به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۲:۰۶
 
۱۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ساعت ۰۹:۳۳
کد مطلب : ۲۳۸۹۸
كساني‌كه در دفترم شنود گذاشتند مشخص شدند

حق اعتراض در يك كشور نقطه قوت است

پسر من هم در فیسبوک، صفحه دارد
گروه سياسي: علي مطهري در جمع دانشجويان دانشگاه تبريز گفت: حق اعتراض در يك كشور نقطه قوت است و اين موضوع در كشور بايد بررسي شود كه چرا هر حركتي در خيابان‌ها با دستگيري همراه بوده و براندازي نظام تلقي مي‌شود. تفكر و بيان مخالف تا زماني كه منجر به نفاق و دورويي نشود، آزاد است و بزرگترين مشكل حاضر در كشور نوع برداشت اشتباه عده اي از اصل ولايت فقيه است.
حق اعتراض در يك كشور نقطه قوت است
اين نماینده مجلس شورای اسلامی در ابتدای سخنانش در روز دانشجو، دانشگاه را محل علم و ایمان خواند و گفت: علم از مقوله روشنایی و علم از مقوله حرارت است. وي با اشاره به تضاد علم و ایمان در غرب تاکید کرد: ریشه این اختلاف در غرب از کتاب مقدس ناشی شده است. وی با اشاره به داستان خلقت انسان و طریقه اخراجش از بهشت در کتاب مقدس غرب گفت: درختی که آدم و حوا از ان استفاده کردند درخت آگاهی بوده است و این ریشه تمام اختلافات و تضاد میان علم و ایمان شده است ولی در اسلام دقیقا برعکس این است، ایمان و علم وقتی در کنار یکدیگرند کامل هستند. مطهری ادامه داد: در زمان جنگ‌هاي صلیبی مسیحیان شیفته قوانین اسلام شدند و همین جذب شدن به قوانین اسلامی باعث پیشرفت آنان گردید.

جنبش دانشجویی بخش دیگری از سخنان نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی را به خود اختصاص مي‌داد که مطهری با طرح یک سوال سخنانش را آغاز کرد: آیا بعد از انقلاب به جنبش دانشجویی نیاز داریم یا نه؟ مطهری در پاسخ به سوال خود گفت: حکومت همیشه به جنبش دانشجویی دارد. جامعه همیشه نیازمند نقد است. وی با ذکر حدیثی از حضرت امیر المومنین (ع) گفت: حکومت همیشه نیازمند نقد است و یکی از بهترین نقد کنندگان دانشجویان هستند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس سه دلیل، وارد زندگی نشدن دانشجو، دارا بودن روحیه حق خواهی و مبارزهبا ظلم دارد و انصاف در رقابت در دانشجو دارد را دلایل ارجحیت نقد کننده بودن دانشجو دانست و به نقاط آسیب پذیری دانشجو نیز اشاره کرد: غلبه احساسات بر عقل یکی از مهمترین نقاط آسیب پذیری دانشجویان است.

مطهری تاکید کرد: دوره جوانی دوره خشم و شهوت است. وی یکی دیگر از نقاط آسیب پذیری دانشجو را ابزار واقع شدن دانشجو عنوان کرد و با ذکر خاطراتی از دوران مجلس در تصویب قانونی درباره دانشگاه آزاد گفت: بسیاری از کارها از جای دیگری کنترل مي‌شود. نماینده مجلس شورای اسلامی برداشت‌هاي غلط از برخی واژه‌ها و جایگاه‌ها را مشکل اصلی کشور دانست و گفت: تلقی‌هاي متفاوتی از واژه هایی مانند آزادی بیان و ولایت فقیه وجود دارد.

وی ادامه داد: یکی از ریشه‌هاي حوادث 88 برداشت غلط از اصل ولایت فقیه بود، وقتی از چند ماه قبل از انتخابات عنوان مي‌شود حضرت آقا روی فلان فرد نظر دارند همین باعث ایجاد مشکل میشود در صورتی که در مساله انتخابات حتی اگر خود رهبری نظام اعلام کند از فرد خاصی حمایت مي‌کند ما نیز مي‌توانیم نظر خودمان را داشته باشیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اصل 27 قانون اساسی به مسئله نحوه اعتراض به قانون اشاره کرد و گفت: اصل 27 قانون اساسی اعلام مي‌کند مردم مي‌توانند راهپیمایی کنند در صورتی که مخالف اسلام نباشد ولی برای موضوعات اجتماعی اینگونه نیست، اگر برای موضوع اجتماعی راهپیمایی انجام شود ولی 10 متر حرکت نکرده این افراد دستگیر شوند و اعلام کنیم این افراد از قبل برنامه داشتند، کار درستی نیست.

