به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۱۳ ساعت ۰۱:۰۰
کد مطلب : ۲۳۴۶۴

بقایی: «صادق» خودش پرونده قضایی دارد!

گروه سياسي: معاون اجرایی احمدی‌نژاد در دولت دهم، مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور را به داشتن پرونده قضایی متهم کرد.
حمید بقایی با اشاره به اعلام آمادگی رئیس‌جمهور سابق برای برگزاری یک مناظره با حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور پیرامون مواردی که در گزارش 100 روزه مطرح شده است، گفت: اظهاراتی که از سوی آقای روحانی در گزارش 100 روزه مطرح شد، اطلاعات درستی نبود. وی افزود: آقای احمدی‌نژاد، آقای روحانی را به یک مناظره در فضای دوستانه و صمیمی دعوت کرده است اما باعث تعجب است که مجموعه اطرافیان آقای روحانی واکنش‌های خیلی تندی از خودشان نشان داده‌اند و حتی در مواردی توهین هم کرده‌اند.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور سابق در ادامه اظهار داشت: این واکنش از مجموعه‌ای که معتقد به تدبیر و اعتدال و اینگونه حرف‌هاست، جای تعجب دارد. آنها نشان می‌دهند که به شعارهایی که داده‌اند پایبند نبوده‌اند و مردم نیز به خوبی دارند این مجموعه را می‌شناسند. هنوز اتفاقی نیفتاده ولی بنده نمی‌دانم چرا آنها وحشت کرده‌اند و از چه چیزی می‌ترسند. واکنش‌هایی که نشان می‌دهند متاسفانه واکنش‌های توهین‌آمیزی است و منطقی نیست. آقای روحانی صحبتی کرده و آقای احمدی‌نژاد هم درخواستی از وی داشته، قضاوت را هم به عهده افکار عمومی گذاشته است. اینکه آقای صادق تند صحبت می‌کند و آقای ترکان نیز بی‌ادبانه صحبت می‌کند، نمی‌دانم چنین رفتارهایی را چه بنامم.

وی همچنین تصریح کرد: مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور می‌گوید که مدیریت اجرایی 8 سال گذشته باید در محکمه پاسخگو باشد؛ همین شخص خودش پرونده قضایی دارد. تعجب می‌کنم که چه کسانی علیه چه کسانی حرف می‌زنند، البته اسناد و مدارک صحبت‌هایم موجود است. به عنوان مثال، آقای ترکان خیلی بی‌ادبانه صحبت کرده و اصلا توهین کرده است، البته اینها از این جهت خوب است که مردم بدانند مشاورین دولت یازدهم چگونه فکر می‌کنند و چگونه حرف می‌زنند و طبیعتاً چگونه رفتار می‌کنند. بقایی همچنین گفت: اگر شما ادعا دارید که اطلاعات‌تان درست است و به موارد مسلط هستید و آنچه که به مردم گفته‌اید، حقیقت بوده است، چرا اینقدر برآشفته شده‌ و وحشت کرده‌اید. اتفاقا شما باید استقبال کنید و فرصتی است برای اینکه حرف‌هایتان در گزارش 100 روزه اثبات کنید.

وی اظهار داشت: متاسفانه اینگونه نیست و ما شاهدیم که در مقابل وحشت کرده‌اند و موضع‌گیری‌هایی داشته‌اند که خیلی موضع‌گیری‌های تندی است و البته این یک نمونه‌ای است از اینکه مردم و افکار عمومی بتوانند بهتر در مورد چنین رفتارها و برخوردهایی قضاوت کنند. بقایی در ادامه افزود: دعوت به مناظره به نوعی دعوت به پاسخگویی به افکار عمومی است. قضاوت را باید به عهده مردم بگذاریم. به هر حال دو رئیس‌جمهور سابق و فعلی با هم مکاتبه کرده‌اند، دیگران چرا وسط می‌آیند و برای طرفین تعیین تکلیف می‌کنند.