما گویی اینجا هم باید بخشی از خاطرات سیاسی ام را مرورمی کردم و کسی را مي‌دیدم که به هیچ وجه فکرش را نمی کردم، کسی که در عنفوان جوانی و کار خبرنگاری ام او را سیاست ورزی دیدم کارکشته البته درجهت منافع حزبی و گروهی خودش، و با همه احترامی که برایش قائل بوده و هستم معتقدم به سمت درستی حرکت نکردند و نمی کنند (گرچه احساس کردم دید امروزش با قبل تفاوت هایی دارد حداقل در ظاهر).

همین طورکه با پدر بزرگوار نشسته و منتظر نوبت ورود به مطب بودیم صدای آشنایی شنیدم از اتاق کناری اما اصلا توجهی نکردم، منشی از مطب خارج شده بود زنگ زدند آمدم بروم درب را برای دومین بار بازکنم دیدم خانم چادری که چهره اش بسیار آشنا بود آمد و درب را باز کرد با خودم گفتم .." این خانم چقدر چهره اش آشناست".

چند دقیقه بعد درحالی که با ابوی درحال صحبت بودم دیدم پیرمردی به سمت من مي‌آید و من را در آغوش مي‌کشد و مي‌گوید.."رنجبران تو اینجا چه کار مي‌کنی ؟"

مات و مبهوت دیدم مهندس بهزاد نبوی است، هم دیگر را درآغوش گرفتیم و احوال پدررا هم پرسید، آن خانم چادری آشنا چهره هم همسرمحترمش بود ما سه نفرسال 82 حج عمره با هم بودیم خلاصه حال و احوال کردم با نهایت احترام و چون چند نفری در مطب نشسته بودند آهسته گفتم.."اقای مهندس تمام نشد دوران ...؟" گفت.." نه، همچنان ادامه دارد،الان هم مرخصی ساعتی گرفتم آمدم برای درمان و ..." دیدم برخی در مطب خیلی نگاه مي‌کنند، آمد خداحافظی کند و برود، دیدم به رسم ادب باید همراهی اش کنم به ابوی گفتم...چند دقیقه ای مي‌روم پایین و برمی گردم .

آقای نبوی گفت.." زحمت نیانداز خودت را ..."
گفتم..نه هستم خدمتتان ...
مهندس نبوی با لبخندی خاص ادامه داد.."برایت بد نشود همراه من تو را ببینند؟"
تا آمدم بگویم همه مي‌دانند که ....
گفت..همان جمله قدیمی مجلس ششم را مي‌خواهی بگویی همه مي‌دانند شما به ما ارادت داری اما با حفظ مواضع ...
خندیدم و گفتم .."بله دقیقا، البته ما در عالم سیاست و رسانه کوچکی بیش نیستیم در مقابل تجربه زمانی شما اما مواضع ما چیز دیگری است خودتان هم فرمودید .."
............................بارها پیغام داده ام که با این حرف ها مخالفم نباید چنین حرف های تندی زد بویژه الان که دولت جدید سر کار آمده همان طور که در نامه ای برای آقای روحانی نوشتم الان باید دو هدف داشت یکی رفع مشکلات اقتصادی مردم و دیگری سیاست خارجی؛ ما اصلاح‌طلبان هم باید به جای زدن حرف‌های تند بی خاصیت ساکت باشیم تا فضا آرام باشد و دولت کارش را انجام دهد. " ...................................................

از آقا بهزاد نبوی از وضعیتش در داخل زندان پرسیدم ابراز رضایت کرد و گفت .. "بازجوها و مسئولان زندان محترمانه رفتار مي‌کنند و مشکلی نیست البته محترمانه که مي‌گویم همان با حفظ مواضع شان است ." چریک پیر اصلاح طلبان باز هم قبل از خداحافظی گفت.."الان موقع سر و صدا کردن ما اصلاح طلبان نیست باید آرام باشیم و حرف بیهوده نزنیم این را به همه دوستان گفته ام به اندازه کافی آدم عاقل درمیان این راستی ها (جناح راست سنتی) هست که حواسشان به امور باشد بویژه بعد از رفتن احمدی نژاد.