وی ادامه داد: خبرنگار ما در کشور خارجی مي‌رود کنار پلیس درباره ضعف آمریکا و انگلیس با شهروندانی که در حال تظاهرات هستند مصاحبه مي‌کند و این نشانگر قدرت آنهاست که مردمشان مي‌توانند اعتراض کنند ولی آیا در کشور ما یک خبرنگار خارجی مي‌تواند در کنار پلیس بایستد و با مردم مصاحبه کند؟ مطهری گریزی نیز به بحث شنود از دفتر کارش اشاره کرد و گفت: با وزیر اطلاعات در این مورد دیدار داشته ام و اعلام کرده‌اند اینها چه کسانی بوده‌اند.

پاسخ به سوالات آخرین بخش از جلسه سخنرانی مطهری در دانشگاه تبریز بود. مطهری در پاسخ به سوالی درباره اقداماتش برای اجرای اصول 15 و 19 قانون اساسی گفت: وضعیت نسبت به قبل از انقلاب بهتر شده است و تلویزیون‌هاي استانی ما به زبان محلی برنامه دارند و این نشانه خوبی است ولی در مورد انتخاب وزیران در مورد تبعیض معتقد به شایسته سالاری هستیم و ملاک همیشه ایمان است ولی در بحث استانداران اینگونه به قضیه نگاه نمی کنم و معتقدم مي‌بایست از همان استان استاندار انتخاب شود و حتی در استان‌هاي سنی نشین باید استاندار سنی مذهب انتخاب شود. وی افزود: سالهاست سنی مذهب‌هاي تهران درخواست یک مسجد برای خودشان را دارند که با آن مخالفت مي‌شود ولی من معتقدم باید به آنها احترام بگذاریم و درخواستشان را اجرا کنیم.

فیسبوک و سخنان حداد عادل مبنی بر اینکه مجلس باید تکلیف فیسبوک را حل کند سوال دیگری بود که مطرح شد و مطهری پاسخ داد: فیلتر شدن فیس بوک با حکم شورای عالی امنیت ملی بوده است و این درست است که مجلس باید در این مورد نظر بدهد. وی افزود: اینکه شورای عالی امنیت ملی اقدام به قانون گذاری کند اشتباه است و برای مدت کوتاهی مي‌توانست قانون وضع کند.

مطهری دو مشکل سیاسی و اخلاقی را عوامل فیلتر شدن فیسبوک دانست و گفت: در این زمینه در حال تحقیق هستم تا بدانم منافع فیسبوک برای ما بیشتر است یا ضرر هایش، مطهری گفت: فیلترکردن باعث نشده است تا دسترسی به این شبکه از بین برود و حتی پسر من هم یک صفحه در فیسبوک دارد.

مطهری در پاسخ به این سوال که آیا مجلس برنامه ای برای آزادی زندانیان سیاسی دارد یا نه؟ گفت: بعید مي‌دانم مجلس چنین برنامه ای داشته باشد، مجلس از وزیر علوم به خاطر بازگرداندن 120 دانشجو ستاره دار به دانشگاه توضیح خواسته و معتقد است این افراد باید محروم از تحصیل باشند. وی درباره احتمال آزادی زندانیان سیاسی گفت: تلاش‌هایی در جریان است و بعید نیست این اتفاق بیفتد.

مطهری درباره اینکه اعلام کرده بود به خاطر اتفاقات روز عید غدیر وزیر اطلاعات را به مجلس فراخواهد خواند گفت: درباره این موضوع تحقیق کردیم و دختران موسوی توضیح دادند قضیه طرفینی بوده است. یک نوشته از مهندس موسوی خطاب به همسرش بوده است که به یکی از دخترانش داده است و آنها قصد خارج کردن آنرا از منزل موسوی داشتند. به هر نحوی این قضیه مشخص مي‌شود، و در زمان خروج مامورین این کاغذ را مي‌خواهند و اینها امتناع مي‌کنند و به قول خودشان نیم ساعت با همدیگر کتک کاری کرده‌اند. به دلیل اینکه قضیه طرفینی بوده است ما دیگر نیازی به سوال از وزیر ندیدیم، ولی ما قضیه را کلا پیگیری مي‌کنیم. مطهری در پاسخ به سوالی مبنی بر علت به نتیجه رسیدن با غرب را تغيیر در نگاه دو طرف دانست و گفت: طرف غربی احساس کرد که یک گروه عاقل تری روی کار آمده‌اند.

