به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۱:۲۶
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۱۸ ساعت ۲۲:۳۴
کد مطلب : ۲۴۰۹۴

سرقت​های میلیونی پسر 20ساله با آبمیوه!

گروه حوادث: پسر 20 ساله که به عنوان خواستگار و مدیر شرکت به روش بیهوشی دست به سرقتهای میلیونی می زد، شناسایی و دستگیر شد.
سرقت​های میلیونی پسر 20ساله با آبمیوه!
دوازدهم آبان ماه امسال زنی با مراجعه به کلانتری 103 گاندی به مأموران اعلام کرد که طلا و جواهرات و وجوه نقد همراهش توسط جوانی که به خواستگاری دخترش آمده ، در پارک طالقانی و به شیوه بیهوشی سرقت شده است. با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع زورگیری به شیوه بیهوشی به دستور شعبه هشتم بازپرسی دادسرای جنایی تهران ، پرونده برای انجام تحقیقات در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. زن میانسال پس از حضور در پایگاه سوم پلیس آگاهی ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: چندی پیش به همراه دخترم در میدان خراسان در حال تردد بودیم که جوانی به ما مراجعه و عنوان کرد که قصد دارد تا برای ازدواج از دخترم خواستگاری کند. بلافاصله با این موضوع مخالفت کرده و از وی خواستم تا دیگر مزاحم ما نشود اما زمانیکه به درب خانه رسیدیم، متوجه شدم که وی ما را تعقیب و خانه را یاد گرفته​است. این جوان چندین بار به درب منزل مراجعه کرد و هر بار درخواست خود را تکرار می​کرد تا اینکه تصمیم گرفتم جواب نهایی دخترم در خصوص نداشتن قصد ازدواج را با او مطرح و از او به صورت دوستانه درخواست کنم که دیگر مزاحم دخترم نشود. به همین علت قبل از آنکه این شخص مجددا به درب خانه مراجعه کند با او تماس گرفته و به پیشنهاد وی با وی در پارک طالقانی قرار گذاشتم.

ساعت 4 عصر روزحادثه با این جوان ملاقات کردم. پیش از آنکه صحبت اصلی در خصوص خواستگاری از دخترم آغاز شود ، این جوان که خود را به نام بهزاد معرفی کرده بود دو نوشیدنی خرید و یکی از آنها را در حالیکه درب آن را باز کرده بود به من داد. هنوز صحبت اصلی را آغاز نکرده بودم که به درخواست وی مقداری از آبمیوه را نوشیدم که پس از آن دیگر متوجه هیچ چیزی نشدم و تنها زمانی که به هوش آمدم متوجه شدم که تمامی وجوه نقد و طلا و جواهرات همراهم شامل گردنبند ، پلاک ، چند حلقه النگو ، انگشتر ازدواج و گوشی تلفن همراهم ، همگی سرقت شده است. با آغاز رسیدگی به این پرونده و با توجه به احتمال سرقت های مشابه به شیوه بیهوشی از زنان ، کارآگاهان با بررسی پرونده مشابه موفق به شناسایی زن جوانی شدند که به همین شیوه و شگرد و اینبار به بهانه استخدام ، بیهوش و طلا و جواهراتش به سرقت رفته است. این زن پس از حضور در پایگاه سوم پلیس آگاهی، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : چندی پیش به دنبال پیدا کردن کار به خیابان سهروردی رفته بودم . برای پیدا کردن آگهی استخدام درج شده در داخل نیازمندی روزنامه، از جوانی نشانی آگهی داخل نیازمندی ها را پرسیدم ؛ این شخص که خود را بعدا به نام احسان اصغری معرفی کرد ، زمانی که متوجه شد من به دنبال کار هستم مدعی شد که قصد دارد تا دفتری را برای شرکت پخش مواد غذایی ( محصولات دریایی ) در منطقه سهروردی اجاره کند و حاضر است مرا به عنوان منشی شرکت و با حقوق ماهیانه یک میلیون تومان استخدام کند. پس از آنکه با پیشنهاد استخدام در شرکت پخش مواد غذایی موافقت کردم ، به درخواست این شخص و برای کرایه ی دفتر شرکت به چندین دفتر بنگاه املاک در خیابان سهروردی مراجعه کردیم.


مرد سارق به مدیران بنگاه​های املاک عنوان می​کرد که قصد رهن کامل یک دفتر تجاری به مبلغ 80 میلیون تومان را دارد و قرار شد تا بعداز ظهر همان روز، برای مشاهده چند دفتر کاری مجددا به بنگاه ها مراجعه کنیم. در مسیر بازگشت از بنگاهها بودیم که او دو عدد آبمیوه خرید و یکی از آنها را به من تعارف کرد. پس از نوشیدن مقداری از آبمیوه دیگر هیچ چیزی را با بیاد ندارم تا اینکه فردای آنروز ، زمانیکه بهوش آمدم خود را در ساختمانی مشاهده کردم که چند نفر آقا و خانم در حال مصرف مواد در آن بودند. در حالیکه بسیار ترسیده بودم از آنها سؤال کردم که من کجا هستم و آنها در پاسخ عنوان داشتند که من در منطقه نعمت آبادهستم. به سرعت از آن خانه خارج و با تاکسی دربست خود را به منزل رساندم. چندی قبل اولین شاکی پرونده که متهم اقدام به سرقت طلا و جواهراتش در پارک طالقانی کرده بود در میدان ونک و به صورت کاملا اتفاقی متهم را مشاهده کرد که در حال سوار شدن به خودرو مسافرکش بود. این خانم به سرعت خود را به گشت انتظامی مستقر در میدان ونک رساند و با طرح موضوع به مامورین از آنها درخواست کمک کرد. مأمورین گشت کلانتری 103 گاندی بلافاصله با کمک مالباخته به تعقیب خودرو پرداخته و در چهارراه جهان کودک و در پشت چراغ قرمز موفق به شناسایی و دستگیری متهم شدند.


در بازرسی اولیه از متهم مبلغ 4 میلیون تومان وجه نقد ، سه رشته زنجیر طلای زنانه و دو دستگاه گوشی تلفن همراه کشف شد و متهم به کلانتری منتقل شد.
با انتقال متهم محمد 20 ساله به پایگاه سوم آگاهی ، دومین مالباخته نیز به پایگاه دعوت و متهم را مورد شناسایی قرار داد. متهم نیز که چاره ای جز اعتراف نداشت ، به سرقت از دو مالباخته به شیوه بیهوش کردن آنها اعتراف کرد. در ادامه تحقیقات، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که متهم علاوه بر سرقت به شیوه بیهوشی و به اسامی مختلف بهزاد ، احسان ، بهرام و ... ، با زنان و دختران جوان طرح دوستی ریخته و علاوه بر شیوه بیهوش کردن ، به شیوه بدل اندازی نیز اقدام به سرقت طلا و جواهرات از آنها کرده است.
سرهنگ کارآگاه حسین خان بابایی، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: رسیدگی به این پرونده در مراحل اولیه قرار داشته و متهم در مراحل اولیه تحقیقات به چندین فقره سرقت به شیوه بیهوشی و بدل اندازی اعتراف کرد. از مالباختگان و شکات که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت قرار گرفته اند دعوت می شود تا جهت شناسایی متهم و پیگیری شکایات خود به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در سیدخندان، خیابان سهروردی ، خیابان خرمشهر - میدان نیلوفر مراجعه کنند.
مرجع : مهر