۱۳۹۲/۰۹/۱۲ ۱۲:۱۷
این اتفاق بر میگردد به بزرگواری و شخصیت آقای بهزاد نبوی در حالی که ایشان بسیار متحمل سختی شده ولی در مقابل دیگران حاضر به بیان سختی ها و رنجهایی که به ایشان روا داشته شده نیست.اصولا انسانهای بزرگ از حق و حقوق خود میگذرند ولی از حقوق مردم نه.و به قول مرحوم امام (ره) انجام تکلیف الهی مهم است. (181283)
۱۳۹۲/۰۹/۱۲ ۲۰:۲۰
اين مجري مي بينم ياد كاراش تو سال ٨٨ اينا مي افتم. كي اينا از تلويزيون مي ره. (181955)
سعید1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۲ ۱۲:۲۵
آنکه مهندس نبوی را بشناسد یا حتی یکبار با او برخورد کرده باشد مراتب اخلاق وبزرگواری این مرد را عمیقا درک خواهد کرد.بهزاد نبوی از مردان بزرگ تاریخ معاصر است ودر تحلیلگری به ویژه در سیاست خارجی عجوبه ایست اما افسوس که ناهوشمندان قدرش را نمی دانند.زنده وسلامت باد این شخصیت فکور وافتاده اصلاح طلب. (181286)
کسری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۲ ۱۲:۳۰
خدا وکیلی دیگر باید آن چیزی را دکتر روحانی به نام وحدت ملی گوشزد می کند محقق کنیم. لازمه اش قدری تحمل و فراموشی گذشته هاست است. (181289)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۲ ۲۱:۴۶
آره وحدت ملی یعنی بیان دولت قبل رو بکوبید (182031)
جنگلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۲ ۱۲:۳۵
اخلاق, انصاف ومدارا گمشدگان سالیان سال جامعه ی ما... (181290)
soheil
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۲ ۱۲:۳۶
زنده باد اصلاحات؛ زنده باد اصلاح طلب (181291)
۱۳۹۲/۰۹/۱۲ ۱۳:۰۱
من از این مجریه متنفرم، خیلی نابلده (181303)
گوران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۲ ۱۳:۱۳
آقای رنجبران صادق تر از مهندس نبوی در تاریخ نخواهی یافت .در اون شرایط احساس خودش را به شما که ...هستید نشان داد.درود بر چریک پیر ودوستداشتنی (181335)
زبان سبز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۲ ۱۳:۱۸
ادب مرد به زدولت اوست .آقای رنجبران نه میز و نه دنیا بکس وفا نکند (181346)
۱۳۹۲/۰۹/۱۲ ۱۳:۲۴
به دو دلیل نمی تونم نوشته هات را باور کنم.
1- صدا و سیمایی هستی
2- برنامه ات شده تریبون اصولگرایان افراطی. روزهای بعد از انتخابات 88 یادمون نمی ره که یکجانبه تو برنامه‎ات به همین آقای نبوی و همفکرهاش حمله می کردید و اجازه دفاع نمی دادید. (181359)
دقیق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۲ ۱۳:۲۶
1-از منشش خوشم اومد وقتی که تو دادگاه بعد از فتنه همه اصلاح طلبا حرفاشونو پس گرفتن گفت من اگه بخوام بگم از اول اول میگم و حرفاشم انکار نکرد...
2-یه مشکلی هم که داره زیاد اهل افراط و تفریطه... (181367)
بی طرف
Germany
۱۳۹۲/۰۹/۱۲ ۱۳:۵۳
از یه طرف میگی ممیزی کتاب بردارید و از یه طرف حرفای رنجبران سانسور میکنی. تو همه سایتها متن کامل زده اما شما اصلی ترین جا رو حذف کردید (181427)