من
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۰۹:۴۰
نقطه قوت است اما آيا ما نقطه قوتي داريم
نداريم كه
كدام حق اعتراض
اعتراض كني پوستت را مي كنند. يا مي گويند مخالف نظامي
غير از اين است (184311)
یه ایرونی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۱۳:۱۸
نه عزیزم بعضیا میتونن به زمینو زمان اعتراض کنن و ککشون هم نگزه اما وقتی همون حرفا رو مردم میزنن میشن ......! (184395)
عدالت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۰۹:۴۹
ممنون از جمله آخر ( گروه عاقلتر ) ، جناب مطهری عزیز ،خدا برای این مردم همیشه نگهدارت باشد (184312)
یاسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۰۹:۵۲
آقا در مورد شعار مرگ بر آمریکا دادن قالیباف !
کلا این سه نفر ( قالیباف - صفار هرندی و جلیلی ) خیلی جالب بودن!
دانشجویانی که پای صحبت های ایشون هم بودن خیلی جالب بودن!
بابا شما دانشجو هستین ... یه خورده اون بالا خونه رو بکار بندازین آخه!

فقط میتونم بگم شانس آوردیم ایشون رییس جمهور نشد! همین ... (184313)
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۱۳:۳۸
خدا رو شكر كه قاليباف پيوست به جليلي ، اينجوري همون راي هاي قبليشم ريزش پيدا مي كنه. (184410)
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۱۳:۴۰
یاسین جان این 3نفر فلزشون یکیه حرفهای تکراری میزنندنمیدانند که مردم از مدیریت پادگانیشون خسته شده اند (184414)
یاسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۰۹:۵۳
وی درباره احتمال آزادی زندانیان سیاسی گفت: تلاش‌هایی در جریان است و بعید نیست این اتفاق بیفتد.

______

آقای مطهری از اینکه بیش از دیگران به فکر هستید ممنون ((:
با خدا باش و پادشاهی کن
بی خدا باش و هر چه خواهی کن ... (184314)
یاسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۰۹:۵۵
سالهاست سنی مذهب‌هاي تهران درخواست یک مسجد برای خودشان را دارند که با آن مخالفت مي‌شود ولی من معتقدم باید به آنها احترام بگذاریم و درخواستشان را اجرا کنیم.


______


شیر پاکی که خوردی حلالت ... (184316)
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۱۹:۲۴
هر وقت در ریاض و قاهره و عمان و ... یک مسجد شیعی احداث شد و شیعیان بدون ترس از شکنجه و ترور و تکفیری ها تونستند آزادانه زندگی کنند آنوقت سنی ها هم خواهند توانست در تنها پایتخت شیعه مسجد بسازند.
لطفن از محبوبیت مطهری و آزادی خواهی مردم ما سواستفاده نکنید! (184601)
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۲۲:۳۶
این چه ربطی به اون داشت؟!!!! (184704)
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۱۰:۲۰
خدا رو شکر آنها که شنود میکردند که پیدا شدند
علی آقا
خدا وکیلی دوباره شر الکی به پا نکن اینو یواشکی بهت میخام بگم که حنایت دیگه رنگی نداره بشین درستو بخون و یک گوشه دانشگاه آزاد رو بگیر و مشغول باش
خدا خیرت بده (184322)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۱۰:۴۴
بهترين سخنران ١٦ آذر امسال علي مطهري بود چون حرف دانشجوها را زد.....
زنده باد مدرس زمان (184333)
mhd
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۱۰:۵۲
حال كه تحمل شنيدن صداي مخالف را نداريد؛ لااقل بياييد در برخورد با زندانيان سياسي كمي از نلسون ماندلا درس بگيريم. چرا در كشور ما رأفت اسلامي فقط شامل دزدها و قاچاقچي ها مي شود؟؟؟ (184339)
پارسا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۱۷:۱۸
اینو من به چشم دیدم (184544)
علی پینوکیو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۱۱:۰۳
این علی مطهری فیلم زیاد نگاه میکنه
الان دستگاه های جاسوسی اومده که از 10کیلومتری میشه شنود کرد ، نمیان تو دفترت گچ کاری بکنن واسه شنود

