به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۲۳۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۱۳ ساعت ۰۸:۳۹
کد مطلب : ۲۳۴۶۹

حسين تهي: امير تتلو آزاد شده است

گروه هنري: يكي از خوانندگان رپ ايراني هم گروه امير تتلو خبر از آزادي او داده است.
حسين تهي: امير تتلو آزاد شده است
حسين موسوي معروف به حسين تهي كه در لندن به سر مي‌برد گفته است خبر دار شدم كه امير خوشبختانه آزاد شده است، من ديشب وقتي خبر بازداشت او را شنيدم تا صبح نخوابيدم. امیرحسین مقصودلو، معروف به امیر تتلو متولد سال ۱۳۶۲ در تهران یکی از خوانندگان رپ فارسی است و قبلا نيز توسط پليس به خاطر فعاليت زيرزميني موسيقي و خوانندگي بازداشت شده بود.

گفتني اينكه، مسعود زاهدیان، رئیس "پلیس امنیت اخلاقی" ایران ديروز اعلام کرده بود که امیر تتلو، خواننده "زیرزمینی" دستگیر و در اختیار مقامات قضایی قرار داده شده است. زاهدیان درباره خواننده‌های "زیرزمینی" که آثار آنها از شبکه‌های خارجی پخش مي‌شود، گفت: پلیس با این دسته از افراد برخورد می‌کند. اجازه نخواهیم داد در فضای قانونی کشور اتفاقی بیفتد.

تتلو از سال ۸۲ خوانندگی را آغاز کرد و از طریق وبلاگ مشترکی که با یکی از دوستانش راه انداخته بود، به نشر آثار خود پرداخت. اولین آلبوم این خواننده رپ در سال ۹۱ با نام "زیر همکف" منتشر شد و هرچند در سبک رپ شناخته شده است اما اجراهایی هم در سبک بلوز دارد و به دلیل ممنوع بودن این نوع موسیقی، فعالیتش را به صورت زیرزمینی ادامه می‌داد.

در ایران فعالیت برخی از گروه‌های موسیقی غیرمجاز است و به همین دلیل این گروه‌ها فعالیت خود را به صورت مخفیانه ادامه می‌دهند. به این نوع موسیقی اصطلاحا "موسیقی زیرزمینی" گفته می‌شود. فیلم "کسی از گربه‌های ایرانی خبر نداره" ساخته بهمن قبادی، درباره‌ی گروه‌های موسیقی زیرزمینی در ایران ساخته شد. گروه راک "سگ‌های زرد" پس از این فیلم مشهور شد و اعضای آن به آمریکا مهاجرت کردند كه ماه پيش دو برادر عضو این گروه در یک حمله‌ی مسلحانه توسط یک ایرانی دیگر در نیویورک کشته شدند.