۱۳۹۲/۰۹/۱۲ ۱۳:۵۷
زنده با اصلاحات ... (181432)
محمدعلی تنکابن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۲ ۱۳:۵۹
خدا حفظش کند واقعا برای انقلاب زحمت کشید. (181436)
۱۳۹۲/۰۹/۱۲ ۱۴:۰۴
اميدوارم عاقبت بخير باشي اي مرد اخلاق(شير اصلاحات) (181447)
۱۳۹۲/۰۹/۱۲ ۱۴:۰۶
متاسفم که زندانها به جای اینکه محل نگهداری مخلان نظم اجتماعی باشد پذیرای چه افراد والایی شده (181454)
۱۳۹۲/۰۹/۱۲ ۱۴:۰۸
زنده باد بهزاد نبوي (181461)
شهاب
United States
۱۳۹۲/۰۹/۱۲ ۱۴:۳۰
پیداست که به شما هم فشار آورده اند که چنین حرف هایی را از قول کسی که به هیچ رسانه و تریبونی دستری ندارد واگویه کنید. مردم هشیار تر از این هستند که فریب رسانه های حاکمیت را بخورند. 3 هدف ابتدایی از اشاعه این خبر چنین است:1- بهزاد نبوی به طور مرتب تحت درمان و رسیدگی است و از آن نتیجه گرفته می شود که گزارشها و نامه های برخی زندانیان دروغ بوده! 2- اختلاف افکنی در بین منتقدان و اصلاح طلبان. 3- هرچه صدا و سیما و خبرنگاران و نویسندگان جناح حاکم بر رسانه ها بگویند حجت است! (181507)
شهاب
United States
۱۳۹۲/۰۹/۱۲ ۱۴:۳۲
یه فکری برای این بهار بکنید زمستان فیلترینگ دارد کار خودش را به نهایت سرما می رساند! (181515)
علی
United States
۱۳۹۲/۰۹/۱۲ ۱۴:۳۶
اشاعه این خبر یعنی هنوز نتوانسته اند مقاومت چریک پیر را بشکنند (181530)
۱۳۹۲/۰۹/۱۲ ۱۵:۰۵
اصلاحات نيازى به چريك ندارد. بنابراين لقب سازى نكنيد.اصلاح طلبان به جاى تلاش براى نفوذ در جامعه و تلاش براى تاسيس نهادهاى غير دولتى و عمومى فقط موقع انتخابات يادشان مى آيد سياست وجود دارد.!!!!
مورد دوم هم اين است ما نفهميديم بالاخره اصلاح طلبان تندرو چه كسانى بودند؟؟؟ چون هركدام از دوستان اصلاح طلبان ميگويند اگر تندرويهاى مجلس ششم نبود ما با وضعيت دولت احمدى نژاد روبرو نميشديم.!!!!! (181589)
۱۳۹۲/۰۹/۱۲ ۱۶:۳۸
اینها خیلی به مردم و اصلاح طلبا بیداد روا داشتند که مردم هیچ گاه فراموش نکرده و نمیکنند. این از بزرگواری امثال شیر پیر است اگر چنین گفته هایی مطرح کرده باشد. او از نوادگان بزرگی چون ملاهادی سبزواری است که فلسفه و هوش و دانش و سربداری را از او و شجاعت و پشتکار را از شاخه ی دیگرش که تبریزی است به ارث برده است . درود بر او و یاران شجاعش (181702)
ننجون
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۲ ۱۸:۰۴
عزت و ذلت دست خداست آقای مجری تو بالاتر از قاضی مرتضوی نیست .از عاقبت خودت بترس (181826)
کد خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۲ ۲۳:۱۱
الهم فک کل اسیر این را در قنوت خود برای رهایی ایشان و بقیه دوستان انقلاب و ایران بخوانید (182098)
....
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۲ ۲۳:۱۵
واقعا" كسي نيست بپرسه چرا آدماي شريف بايد اون توباشن و آدماي.....؟؟؟؟؟!!!!!! (182102)