اگر علی مطهری راست بگه کسایی که رفتن جاسوس خیلی زیقی بودن ، به من میدادن بهتر انجام میدادم (184345)
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۱۳:۴۰
خب برو عضوشون شو كه دفعه ديگه به تو بدن. (184413)
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۱۴:۱۱
فقط دماغت گیر میکرد.پینوکیو جون داری نقشتو خوب ایفا میکنی. چقد کاسب شدی تو این 8 سال. (184435)
سروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۱۱:۱۵
بحث اعتماد داشتن در مملكت به مردم به مذاهب مختلف به فرقه ها وگرو ههايي كه واقعا" خلاف اسلام نيستند خيلي مهم است كه متاسفانه اين اعتمادها (وبه تبع احترام )خيلي كمرنگ شده است اين نكته جالب بود كه در تهران اجازه ساخت مسجد به سني ها داده نشده واقعا" چرا ؟اميرالمومنين به همه اقشار از هر طايفه ايي احترام قائل بود . چه بخواهيم وچه نخواهيم ما همه هموطنيم واز يك مملكت چرا بايد فرقي بينمان باشد به قول سيد بزرگوار ما همه سوار بر يك كشتي نشسته ايم پس بي آسيب حركت كنيم (184352)
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۱۲:۰۱
اقای مطهری فرزند شما هم با فیلتر شکن وارد فیس بوک میشه (پس به نظر بعضی ها اونم مجرمه )پس همگی مجرم میم هوووووووووووورررررررررااااااا (184371)
احدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۱۲:۳۴
ماندلا از حضرت علی(ع)یاد گرفت تا مخالف خود را ببخشد گاندی از حضرت حسین(ع)ما هم حد اقل از ماندلا یاد بگیریم (184376)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۱۶:۴۵
اصولا جماعت ايراني علاقه شديدي به خودتجربگي دارندوكلا از گذشته نه تنها چيزي ياد نميگيرندبلكه ان را از بيخ و بن فراموش ميكنند....وگرنه اين همه ضربه كه ملت ومملكت از اشتباهات يك سري افراد ميخوره براي چيه....امثال ماندلا كم تو ايران نبودندمثل رئيس علي دلواري،ستارخان،باقر خان،مصدق ،.....ولي ماسفانه نگاه درست نيست (184524)
فلفلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۱۳:۲۰
ولی آیا در کشور ما یک خبرنگار خارجی مي‌تواند در کنار پلیس بایستد و با مردم مصاحبه کند؟
بله آقای مطهری منتها بعد از برقراری دموکراسی در ایران چون الان کسی اجازه اعتراض به تصمیمات آقایان دانه درشت را نداره در نتیجه خبرنگار خارجی هم معترضی نمیبینه که باهاش مصاحبه کنه وگرنه تا دلت بخواد معترض وجود داره (184398)
ابوذر غفاری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۱۴:۲۳
من یه گلایه از بهار دارم . واقعا مراسم دانشگاه شریف خوب پوشش نداد .واقعا بچه ها غوغا کردند یه سر به این سایت افراطی بزنید ببینید چه قدر روی اون جمعیتی که خدا شاهده نصف ما هم نبودند مانور می ده. واقعا حق بچه ها ادا نشد ما آخه دادمون رو کجا ببریم ؟ (184441)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۱۸:۲۳
خوشحالم از انتشار وقایعی که مردم عنوان می کنند امیدوارم با این اظهار نظرات به درد دل مردم توجه بشه و مورد پی گیری قرار گیرد به امید روزی که همه بتوانند به آرزوهای خود دست یابند و در جامعه ای بسیار والا زندگی کنند (184572)
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۱۶:۰۶
ما در همه کشورها رایزن فرهنگی داریم حتی آقای رسایی برای ترویج فرهنگ عاشورا به آلمان می روند ولی عجیب است ما اجازه رایزن فرهنگی در تهران به اهل تسنن خودمان نمی دهیم . به این میگن عدالت.... (184500)
صلح طلب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۱۶:۳۶
اقای ابوذر اگر بهار بخواد مثل سایتهای افراطی شلوغش کنه فرقش با افراطی ها چیست همین که فقط اطلاع رسانی میکنه مردم خودشون قضاوت میکنن (عاقلان دانن در انتخابات مشخص شد تعداد چه کسانی بیشتراست) (184517)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۱۶:۴۲
ان كجا!!!اين كجا!!تنها حقي كه ما داريم فقط استفاده از اكسيژن هواست...كدوم ازادي بيان،تا بياي دوتا كلمه تو همين فضاي اينترنت يا وبلاگ شخصيت انتقاد كني ،شبونه ميان مبرنت جايي كه عرب ني انداخت...تجربه اين همه زنداني سياسي و عقيدتي داره داد ميزنه اينا همه اش شعاره ساختن همچين جامعه ايي تا زماني كه چنين افكار متعصبانه ايي از اقايون درتصميمگيرها است محاله (184520)
محکوم به عشق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۱۷:۰۹
اقای مطهری به قول بعضی ها فیس بوک جرم نیست استفاده از فیلتر شکن جرمه مثل اینکه درب منزل تونو قفل کنن بعد بگن داخل شو شما از دیوار بالا بری بعد به جرم دزد بگیرنت (184540)
بنفشه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۲۲:۲۶
کی میگه ازادی نیست و انتقاد نمیشه کرد فقط فرقش اینه آزادی هرچه می خوای بگی و هر اتتقادی بکنی اما بعدش یه راست تشریف می بری اوین تا بهت آب خنک بدن و چند سال مرخصی بدون حقوق مگه اینای که الآن تو اوین اند مجید توکلی ها... چکار کردن؟ (184695)