به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۱۸ ساعت ۱۶:۱۸
کد مطلب : ۲۴۰۷۲

راه‌اندازي شبکه‌ اجتماعی‌ فناوری‌اطلاعات

گروه علمي و فناوري: نخستین شبکه اجتماعی داخلی فناوری اطلاعات با رویکرد اشتراک‌گذاری و تبادل داده و انتقال تجربیات در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات راه‌اندازی شد.
راه‌اندازي شبکه‌ اجتماعی‌ فناوری‌اطلاعات
کینگ آی تی یک جامعه کاربری مجازی با محوریت موضوعات مرتبط با فناوری اطلاعات، نرم افزار، سخت افزار و سایر موضوعات مرتبط با این حوزه است و هدف اصلی آن اشتراک گذاری اطلاعات و آشنایی بیشتر فارسی ‌زبانان با مقولات مرتبط با IT و افزایش سطح علمی و فنی کاربران فارسی زبان است. این شبکه اجتماعی مجازی توسط یک جوان 18 ساله طراحی شده است. مهدی حسنخانی طراح این شبکه اجتماعی، با بیان اینکه تولید محتوا در این شبکه اجتماعی در قالب پرسش و پاسخ صورت می‌گیرد گفت: این سامانه در واقع نقطه اشتراک توسعه یافته سیستم‌های مختلف است که آن را نسبت به سایر سیستم‌ها متمایز می‌کند. وی گفت: در این شبکه به ازای هر فعالیت و مشارکت در تولید محتوا امتیازی از طریق سایت به کاربران تعلق می‌گیرد که امتیاز معیاری برای اعتماد کاربران به یکدیگر است و برای کسب امتیاز باید محتوای مفید ارسال کرد تا با افزایش امتیاز و رسیدن به حد نصاب مشخصی، بعضی امکانات مدیریتی برای کاربران فعال ‌شود.

حسنخانی با تاکید براینکه در کینگ آی تی خود کاربران در مدیریت محتوا نقش مستقیم خواهند داشت افزود: به واسطه این قابلیت، مانند جامعه کاربری ویکی پدیا محتوا در سایت توسط سایر اعضا می‌تواند ویرایش و تغییر داده شود؛ حتی کیفیت محتوا سایت نیز توسط خود کاربران سنجیده می‌شود و بهبود می‌یابد. وی یکی از قابلیت‌های مهم کینگ آی تی را امکان عضویت در آن به وسیله اکانت‌هایی که کاربر در سایر سرویس دهنده‌های رایج دارد عنوان کرد و افزود : برای مثال اگر کاربر اکانتی در گوگل و یاهو داشته باشید در واقع عضو کینگ آی تی هم خواهد بود و کلمه عبور کاربر محرمانه باقی می‌ماند و دیگر لازم نیست برای عضویت در کینگ آی تی یک نام کاربری و کلمه عبور دیگر را به خاطر بسپارد؛ این امکان، به وجود آمده تا نیاز به داشتن چندین نام کاربری برای سایت‌های مختلف را مرتفع کند. شبکه اجتماعی کینگ آی تی در نشانی kingit.ir در دسترس است.
مرجع : مهر